Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
TA med värstingbilar, SLICKS, rörram, formel,prototypbil osv
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
5 besök senaste veckan (30664 totalt)
L0FA

Här sen Feb 2004

Trådstartare
Oavsett vad man gör så kommer vissa gnälla och säga att det inte går osv, förra året va det TA som inte gick att anordna över huvud taget. Nu finns det iaf osv. Går man bara runt och ser hinder och svårigheter i allt så är det klart att inget händer , en självuppfyllande profetia. Att det finns andra som gör liknande saker spelar heller ingen roll, det ökar bara konkurrensen.
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004

Trådstartare
Men TA trackday tror jag skulle va en klockren start just för att slippa ta så stora risker.
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Re:

Lofa skrev:
Men TA trackday tror jag skulle va en klockren start just för att slippa ta så stora risker.

Ja det håller jag med om, och dom finns ju redan idag

Peter har
Stacc har
SLC har
PCSR har
Gatebil har
Krutcupen har

Så en till är ju inte fel

Supramannen

Här sen Feb 2003

Att TA blir av i år är väl för att det inte är separata träffar så säga att det är 3 ÄKTA TA träffar med endast TA stämmer ju ej, men gör ju track day+ TA

Ren TA träff på tex mantorp är väl 50 000+ moms som alla TA förrare ska dela på plus kanske lite mer omkostnader, så hur många rena TA förare får man fram..? Mycket lättare att köra blandat med en track day för att klara kostnaden

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

ButterflyRacing skrev:
Magnus Thomé skrev:
........ vagnsbok nog rimligt på de snabbare bilarna. Kanske inte så populärt dock...

Ja...om SMA börjar skriva böcker. Annars inte.

På något sätt måste ju byggen kollas, att blunda och släppa ut bilarna kan väl inte vara så bra. Är den hemsnickrade stolsinfästningen vettig eller kommer den ge vika vid en krock? Är buren bra eller rent av ett farligt dåligt hemsnideri? Tätt mellan motorrum och kupe och tätt mellan där bensintanken sitter och kupen? Suck o pust... är ju en hel del man behöver kolla upp egentligen.... Alla blir ju inte proffs och erfarna byggare på sitt allra första bilbygge liksom så det kan nog bli en del olämpliga lösningar här och där.

Forshaga
Här sen Dec 2002

Re:

Magnus Thomé skrev:
ButterflyRacing skrev:
Magnus Thomé skrev:
........ vagnsbok nog rimligt på de snabbare bilarna. Kanske inte så populärt dock...

På något sätt måste ju byggen kollas, att blunda och släppa ut bilarna kan väl inte vara så bra. Är den hemsnickrade stolsinfästningen vettig eller kommer den ge vika vid en krock? Är buren bra eller rent av ett farligt dåligt hemsnideri? Tätt mellan motorrum och kupe och tätt mellan där bensintanken sitter och kupen? Suck o pust... är ju en hel del man behöver kolla upp egentligen.... Alla blir ju inte proffs och erfarna byggare på sitt allra första bilbygge liksom så det kan nog bli en del olämpliga lösningar här och där.

Nej...så sant. Men med SBF får vi en massa åldersbegränsningar på delar som inte har någrån förankring i hobbyåkarnas verklighet.

EDIT: Jag känner att detta skulle drivas som en egen klubb/förarförening, där vi själva besiktar bilarna och sedan sammarbetar med arrangörer för att ro det iland rent praktiskt.

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004

Trådstartare
Re:

Supramannen skrev:
Lofa skrev:

Peter har
Stacc har
SLC har
PCSR har
Gatebil har
Krutcupen har

Det är Peter jag snackar med om detta.
Om du är så nöjd med den "TA" som finns kan man ju undra varför du tjötar i den här tråden för. Kom med lite konstruktiva förslag istället, som skulle passa dig tex.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

ButterflyRacing skrev:
Magnus Thomé skrev:
ButterflyRacing skrev:
Magnus Thomé skrev:

Nej...så sant. Men med SBF får vi en massa åldersbegränsningar på delar som inte har någrån förankring i hobbyåkarnas verklighet.

EDIT: Jag känner att detta skulle drivas som en egen klubb/förarförening, där vi själva besiktar bilarna och sedan sammarbetar med arrangörer för att ro det iland rent praktiskt.

+1!

Eget upplägg för nogrannare besiktning som kan ske på andra datum än själva tävlingsdagarna. Det borde gå att få till. Och sen en kort "enklare" besiktning på tävlingsdan också förstås.

Hur har man löst det på En dag på strippen för de snabbare åken? Är det vagnsbok? Eller någon egen special?

Forshaga
Här sen Dec 2002

Re:

Lofa skrev:
Supramannen skrev:
Lofa skrev:

Peter har
Stacc har
SLC har
PCSR har
Gatebil har
Krutcupen har

Om du är så nöjd med den "TA" som finns kan man ju undra varför du tjötar i den här tråden för. Kom med lite konstruktiva förslag istället, som skulle passa dig tex.

öhh...detta är väl ändå en tråd för löst spånande..

Citera
L0FA

Här sen Feb 2004

Trådstartare
Re:

ButterflyRacing skrev:
Lofa skrev:
Supramannen skrev:
Lofa skrev:

Peter har
Stacc har
SLC har
PCSR har
Gatebil har
Krutcupen har

öhh...detta är väl ändå en tråd för löst spånande..

Japp spåna på thumbs up
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Re:

Lofa skrev:
Supramannen skrev:
Lofa skrev:

Peter har
Stacc har
SLC har
PCSR har
Gatebil har
Krutcupen har

Peter fixar säkert nått som passar alla, han kör i Glen anda.. finns det inte så fixar vi nått, typ en klass för turbin drivna snöröjare....

Jag är inte nöjd, men realist det finns ju massa klasser och tillfällen redan nu, så vad är skillnaden på din ide att man fixar en klass för dessa bilar kör nått tillfälle runt mantorp och kallar det TA..?

Peter ha rju Mantorp TA redan nu där din bil passar så det finns ju som sagt redan

Supramannen

Här sen Feb 2003

Re:

Magnus Thomé skrev:
ButterflyRacing skrev:
Magnus Thomé skrev:
ButterflyRacing skrev:
Magnus Thomé skrev:

+1!

Eget upplägg för nogrannare besiktning som kan ske på andra datum än själva tävlingsdagarna. Det borde gå att få till. Och sen en kort "enklare" besiktning på tävlingsdan också förstås.

Hur har man löst det på En dag på strippen för de snabbare åken? Är det vagnsbok? Eller någon egen special?

I teorin ska dom snabbare bilar ha vagnsbok, men då det är gatbilar så står man ofta och visslar och lossas att man bara ska testa lite...

L0FA

Här sen Feb 2004

Trådstartare
Re:

ButterflyRacing skrev:

Jagt tror på ett eller två uppvärmningsvarv...ett eller två snabba...och ett invarv. Sedan in och ställa sig i kön.

Det tror jag vore bra, skulle nog kunna tänka mig upp till 1-3 snabba varv
, hur många kan vara ute samtidigt på Mantorp Park utan att det blir "trångt" med tanke på att deltagarna kör olika fort och så, 15?
Citera
Peter.sandström
Linköping
Här sen Apr 2007

Tack för dom fina omdömena SWR-Motorsport kommer att köra nåt eller några timeattack tillfällen under detta år, lägger upp det ungefär som förra gången med trackday klass och timeattack klassen R-däck/Slicks. Håller på och filar på upplägget men om vi får ihop ca 30 bilar till ren TA så finns det ett upplägg som kan passa där man har ca 10-15 bilar på banan samtidigt. Sen så alternerar vi Trackday med TA. Sen hade ju lofa en ide om att dela upp på eftermiddan i TA med dom som kör tex snabbare 1,30 i en klass och dom som kör saktare än 1,30 i en. Detta ska vi nog prova och se flytet på. Jag är som sagt en som inte egentligen gillar regler, jag förstår varför man måste ha det när man kör tävling men på den nivån ett sånt här event har så räcker det säkerhets reglemente så arrangemanget blir säkert för alla parter. Jag är också för att man alltid har ambulans och rescue på sånna här event och det är bara att räkna in i anmälnings avg.Sen Gör vi ju en liten Rejsa.nu special med, där man innan eventet får anslå vilken tid man tror att man ska köra och sen köra så nära den som möjligt. Lite som bracket racing i dragracingen men på bana. Om ni har synpunkter så skriv i tråden eller maila info@swr-motorsport.se

MVH Peter

Forshaga
Här sen Dec 2002

Re:

Peter.sandström skrev:
...........på den nivån ett sånt här event har så räcker det säkerhets reglemente .........................

Amen !

Citera
L0FA

Här sen Feb 2004

Trådstartare
thumbs up

Bara fila på de sista bitarna på GTR en nudå...
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Som sagt det är ju bra med måga events, men det Robin och dom vill fixa är ju en Serie som finns kvar och får fotfäste och det finns prestige i att vinna, att vinna en TA grej som Peter fixat eller Krutcupen är ju värt noll liksom, mena inget illa

Att fixa ihop TA grejer med trackday är ju många som gör och där kan man ju köra vilka regler som helst eller som Peter gör bara ha slicks coh R däck som kriterier..

L0FA

Här sen Feb 2004

Trådstartare
Prestige i TA är snabbaste tiden, inte vem som plockat flest poäng i en serie där bara ett fåtal kört hela serien.
Citera
Modj
Grästorp
Här sen Jul 2004

Re:

Supramannen skrev:
Som sagt det är ju bra med måga events, men det Robin och dom vill fixa är ju en Serie som finns kvar och får fotfäste och det finns prestige i att vinna..

Det är detta jag ser fram imot, kör tillfällen finns ju redan gott om...

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Supramannen skrev:
Som sagt det är ju bra med måga events, men det Robin och dom vill fixa är ju en Serie som finns kvar och får fotfäste och det finns prestige i att vinna, att vinna en TA grej som Peter fixat eller Krutcupen är ju värt noll liksom, mena inget illa

Att fixa ihop TA grejer med trackday är ju många som gör och där kan man ju köra vilka regler som helst eller som Peter gör bara ha slicks coh R däck som kriterier..

+1 thumbs up

Tveklöst att TA-körning på till exempel Peters eller Krutcupens event kan samexistera och komplettera en fullfjädrad TA-serie. Det är två olika grejer liksom, same same but different thumbs up

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Lofa skrev:
Prestige i TA är snabbaste tiden, inte vem som plockat flest poäng i en serie där bara ett fåtal kört hela serien.
Snabbast vid ett overifierat tillfälle eller snabbast vid ett specifikt tillfälle, gång efter gång, oavsett bana, regn, sol.

Jag minns själv mitt första kval, det var en liten chock att det var just de 15 varven det gällde, inte en hel dag på mig att svarva runt och sätta en tid.

TA är väl en tävlingsform, inte en Supertagelista?

Allmänt banåkaforum
TA med värstingbilar, SLICKS, rörram, formel,prototypbil osv
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
5 besök senaste veckan (30664 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande