| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Mantorp - Max 93 dB
|
<< 1, 2, 3, 4 10947 besök totalt |
|
Re:
Det är insugsljudet du ska fundera över Erik. Vad jag vet kör du OEM box med insattsfilter? Avgasljudet på en N/A RX-8a är inte så farligt. Så även på våra kompressorkompisar. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||||
|
Re:
Stämmer bra det! Så du tror att det ska gå bra? något insugsljud har jag ej, men endast en catback med 2st dämpare och en midpipe med en resonansdödare känns som att den är gränsfall faktiskt :P
_________________ Erik Adolfsson Renault Megane RS Cup 2011 Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup) Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8) Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8) |
||||||
|
Re:
Ja....det var ju inte så snyggt. Men då problemet är känt....så är det ju bara att fixa dit en dämpare för banåkning...som inte skämmer hela bilen. Då jag i perioder har min arbetsplats på racerbanan, har jag har alltid varit anhängare av ljuddämpare. Vi var först i Sverige att ha det i början av -80-talet. _________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||||
|
Re: Mantorp - Max 93 dB
Hej! Efter några oroliga PM, så läste jag detta. Måste få lite klarhet i detta påståendet. Är detta något som enbart rör BMWSC ? Om inte så undrar jag ifall detta är beslutat för Mantorp Park, och vart kan man läsa om beslutet ? När börjar det att gälla ? I vårt kontrakt för 6Maj körningen med Honda Performance Club tillsammans med sammarbetsklubbarna, står det 95dba, vid bullerfri dag. Mvh / Richard _________________ Richard Hammerin Region stockholm/ Honda Performance Club 0708-711 779 Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3 |
||||||
|
Re:
Du kommer klara dig finfint! jag har kört med extraktorgrenrör + midpipe med resonator + catback med en ljuddämpare och så det viktigaste ett inboxat konfilter ala Racing Beat med insugssnorkel. har inte blivit tillsagd eller svartflaggad hittils iaf. när jag frågat har jag legat på 92-93 db. Tror inte du hamnar på mer, iofs är RBs dämpare mkt välbyggd för wankel och ljuddämpning. _________________ I.n.g.3.m.a.r O.1.s.s.o.n
|
||||||
|
Re: Mantorp - Max 93 dB
Efter ytterligare snack med Mantorp så blev det 95 även för denna träff
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Mantorp - Max 93 dB
|