Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
TTA - Elitserien 2012
<<   1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 58, 59, 60   >>
10 besök senaste veckan (186593 totalt)
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Lars Gustafsson skrev:
Klart det löser sig. Litar fullt på att Janne, Thomas och grabbarna styr ihop något riktigt coolt thumbs up
Sprintrace med GT-bilar av endast svansmotortyp...

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Jimmy Magnusson
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 148



Niklas Falk skrev:
Lars Gustafsson skrev:
Klart det löser sig. Litar fullt på att Janne, Thomas och grabbarna styr ihop något riktigt coolt thumbs up
Sprintrace med GT-bilar av endast svansmotortyp...


Tror du KMS kommer att vilja sälja reservdelar till detta

Eller om man som FEAB vill starta världskrig med en gigantisk biltillverkare när bilarna lika gärna kan gå i GT

_________________
Jimmy Magnusson
Citera
Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 2050



Obizzz skrev:
Ajdå, pinsamt Porsche.

Att man ens behövde fundera på om det var ett aprilskämt säger en del om beslutet...

I god tid före säsongen också.


Ärligt talat, är inte allt som har med svensk elitracing och TTA v.s.STCC såpan ett dåligt aprilskämt
Att FE skulle bli av med Porscheuppdraget till KMS var väl annars knappast någon högoddsare
Vet inte om jag tycker det är mer pinsamt för Porsche än för FE.
Att å ena sidan ha uppdraget att driva CC Scandinavia och å andra sidan dra igång vad som uppfattas som ett direkt konkurrerande mästerskap och ställa Porsche Sverige inför fullbordat faktum är i varje fall inte i min bok hur man vårdar en relation med uppdragsgivaren. Men alla är vi olika...
Konstigt att uppbrottet inte skett tidigare bara. Kanske har med avtalskonstruktioner att göra?
Jag är rädd för att 2012 kommer att innebära fler märkliga turer än bra racing. Hoppas jag har fel!

_________________
Bosse Lindman
"En bil som har registreringsplåtar är ointressant"
www.retrospectivemotorsport.se
Citera
Lars Gustafsson
Kumla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 723



Jimmy Magnusson skrev:
Niklas Falk skrev:
Lars Gustafsson skrev:
Klart det löser sig. Litar fullt på att Janne, Thomas och grabbarna styr ihop något riktigt coolt thumbs up
Sprintrace med GT-bilar av endast svansmotortyp...


Tror du KMS kommer att vilja sälja reservdelar till detta

Eller om man som FEAB vill starta världskrig med en gigantisk biltillverkare när bilarna lika gärna kan gå i GT


Vill dom tjäna några pengar på reservdelar så kan det vara en bra idè. Kommer inte gå åt så mycket till den enda bilen som är anmäld i Carrera Cup

Ang världskrig, är det inte det man har gjort redan

_________________
MVH Lars Gustafsson.
PCS Racing & GT3 Cup Challenge

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
Jimmy Magnusson
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 148



Lars Gustafsson skrev:
Jimmy Magnusson skrev:
Niklas Falk skrev:
Lars Gustafsson skrev:
Klart det löser sig. Litar fullt på att Janne, Thomas och grabbarna styr ihop något riktigt coolt thumbs up
Sprintrace med GT-bilar av endast svansmotortyp...


Tror du KMS kommer att vilja sälja reservdelar till detta

Eller om man som FEAB vill starta världskrig med en gigantisk biltillverkare när bilarna lika gärna kan gå i GT


Vill dom tjäna några pengar på reservdelar så kan det vara en bra idè. Kommer inte gå åt så mycket till den enda bilen som är anmäld i Carrera Cup

Ang världskrig, är det inte det man har gjort redan


För nuvarande är det bara ett samarbete som skitit sig. Men om man från TTA:s sida börjar konsekvent försöka köra en motserie kommer snart ingen tillverkare vilja ta i dem. Spelar ingen roll om Kristoffersson vill tjäna cash på reservdelar, han kommer inte få sälja. Och han om någon har goda relationer till VW att tänka på

_________________
Jimmy Magnusson
Citera
Lars Gustafsson
Kumla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 723



Jimmy Magnusson skrev:
För nuvarande är det bara ett samarbete som skitit sig. Men om man från TTA:s sida börjar konsekvent försöka köra en motserie kommer snart ingen tillverkare vilja ta i dem. Spelar ingen roll om Kristoffersson vill tjäna cash på reservdelar, han kommer inte få sälja. Och han om någon har goda relationer till VW att tänka på


Tur att det finns andra ställen att köpa reservdelar till Porsche då

Vi får helt enkelt se vad som händer och vänta på mera info.

_________________
MVH Lars Gustafsson.
PCS Racing & GT3 Cup Challenge

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
Jimmy Magnusson
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 148



Lars Gustafsson skrev:
Jimmy Magnusson skrev:
För nuvarande är det bara ett samarbete som skitit sig. Men om man från TTA:s sida börjar konsekvent försöka köra en motserie kommer snart ingen tillverkare vilja ta i dem. Spelar ingen roll om Kristoffersson vill tjäna cash på reservdelar, han kommer inte få sälja. Och han om någon har goda relationer till VW att tänka på


Tur att det finns andra ställen att köpa reservdelar till Porsche då

Vi får helt enkelt se vad som händer och vänta på mera info.


Ja vi ska inte dra den här diskussionen i all evighet men det är inte så enkelt. Även om man praktiskt kan lösa det är det inget som ett mästerskap kan göra - sätter man sig på tvären på ett så extremt sätt tappar man trovärdigheten bland andra biltillverkare, och den trovärdigheten måste vara viktigare än en supportklass.

_________________
Jimmy Magnusson
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960


Trådstartare
Oavsett så ÄR JAG iaf sugen på rejs nu!
Efter att ha följt BTCC i helgen så är suget stort.

Om ni tycker jag är negativ ibland så läs de senaste sidorna i denna tråd där jag inte skrivit alls.
Det är ju nästan löjligt att de blir såna diskutioner av allt.

Hoppas tiden går snabbt nu så det blir race och slutdiskuterat thumbs up
Bilarna ser enligt mig kanon ut , tävlingar kommer det bli , allt är upphausat och på G.
Bara att ge gärnet nu thumbs up

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1006



Lars Gustafsson skrev:
Vi får helt enkelt se vad som händer och vänta på mera info.

GT Cup!

http://www.flashengineering.se/2012/04/03/flash-engineering-och-carrer . . . .
Citat:
Volkswagen och Porsche Sverige har sagt upp Flash Engineerings avtal att driva Porsche Carrera Cup Scandinavia och Porsche GT3 Cup Challenge med tre år kvar på avtalet.
- Avtalet har sagts upp utan grund och vi har lämnat över ärendet till våra advokater, säger Jan "Flash" Nilsson, vd för Flash Engineering...

Citat:
...Flash Engineering kommer att starta ett nytt mästerskap, GT Cup, som kommer att gå tillsammans med TTA - Elitserien i Racing. GT Cup kommer enbart att tillåta Porsche 911 GT3 Cup-bilar att tävla mot varandra på samma sätt som förut.
- Upplägget kommer att vara liknande som för Challenge där förare och team kommer att få mycket körning och ett starkt upplägg under tävlingshelgen med Elitserien i Racing. Vi har fått god respons hittills från inblandade förare, säger Thomas Johansson, sportchef på TTA...

_________________
Fredrik Nyström
EVO VI TME -00
C220 d kombi -16
Citera
Lars Gustafsson
Kumla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 723



BoFH skrev:
Lars Gustafsson skrev:
Vi får helt enkelt se vad som händer och vänta på mera info.

GT Cup!

http://www.flashengineering.se/2012/04/03/flash-engineering-och-carrer . . . .
Citat:
Volkswagen och Porsche Sverige har sagt upp Flash Engineerings avtal att driva Porsche Carrera Cup Scandinavia och Porsche GT3 Cup Challenge med tre år kvar på avtalet.
- Avtalet har sagts upp utan grund och vi har lämnat över ärendet till våra advokater, säger Jan "Flash" Nilsson, vd för Flash Engineering...

Citat:
...Flash Engineering kommer att starta ett nytt mästerskap, GT Cup, som kommer att gå tillsammans med TTA - Elitserien i Racing. GT Cup kommer enbart att tillåta Porsche 911 GT3 Cup-bilar att tävla mot varandra på samma sätt som förut.
- Upplägget kommer att vara liknande som för Challenge där förare och team kommer att få mycket körning och ett starkt upplägg under tävlingshelgen med Elitserien i Racing. Vi har fått god respons hittills från inblandade förare, säger Thomas Johansson, sportchef på TTA...



Jag vet , ville bara inte gå ut med det innan det var offentligt thumbs up
Ska bli så jäkla kul

_________________
MVH Lars Gustafsson.
PCS Racing & GT3 Cup Challenge

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
Jimmy Magnusson
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 148



Hrm. Jag kan inte tro att detta är en långsiktigt bra idé.

_________________
Jimmy Magnusson
Citera
Lars Gustafsson
Kumla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 723



Jimmy Magnusson skrev:
Hrm. Jag kan inte tro att detta är en långsiktigt bra idé.


Mycket möjligt, men man har nästan 30 Porschar som vill köra sprintrace med TTA. Vad gör man då?
Inte knuffar man över hälften till konkurrenten och säger till resten "nää finns ingen serie för er att köra".

_________________
MVH Lars Gustafsson.
PCS Racing & GT3 Cup Challenge

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11743

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Lars Gustafsson skrev:
Jimmy Magnusson skrev:
Hrm. Jag kan inte tro att detta är en långsiktigt bra idé.


Mycket möjligt, men man har nästan 30 Porschar som vill köra sprintrace med TTA. Vad gör man då?
Inte knuffar man över hälften till konkurrenten och säger till resten "nää finns ingen serie för er att köra".


Dessutom så dubblas väl tävlingstillfällena för alla bilarna i princip, för det är väl ingen som hindrar från att delta i både STCC och TTA helgerna.

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
MrBosse
Limmared
Här sen Apr 2010
Inlägg: 176



Lars Gustafsson skrev:
Jimmy Magnusson skrev:
Hrm. Jag kan inte tro att detta är en långsiktigt bra idé.


Mycket möjligt, men man har nästan 30 Porschar som vill köra sprintrace med TTA. Vad gör man då?
Inte knuffar man över hälften till konkurrenten och säger till resten "nää finns ingen serie för er att köra".


Lars skulle du kunna berätta mer. Jag är väldigt nyfiken på vad stödet ligger. Är det verkligen så många som hellre kör med TTA ?

_________________
Bosse Isaksson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Att det är väldigt prisvärt att köpa en GT3 Cup och att man inte behöver ha en av absolut senaste årsmodell för att få köra har ju gett "ett bra underlag" med många sugna ekipage thumbs up Att man ska fylla flera sprintserier och dessutom långloppserier lär väl knappast fungera långsiktigt. Förutom möjligtvis att det blir en elitserie (ursäkta ordvalet) med bara senaste årsmodellen och en mer hobbybaserad serie med bara äldre Cupar. Och sen PCSR för alla möjliga och omöjliga Porscheräsers. Personligen tycker jag dagens upplägg att nya och även inte helt nya Cubilar kör ihop med team på väldigt olika nivåer (och olika kostnadsnivåer). Kul med blandningen IMHO thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Lars Gustafsson
Kumla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 723



MrBosse skrev:
Lars Gustafsson skrev:
Jimmy Magnusson skrev:
Hrm. Jag kan inte tro att detta är en långsiktigt bra idé.


Mycket möjligt, men man har nästan 30 Porschar som vill köra sprintrace med TTA. Vad gör man då?
Inte knuffar man över hälften till konkurrenten och säger till resten "nää finns ingen serie för er att köra".


Lars skulle du kunna berätta mer. Jag är väldigt nyfiken på vad stödet ligger. Är det verkligen så många som hellre kör med TTA ?


Förstår inte riktigt vad du menar.

Men när "storteamen" flyttade från STCC så tog dom med sig "sina" carrera Cup förare oxå.
Och många av dom pratar med varandra och fler och fler flyttade över till TTA sidan.
Ekonomisk ersättning existerar nog bara i ett fåtal fall.

Största anledningen till det stora antalet bilar är sammanslagningen av grupp 1 och 2 från Challenge. Dvs bilar från 2008 och framåt. Dom två grupperna kommer att köra tillsammans men fortfarande vara två grupper.

Nyhetens behag är inte att leka med heller

_________________
MVH Lars Gustafsson.
PCS Racing & GT3 Cup Challenge

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
Lars Gustafsson
Kumla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 723



Magnus Thomé skrev:
Att det är väldigt prisvärt att köpa en GT3 Cup och att man inte behöver ha en av absolut senaste årsmodell för att få köra har ju gett "ett bra underlag" med många sugna ekipage thumbs up Att man ska fylla flera sprintserier och dessutom långloppserier lär väl knappast fungera långsiktigt. Förutom möjligtvis att det blir en elitserie (ursäkta ordvalet) med bara senaste årsmodellen och en mer hobbybaserad serie med bara äldre Cupar. Och sen PCSR för alla möjliga och omöjliga Porscheräsers. Personligen tycker jag dagens upplägg att nya och även inte helt nya Cubilar kör ihop med team på väldigt olika nivåer (och olika kostnadsnivåer). Kul med blandningen IMHO thumbs up


Njaa, tror nog det finns underlag för flera sprintserier igentligen. Måste finnas massor med cupar i garagen runt om i landet. (men det finns nog bara underlag för en TOPPserie med "senasteårsmodellenbilar".)
Det har ju sålts 15-20 st varje år sedan Flashen tog över CC. 2006 tror jag det var

Det gällar bara att lura ut alla på banan igen

_________________
MVH Lars Gustafsson.
PCS Racing & GT3 Cup Challenge

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
MrBosse
Limmared
Här sen Apr 2010
Inlägg: 176



Du förstod mig alldeles utmärkt Lars!


_________________
Bosse Isaksson
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14545



Att många Porscheförare skulle hamna under TTAs flagga är inte någon överraskning för mej.

Men....hur kommer det gå för CamaroCup, som väl fortfarande har kontrakt med STCC ?

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
cat7even
Uppsala
Här sen Jan 2003
Inlägg: 2363



ButterflyRacing skrev:
Att många Porscheförare skulle hamna under TTAs flagga är inte någon överraskning för mej.

Men....hur kommer det gå för CamaroCup, som väl fortfarande har kontrakt med STCC ?

De är väl STCCs räddning den klassen lever väl sitt eget liv?

_________________
Johan Lundberg
*BBDB*
Ex Marcos 2T
EX Marcos 1600 GT
Nu Lotus Elise S1 KR1
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7960


Trådstartare
De går framåt i TTA iaf.

Har nån hört mer om hur många antal tävlingar det blir ännu?
Tänkte då Mantorp föll bort och om det kommer bli nån annan bana?

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Elitracing (åskådarracing)
TTA - Elitserien 2012
<<   1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 58, 59, 60   >>
10 besök senaste veckan (186593 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande