Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 58, 59, 60 >> 186002 besök totalt |
![]() ![]() |
||||||||
Tror du KMS kommer att vilja sälja reservdelar till detta ![]() Eller om man som FEAB vill starta världskrig med en gigantisk biltillverkare när bilarna lika gärna kan gå i GT ![]() _________________ Jimmy Magnusson |
||||||||
Ärligt talat, är inte allt som har med svensk elitracing och TTA v.s.STCC såpan ett dåligt aprilskämt ![]() Att FE skulle bli av med Porscheuppdraget till KMS var väl annars knappast någon högoddsare ![]() Vet inte om jag tycker det är mer pinsamt för Porsche än för FE. Att å ena sidan ha uppdraget att driva CC Scandinavia och å andra sidan dra igång vad som uppfattas som ett direkt konkurrerande mästerskap och ställa Porsche Sverige inför fullbordat faktum är i varje fall inte i min bok hur man vårdar en relation med uppdragsgivaren. Men alla är vi olika... Konstigt att uppbrottet inte skett tidigare bara. Kanske har med avtalskonstruktioner att göra? Jag är rädd för att 2012 kommer att innebära fler märkliga turer än bra racing. Hoppas jag har fel! _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||||||
Vill dom tjäna några pengar på reservdelar så kan det vara en bra idè. Kommer inte gå åt så mycket till den enda bilen som är anmäld i Carrera Cup ![]() ![]() Ang världskrig, är det inte det man har gjort redan ![]() _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||||||
För nuvarande är det bara ett samarbete som skitit sig. Men om man från TTA:s sida börjar konsekvent försöka köra en motserie kommer snart ingen tillverkare vilja ta i dem. Spelar ingen roll om Kristoffersson vill tjäna cash på reservdelar, han kommer inte få sälja. Och han om någon har goda relationer till VW att tänka på ![]() _________________ Jimmy Magnusson |
||||||||
Tur att det finns andra ställen att köpa reservdelar till Porsche då ![]() ![]() Vi får helt enkelt se vad som händer och vänta på mera info. _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||||||
Ja vi ska inte dra den här diskussionen i all evighet men det är inte så enkelt. Även om man praktiskt kan lösa det är det inget som ett mästerskap kan göra - sätter man sig på tvären på ett så extremt sätt tappar man trovärdigheten bland andra biltillverkare, och den trovärdigheten måste vara viktigare än en supportklass. _________________ Jimmy Magnusson |
||||||||
Oavsett så ÄR JAG iaf sugen på rejs nu!
Efter att ha följt BTCC i helgen så är suget stort. Om ni tycker jag är negativ ibland så läs de senaste sidorna i denna tråd där jag inte skrivit alls. Det är ju nästan löjligt att de blir såna diskutioner av allt. Hoppas tiden går snabbt nu så det blir race och slutdiskuterat ![]() Bilarna ser enligt mig kanon ut , tävlingar kommer det bli , allt är upphausat och på G. Bara att ge gärnet nu ![]() _________________ Jocke Hellqvist. |
||||||||
GT Cup! http://www.flashengineering.se/2012/
_________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||||||
Jag vet ![]() ![]() ![]() ![]() Ska bli så jäkla kul ![]() _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||||||
Mycket möjligt, men man har nästan 30 Porschar som vill köra sprintrace med TTA. Vad gör man då? Inte knuffar man över hälften till konkurrenten och säger till resten "nää finns ingen serie för er att köra". _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||||||
Dessutom så dubblas väl tävlingstillfällena för alla bilarna i princip, för det är väl ingen som hindrar från att delta i både STCC och TTA helgerna. ![]() _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||||||||
Lars skulle du kunna berätta mer. Jag är väldigt nyfiken på vad stödet ligger. Är det verkligen så många som hellre kör med TTA ? _________________ Bosse Isaksson ![]() |
||||||||
Att det är väldigt prisvärt att köpa en GT3 Cup och att man inte behöver ha en av absolut senaste årsmodell för att få köra har ju gett "ett bra underlag" med många sugna ekipage
![]() ![]() _________________ ![]() |
||||||||
Förstår inte riktigt vad du menar. Men när "storteamen" flyttade från STCC så tog dom med sig "sina" carrera Cup förare oxå. Och många av dom pratar med varandra och fler och fler flyttade över till TTA sidan. Ekonomisk ersättning existerar nog bara i ett fåtal fall. Största anledningen till det stora antalet bilar är sammanslagningen av grupp 1 och 2 från Challenge. Dvs bilar från 2008 och framåt. Dom två grupperna kommer att köra tillsammans men fortfarande vara två grupper. Nyhetens behag är inte att leka med heller ![]() _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||||||
Njaa, tror nog det finns underlag för flera sprintserier igentligen. Måste finnas massor med cupar i garagen runt om i landet. (men det finns nog bara underlag för en TOPPserie med "senasteårsmodellenbilar".) Det har ju sålts 15-20 st varje år sedan Flashen tog över CC. 2006 tror jag det var ![]() Det gällar bara att lura ut alla på banan igen ![]() _________________ MVH Lars Gustafsson. PCS Racing & GT3 Cup Challenge En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter. |
||||||||
Att många Porscheförare skulle hamna under TTAs flagga är inte någon överraskning för mej.
Men....hur kommer det gå för CamaroCup, som väl fortfarande har kontrakt med STCC ? _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||||
De är väl STCCs räddning den klassen lever väl sitt eget liv? _________________ Johan Lundberg *BBDB* Ex Marcos 2T EX Marcos 1600 GT Nu Lotus Elise S1 KR1 |
||||||||
![]() |
Elitracing (åskådarracing)
![]() |
<< 1, 2, 3 ... 23, 24, 25 ... 58, 59, 60 >> 186002 besök totalt |