Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Någon som kan hjälpa honom?
1442 besök totalt
Nicke Lindgren
Umeå
Här sen Jan 2003
Inlägg: 461


Trådstartare
Har följt den här tråden på porsche.nu och förvånas över att felet på hans bil inte har gått att få fram under alla gånger den varit inne hon porschemekanikerna!

Någon porscheguru som har något råd till den här mannen?


Jag har som vanligt ingen självkontroll när det gäller att posta saker som inte har med mig själv att göra..

Länk till forumdiskutionen på porsche.nu > > Porche C2-94



Citat:
Miraculix

--------------------------------------------------------------------------------
Ska försöka fatta mig kort om denna långa historia!
Bilen, som varit nere hos Jan på JTI i Helsingborg sen i November säger att bilen nu inte stannat eller vägrat starta sen de servade den och bytte tändstift för några veckor sen.

Jag åker ner i Fredags, tankar 40 liter, kör hela helgen med den i Malmö, funkar skitbra!

Söndag förmiddag, åker för att fylla full tank för att påbörja min 6 timmars resa hem till Örebro. Tankar fullt, betalar, går ut till bilen och vrider om nyckeln och..

*KLING* Bidde, bidde, bidde, bidde, bidde..
Startar inte...

Försöker ett antal gånger efter men samma sak, värsta spikljudet precis som bilen baktänder. Låter ungefär som en tomtenisse sitter i motorn och slår jättehårt med en stor hammare EN gång varje gång man vrider om nyckeln när bilen är såhär..

Preciiiiiis som så många andra gånger jag stått på bensinstationer och försökt få igång min blåa bitch så startar hon inte och jag får snällt vänta de 10 minuter hon behöver för att starta för att sen fungera precis som ingenting hänt.



Eller, preciiiiis som de gånger hon bara lagt av helt tvärt, mitt i trafik så jag får stå mitt i gatan med varningsblinkers på som en j*vla rostig riskokare och vänta på att hon ska komma på andra tankar och ta mig därifrån vilket oftast tar typ 5-10 minuter beroende på hur dåligt jag står till, typ vid ett trafikljus osv kan hon känna för att stå jäääättelänge..(Kan kännas som tiden går snabbare där iof)

New Wiring harness (Kabelstammen)
New DME Relay (DME Relä)
New ECU by Porsche (2 years ago) (Styrboxen)
Carguard alarm system thrown away (Larmet borta)
New Distributor cap (Fördelarlock)
New Fuel filter (Bränslefilter)
Checked Tank transmittler (Tankgivare)
New Ignition Lock contact (Tändkontakt)
OT-sender (ot-givaren vid svänghjulet)
New service (Service inkl. tändstift)

Detta är det jag lagt ut på rennlist, det är därför det är på engelska

Så,
Har nu lagt ut ca: 15 000:- på detta sen det började i September och det är ännu inte löst. Har asså ingen lust att kasta mer pengar i sjön längre..


På forumet kan man läsa vad som är bytt och hur bilen går lika dåligt efter de olika verkstadsbesöken..

_________________
/Nicke Lindgren
Citera
Skruva banåkabil
Någon som kan hjälpa honom?
1442 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande