Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Måste spelen ligga på hårddisk C
3243 besök totalt
åkesson
asmundtorp
Här sen Apr 2009
Inlägg: 96


Trådstartare
Är rätt dålig på datorer men försöker bäst jag kan! Skulle man kunna ha en disk som heter E med alla bilar o banor som man har till Race07, stcc the game mm? Det skulle ju vara smidigt att bara ha allt på en seperat disk.
Mv/Åkesson

_________________
tommy åkesson
Citera
Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005
Inlägg: 1473



Rent generellt kan man normalt installera varje program på önskad plats; bara enstaka (ofta äldre) program kan ha lite dumheter för sig. Även själva systemet går att installera på udda ställen.

Steam är dock lite "eget", och vill ha alla spel i en och samma katalog. Den kan man dock lägga var man vill; har själv kört min på D: eller E: eller vad det var sedan länge. (C: får samsas med mitt "riktiga" OS på en liten Raptor-disk... ) Går även att flytta Steam-katalogen i efterhand, göra/återställa backup (så man slipper dra ner alla spel igen) osv utan några större konstigheter.

Vet inte om det hänt något intressant med senare Steam-versioner, annars har jag för mig det finns en del knep om man vill sprida ut sina Steam-spel över flera diskar, men det är inget jag grävt djupare i.

_________________
David Olofson
olofson.net
Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda!
Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
åkesson
asmundtorp
Här sen Apr 2009
Inlägg: 96


Trådstartare
Hej Olofson.

Tack för svar, nu får jag se om jag kan flytta på innehållet till en annan disk. Kan hända att det kommer fler frågor ang ämnet.

Mv/Åkesson

_________________
tommy åkesson
Citera
Racingsimulatorer
Måste spelen ligga på hårddisk C
3243 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande