Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-04-03 Licenskursen Sviestad (splittad tråd)
5868 besök totalt
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17348


Trådstartare
Nu har jag provat Sviestad för första gången. Av nån anledning hade jag fått för mig att jag skulle åka på lägre växlar än jag gjorde runt banan. Kul var det att köra och en del intressanta saker kom upp under kursen.

Några rejsa-ansikten fick man förstås bekanta sig med!

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374



såg er från kart-banan

bland annat en Ferrari som snurrade *fnissa*

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Det var kul att ljuga lite över en pizza ikväll men roligast var helt klart provkörningen av Mäkinens Honda thumbs up Att en japansk småbil kunde vara så rolig Ljudet var ju inte direkt tråkigt heller Tackar tackar

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17348


Trådstartare
Micke Eriksson skrev:
...provkörningen av Mäkinens Honda....
Det är alltid kul att låta folk prova så man får höra åsikterna. Herr Lidström verkade inte heller missnöjd.


AndreasNystrom,
Jag var inte i samma grupp som 355:an så jag missade snurrningen. I vår grupp var det såvitt jag vet ingen som snurrade, men jag vet en som var nära ett par gånger i olika delar av Esset.
En 328Ci undersökte gräsmattan en smula istället för att svänga in mot rondellen, men det hör väl till.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Tyckte det var en riktigt trevlig dag på det stora hela , och så fick man ju träffat trevligt rejsa-folk .

Hade varit trevligt att ljuga över en pizza men jag kände att uppstigningen 04:45 började ta ut din rätt .






Fredrik (som bara satte ett däck utanför banan )

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Andreas Lidström
Mantorp
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8281



Jodå, samma ljud och rapp som i Civicen vill jag absolut ha i nya motorn!

Som sagt, VILKET LJUD!!!

_________________
E36/8
www.cornerweight.se
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Ja, trevligt var det allt att springa på lite rejsa-folk! Synd att vi inte kunde stanna på middagsbjudningen. Folk hade lite för brottom hem...

Själv tog man död på ännu ett R-däck genom en rejäl bromsplatta i inbromsningen efter rakan med övertro på tempen i däcken...

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374



Claes : var det din BMW som lät så häftigt?. Var iaf en Röd BMW 3-serie som hade ett rätt härligt ljud =)

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Trevlig kurs det där. Det blev kanske lite onödig teori för mig som endast kommer nyttja licensen på märkesklubbs träffar och liknande. Men det var väldigt kul ändå.

Utan konor som markeringar för apex osv hade det inte varit lika lätt för mig att hitta ett vettigt spår. Speciellt inte i torparen.. Kul bana är det helt klart!

AndreasNystrom skrev:
Claes : var det din BMW som lät så häftigt?. Var iaf en Röd BMW 3-serie som hade ett rätt härligt ljud =)


Ja eller så var det min.
Fast Hagges låter snäppet mer än min.. > samt går två snäpp fortare också, men det är förarrelaterat om man bortser från r-däcken.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Ingmar Truedsson
Karlskrona
Här sen Nov 2002
Inlägg: 562



De praktiska övningarna var ju helt klart roligast.

Fast jag har svårt för att hitta "rakan" i torparsvängen några gånger gick det bra, men så ibland kom den långa kurvan tillbaka.

_________________
MVH
Ingmar Truedsson
Opel Kadett GSi
Opel Astra OPC
Träffansvarig Opel Club Sweden
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



AndreasNystrom skrev:
Claes : var det din BMW som lät så häftigt?. Var iaf en Röd BMW 3-serie som hade ett rätt härligt ljud =)


Kan ha varit det. Som sagt så var det min eller Antons. Jag vet inte hur Anton drog ur sin på växlarna, men jag växlade sällan under 6800. Kan det vara en hint kanske?

Vet inte om min gick så mycket snabbare förutom för R-däcken faktiskt. Gick inte att köra så fort kändes det som...

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Claes Haglund skrev:
AndreasNystrom skrev:
Claes : var det din BMW som lät så häftigt?. Var iaf en Röd BMW 3-serie som hade ett rätt härligt ljud =)


Kan ha varit det. Som sagt så var det min eller Antons. Jag vet inte hur Anton drog ur sin på växlarna, men jag växlade sällan under 6800. Kan det vara en hint kanske?

Vet inte om min gick så mycket snabbare förutom för R-däcken faktiskt. Gick inte att köra så fort kändes det som...


Jag växlade ofta när varvstoppet hade berättat att nu får faktiskt byta växel. 7500 varv ungefär.
Väldigt svårt att avgöra när varvräknaren bara når till 7000 varv..


Haglund: Du hade väl ändå 4:ans växel på start och mål rakan? Jag fick precis släppa av när det var dags för 4:an på den rakan.

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Anton Lillsund skrev:
Claes Haglund skrev:
AndreasNystrom skrev:
Claes : var det din BMW som lät så häftigt?. Var iaf en Röd BMW 3-serie som hade ett rätt härligt ljud =)


Kan ha varit det. Som sagt så var det min eller Antons. Jag vet inte hur Anton drog ur sin på växlarna, men jag växlade sällan under 6800. Kan det vara en hint kanske?

Vet inte om min gick så mycket snabbare förutom för R-däcken faktiskt. Gick inte att köra så fort kändes det som...


Jag växlade ofta när varvstoppet hade berättat att nu får faktiskt byta växel. 7500 varv ungefär.
Väldigt svårt att avgöra när varvräknaren bara når till 7000 varv..


Haglund: Du hade väl ändå 4:ans växel på start och mål rakan? Jag fick precis släppa av när det var dags för 4:an på den rakan.


Jo, det har jag för mig. Chikanen tog man på trean och sen hann man peta i en till. Jo det stämmer.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705



Var det nån som "råkade" få varvtid på bilen..?

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Petri skrev:
Var det nån som "råkade" få varvtid på bilen..?


Vad jag vet så klockades ingen av bilarna.
Det var svårt att få ett helt eget varv. Det var ett brett utbud på bilar, allt fån Ford Ka till Porsche 911 GT3, samt omkörningsmöjligheter endast efter torparen ut på rakan.
Vid "licensuppköring" är det maxfart på 70km/h..

_________________
/Anton Lillsund
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Var det någon av er licenstagare som körde över flaggvaktskuren i esset?

Har hört att den är nedmejad hur det nu har kunnat gått till

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Anders Larsson skrev:
Var det någon av er licenstagare som körde över flaggvaktskuren i esset?

Har hört att den är nedmejad hur det nu har kunnat gått till


Nej, den enda avåkningen i närheten var en Ferrari 355 som dansade av i gruset, men han var inte i närheten av detdär tornet efter vad jag förstod och eftersom bilen inte fick en enda repa så betvivlar jag att han tog med sig kuren.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
Eftersnack
2004-04-03 Licenskursen Sviestad (splittad tråd)
5868 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande