Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
MSCC Köra historic? | 6394 besök totalt |
Hej alla.
Jag er rätt ny på Bil racing , har precis kört Copenhagen Historic Grand Prix och er litte sugen på en riktig bana och köra på Jag kör i en Mg Midget 63 bygd som Appendix K bil , jag undra bara om en sån er välkomman i Historic hos er? er ni mycket bilar i Historic ? Er der mycket körtid? Kör alla Historic bilar tillsammans? Mvh.Nikolaj Mortensen #7 Mg Midget 1098cc 0045 - 50 90 67 10 _________________ Nikolaj Mortensen |
||||||
Under året har 5 st kört i Historic.
http://www.mscc.se/?page_id=216 om jag minns rätt är det 2 pass tidsträning på förmiddagen och 2 race på eftermiddagen på Knutstorp (heldag). Historic brukar köra ihop med roadsport B för att det inte skall bli så tomt på banan. _________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||||
_________________ Bengt Metz Caterham Superlight Såld 227hkr 226Nm Zetec DOHC Quaife type 9 synkad Roadsport C 2003-2005 Roadsport B 2006 Roadsport A 2007-2017 |
||||||
Stopp här! Gatdäck i stället för Dunlop Historic typ? Är det godkänt? Inbillar mig att vissa gatdäck är lika bra eller bättre än Dunlop. Vem kör på gatdäck och i så fall vad då för sort?? _________________ Kristian Jonsson |
||||||
Är du insatt i KM reglementet? Jag tror att förra ordföranden som kört historiskt så länge jag minns har koll på det.. _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||
NEJ, det är det jag inte är. Därav min fråga. Det ända jag anar är att App. K verkar vara petigt _________________ Kristian Jonsson |
||||||
om det er Historic måste man köra på Dunlop Racing. Annars kan man sätta på 0048 och köra i Roadsport.
Jag fick inte kört Km5 som i nog så , jag körte sista klub tävlingen i går i Mg Car Club Dk och bilen får ha en litten paus. Men om vi inte kör på Dunlop er det inte kul at köra Historic tycker jag. Mvh.Nikolaj _________________ Nikolaj Mortensen |
||||||
Det är ju så att MSCCs KM tävlingar är som ett insteg i racingen till en billig peng.
Jag tror faktiskt inte man kan köra en billigare racing serie i Sverige. Det finns många som har en sportbil men inte alla som vill eller vågar eller har råd att ta steget fullt ut och låta sin sportbilen bli en full fjädrad racebil. Vill man köra på högre nivå med hårdare reglemente så finns det RHKs serie och SPVM tex. Mvh Johan _________________ Johan Roxlin Caterham Super 7 Phantom P91 MSCC |
||||||
Det kommer snart på hemsidan:
http://www.mscc.se/klubbmasterskap/r Men det kommer att stå precis som nedan fast med med rätt kategori/år om jag minns rätt:
_________________ Niklas "Nillet" Olsson | Westfield SEIW = NILLET RACING = https://www.ellensagentur.se | http://www.cancerstiftelsen.com |
||||||
Om du är tveksam om du klassar in, så kontakta oss så gör vi en bedömning innan. Så länge bilen är en sportbil och uppfyller grundläggande säkerhetskrav hittar vi nog en lösning. _________________ - Honda CRX ED9 - Porsche 986 Boxster S |
||||||
Skulle iså fall vara en Porsche 924 NA 1976 vilket skiljer en del mot senare bilar. Låter som G, men vilken grupp är tillåten? Har FIA handlingarna hemma, men är osäker om den var homologiserad redan 1976. Den fanns som Gr. 4
_________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
||||||
Hejsan Fredrik!
Fick ditt PM men ser att du fått svar. Kolla om du hittar bilen i dina FIA papper för nog tusan skall vi kunna få in ett sådant ekipage i serien. Själv är jag väldigt dåligt insatt i alla detaljer runt historisk racing men jag kan bolla vidare frågan inom KM-Organisationen så du får rätt stöd. _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||||
Gegge, jag tror att jag ska hålla igen på mina dumma idéer framöver, dom verkar inte så bra för din privatekonomi . Kul idé dock, hade kunnat bli en sjukt skoj och prisvärd historicbil! Har du koll på var man kan läsa om vad som får göras på bilen i respektive gr.? Gr.4 verkar ju rätt så liberalt vad jag sett, men gr3? _________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||||||
Så klart jag har http://hms.dk/downloads/homologering Sedan måste man kolla FIA's "J" och "K" för grupp 1,2,3 och 4. för 1976. För Gr. 3 ska det vara strikt orginal men i Gr.4 är insug, bränselsystem, ventiler, kam, kolvar och lite annat fritt. Gr.1 samma regler som Gr.3: http://argent.fia.com/web/fia-public Gr.2 samma regelr som Gr.4: http://argent.fia.com/web/fia-public Gr.3: http://argent.fia.com/web/fia-public Gr.4: http://argent.fia.com/web/fia-public App K: http://argent.fia.com/web/fia-public _________________ Fredrik Torkildsen Porsche 924 TURBO (Carrera GT replica) |
||||||
MSCC Köra historic? | 6394 besök totalt |