Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Picking the 2011 Best Drivers Car - Bättre än Top Gear?!
1, 2   >>
8180 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
MOTOR TREND - Picking the 2011 Best Drivers Car

Kuliga bilar på Laguna Seca o alla möjliga andra ställen för test

Del 1:



Del 2:



Del 3:





Jag fyller på med kommande avsnitt allteftersom de släpps. Känns som det motortvprogram jag alltid velat se thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
C

Här sen Feb 2003
Inlägg: 1743



Herregud vilket bra tv program! Ser verkligen fram emot nästkommande avsnitten!

mvh C

_________________
Christian Lange
458
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10122



Oj! Tack!

_________________
Anders Hansson
Citera
Ronna
Portugal
Här sen Jul 2006
Inlägg: 350



Trevligt litet program

_________________
Roger Forsberg
Instagram: roger_on_wheels
Twitter: @roger_on_wheels

Portugal, Ourique
Citera
Jovani
Göteborg / Bromma
Här sen Mar 2003
Inlägg: 3367



Vet inte varför detta program släpptes nu, när "hot-lap" testerna redan fanns att se för 5 månader sen...?
http://www.youtube.com/results?search_type=videos&search_query=Hot+Lap+2011+motortrend&search_sort=video_date_uploaded&uni=3

_________________
Johan Carlsson

Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92
VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jovani skrev:
Vet inte varför detta program släpptes nu, när "hot-lap" testerna redan fanns att se för 5 månader sen...?
http://www.youtube.com/results?search_type=videos&search_query=Hot+Lap+2011+motortrend&search_sort=video_date_uploaded&uni=3


Allt de gjort:
http://www.youtube.com/user/MotorTrend

_________________
Magnus Thomé
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2363



thumbs up

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 4326



Grymt program!
Mycket imponerande tid av Corvetten (kollade de individuella hot lapsen)

_________________
Revline 968 GT1
Gustaf Burström.
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462



En del lite överraskande tider IMHO...

Vad är det egentligen för däck på de olika bilarna? Corvetten och GT3RS:en har väl vad vi skulle klassa som R-däck men Ferrrarin hade det inte...

Det var ingen bur i RS:en förresten, Jag trodde alla hade iaf halvbur som standard...

_________________
Mattias Meldert
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Jag läste tidningen där hela det här var ett stort reportage på massa massa sidor. Men jag har redan glömt det mesta. Vad jag minns var att USA-bilar gick det lite extra bra för.

Det stod faktiskt i tidningen en del just om att olika bilar hade olika däck (r eller icke rdäck osv) men jag minns inte vilka bilar som hade vad. Kanske blir mer kött på benen i kommande delar av "tvprogrammen", än så länge har vi ju "bara" del 1 plus de separata varvtesterna.

_________________
Magnus Thomé
Citera
C

Här sen Feb 2003
Inlägg: 1743



Avsnitt nr 2 lades upp för 30 min sedan! Med vänlig hälsning, C

_________________
Christian Lange
458
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
C skrev:
Avsnitt nr 2 lades upp för 30 min sedan! Med vänlig hälsning, C


Danke!! La upp den i första inlägget!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
meldert skrev:
En del lite överraskande tider IMHO...

Vad är det egentligen för däck på de olika bilarna? Corvetten och GT3RS:en har väl vad vi skulle klassa som R-däck men Ferrrarin hade det inte...

Det var ingen bur i RS:en förresten, Jag trodde alla hade iaf halvbur som standard...


Här listas alla däck. Och ALLT annat också:

http://www.motortrend.com/features/performance/1109_2011_motor_trend_b . . . .

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
De körde kvartsmilen 11 bilar i bredd

http://www.youtube.com/watch?v=uDP7Pty8Qnw

_________________
Magnus Thomé
Citera
krämbulle
Gästrikland
Här sen Jan 2006
Inlägg: 403



meldert skrev:

Det var ingen bur i RS:en förresten, Jag trodde alla hade iaf halvbur som standard...


Inte standard 'over there', eller har iaf. inte varit tidigare (och inte ens tillåtet - därför finns det en hel marknad i att eftermontera burar även i RS:ar).

//Johan

EDIT: Varför är inte alla motorprogram så här? Riktigt bra!

_________________
Johan Israelsson
Opel Speedster #4083
Miljöbil -10
Citera
RZ
Örebro
Här sen Dec 2004
Inlägg: 293



Bara vänta på del 3 då

_________________
Roger Zetterlund. Cupra Ateca.
Citera
meldert
Eskilstuna
Här sen Aug 2004
Inlägg: 3462



Magnus Thomé skrev:
De körde kvartsmilen 11 bilar i bredd

http://www.youtube.com/watch?v=uDP7Pty8Qnw


Lite ojämna förarinsatser där va? De tre sista platserna borde ju vara i omvänd ordning om man ser till bilarnas specifikation... Evoran har mest hk och är lättast ändå kom den klart sist av de tre... Känns som det fanns en stor del mänsklig faktor där.

_________________
Mattias Meldert
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
meldert skrev:
Magnus Thomé skrev:
De körde kvartsmilen 11 bilar i bredd

http://www.youtube.com/watch?v=uDP7Pty8Qnw


Lite ojämna förarinsatser där va? De tre sista platserna borde ju vara i omvänd ordning om man ser till bilarnas specifikation... Evoran har mest hk och är lättast ändå kom den klart sist av de tre... Känns som det fanns en stor del mänsklig faktor där.

Dom hade väl problem att få ihop så många som 11 kompetenta förare samtidigt


Att 1M inte lyckas så bra, varken i utslagningsomgången på Laguna Seca eller i dragracet är jag lite förvånad över. Eller i dragracet har jag ingen koll egentligen, det är ju attans potenta bilar den kör mot. Men på banan.... fast jag håller iof med om det han räser- testföraren säger, en del understyrning som plötsligt slår över till massa överstyrning Jag kommer ihåg hur Kraniel brottades med bilen i Automobils A-sprint slalom. Mycket understyrning. Och ÄNNU mer överstyrning. Men Kraniel listade ut hur den skulle tas efter ett tag. Man behöver aldrig lida av understyrning i den där egentligen, det är bara att gasa

_________________
Magnus Thomé
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1483



meldert skrev:
Magnus Thomé skrev:
De körde kvartsmilen 11 bilar i bredd

http://www.youtube.com/watch?v=uDP7Pty8Qnw


Lite ojämna förarinsatser där va? De tre sista platserna borde ju vara i omvänd ordning om man ser till bilarnas specifikation... Evoran har mest hk och är lättast ändå kom den klart sist av de tre... Känns som det fanns en stor del mänsklig faktor där.


Caymanen är faktiskt lite lättare än Evoran och framförallt så verkade den dessutom ha PDK och Sport+ så det förklarar nog det resultatet iaf.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Doblo 1.3 -13, Laguna Coupé -09
Citera
Daniel Engström
Stockholm / Huddinge
Här sen Nov 2006
Inlägg: 3649



Magnus Thomé skrev:
Här listas alla däck. Och ALLT annat också:

http://www.motortrend.com/features/performance/1109_2011_motor_trend_b . . . .

Om det tog en stund att titta igenom filmerna, så är det ingenting jämfört med hur lång tid det tar att bara skumma igenom all fakta.
Från en nörd till en annan, det är värt det.

_________________
Daniel Engström

Nu: Porsche 944S & 106 Rallye
Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68
Ex: Clio Sport -01
Ex: Ginetta G34 -98

ÖSK #243 PCS #8724
Citera
Joan
Stockholm
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1091



Magnus Thomé skrev:

Dom hade väl problem att få ihop så många som 11 kompetenta förare samtidigt


Att 1M inte lyckas så bra, varken i utslagningsomgången på Laguna Seca eller i dragracet är jag lite förvånad över. Eller i dragracet har jag ingen koll egentligen, det är ju attans potenta bilar den kör mot. Men på banan.... fast jag håller iof med om det han räser- testföraren säger, en del understyrning som plötsligt slår över till massa överstyrning Jag kommer ihåg hur Kraniel brottades med bilen i Automobils A-sprint slalom. Mycket understyrning. Och ÄNNU mer överstyrning. Men Kraniel listade ut hur den skulle tas efter ett tag. Man behöver aldrig lida av understyrning i den där egentligen, det är bara att gasa


Finns ju alltid bot på initial understyrning. Jag hävdar att det är något BMW bygger in i många av sina bilar, men det går ju alltid att åtgärda. Sen beror det också på vilken körstil man har, nyttjar man lastväxel (viktförskjutning) duktigt har man mindre problem vid instyrning. Sen är det klart att det finns mer välbalanserade bilar än 1M, men det är väl inte så konstigt om man börjar titta på prislappen. Mustangen undantaget.

_________________
Joh@n M@hlst3dt
Citera
Bilder o videos
Picking the 2011 Best Drivers Car - Bättre än Top Gear?!
1, 2   >>
8180 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande