Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
MSCC
Klubbmästerskapet 2012
13450 besök totalt
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare


Nu är KM2012 igång.

När och Var:

22/4 - KM1 Ring Knutstorp tillsammans med HMS-DK
10/6 - KM2 Bulltofta, Konad Bana
5/8 - KM3 Minnesberg, Backtävling
18/8 - KM4 Sturup Raceway tillsammans med HMS-DK
16/9 - KM5 Ring Knutstorp, med Prova På Bana

Den skarpögde ser att Falkenberg inte är med. Tyvärr fick den deltävlingen strykas i sista stund då vi inte fick ett bra upplägg med banägaren .

För vem:
För alla med sportbil (vad MSCC anser vara sportbil) som uppfyller SBFs reglemente för respektive klass. För föraren gäller giltigt SBF licens och personlig utrustning enligt SBF. Alla deltagare har möjlighet att ställa upp utom tävlan. Vill man delta i tävlingen och få chans på pokal skall man ha ifylld vagndeklaration för klassen man kör. Vill man få poäng i mästerskapet gäller ovan samt att man skall vara medlem i MSCC.

Klasser:
Roadsport A: enligt SPVM med MSCC tillägg
Roadsport B: enligt SPVM med MSCC tillägg
Roadsport C: enligt SPVM med MSCC tillägg
RS: enligt SPVM klasser Racersportvagnar, Clubman, Modsport I, II och III
Historic 1: Enligt appendix K, kategori A - F (t.o.m. 1965)
Historic 2: Enligt appendix K, kategori G-H (fr.o.m. 1966 t.o.m. 1976) Nyhet för 2012

Information:
All info finns på hemsidan http://www.mscc.se . Reglementet och Vagndeklarationer finns att ladda hem. Inbjudan för serien och alla deltävlingar innehåller mer detaljer som tex. priser. Vi har ett erbjudande till alla medlemmar som kan betala en serieavgift på 3700kr för samtliga tävlingar. Anmälan ligger även uppe där det finns möjlighet att anmäla sig de deltävlingar man vill ställa upp i (jo, i år har vi återinfört "serieanmälan"..).

Vi behöver funktionärer:
Vi har ständig brist på funktionärer därför vill vi uppmana alla som kan hjälpa till att anmäla sitt intresse, enklaste är via hemsidan http://www.mscc.se/klubbmasterskap/funktionarsanmalan/ . Även deltagare att hjälpa till med att ordna funktionärer till deltävlingarna.

Oavsett om ni vill delta i tävlingen, hjälpa till som funktionär eller bara kommer och tittar är ni hjärtligt välkomna

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Tjena,

Roligt med bra tydlig information i god tid thumbs up thumbs up thumbs up

Kan man få dispens, och komma utan passagerarstol? Om jag monterar i stol så får jag inte med mig r-däcken...

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1753



Anledningen till att stolen skall finnas kvar är att man inte i MSCC är lika öppen för viktoptimeringar som SPVM, samt att bilen skall kunna gå igenom Bilprovningen utan anmärkning, tror inte att SBP blir glada om du kommer in med en bil utan passagerarsäte och bälte


Testa med några dynor typ båtdynor eller tjocka sommarmöbeldynor, dessa bör du väl kunna knö in i bilen
Säkerhetsbälte minst trepunkts bör nog finnas på passagerarsidan

Ang viktoptimering så kunde man ju tänka sig att du sätter en vikt motsvarande stolens vikt på passagerarsidan

Jag ansvarar INTE för MSCCs reglemente

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
Tobias Nyström skrev:
Tjena,

Roligt med bra tydlig information i god tid thumbs up thumbs up thumbs up

Kan man få dispens, och komma utan passagerarstol? Om jag monterar i stol så får jag inte med mig r-däcken...


Hej Tobias!
Hemskt ledsen att behöva säga att du nog inte kommer få dispensen godkänd. Vi har prövat det i fall tidigare och det har blivit avslag.

Den största anledningen till att MSCC har den regeln är att man vill behålla den klassiska "Roadsport andan". Även om det är en enkel modifiering så vill man ha Roadsport klasserna så nära gatbilar som möjligt. Likaså är det som Bengt skriver, det är svårt att få igenom bilen under en bilbesiktning.

Om poäng eller bucklor inte är viktigt för dig är du hjärtligt välkommen att köra utom tävlan. I vilket fall kommer vi ta tid på dig

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1753



Tobias!!

Jag har lösningen så klart

Du får, precis som jag köra till tävlingen på R-däcken

TaDa, problemet löst

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010
Inlägg: 1596



Eddie Varvstopp skrev:
Om poäng eller bucklor inte är viktigt för dig är du hjärtligt välkommen att köra utom tävlan. I vilket fall kommer vi ta tid på dig


Perfekt! Ni behöver inte ens ta tid, jag tycker det är kul att rejsa bara. Placering i mål spelar ingen som helst roll!

Efter några läskiga mil på r-däck i mörker och ösregn i slutet av förra säsongen så gör jag inte om några resor på motorväg på R-däck. Punkt.

Men trevligt, då ska jag se om jag får in nått av era arrangemang i kalendern i år.

_________________
Tobias Bollmark
R-Däck.se
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1753



Tobias

Klart du ska ha tid, medela helst ditt transpondernummer vid anmälan

Vi kör ju även ett race efter de två tidsträningarna, du åker på samma vilkor som övriga men utom tävlan
Vet inte om detta går att ange redan vid anmälan annars meddelar du tävlingsledaren detta på morgonen direkt för vidare befordran till tidtagningen


/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
henric mansson
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 184



Nu får ni skynda er på med anmälningarna!
Det är bara 12st som anmält sig till vårrejset.(km1)

_________________
Henric månsson
SPVM Roadsport A
Westfield SEIW 1.9 -98
Citera
Josen
Göteborg
Här sen Aug 2004
Inlägg: 2043



Anmäler och kanske drar tillbaka - delar måste ramla in...

_________________
Joachim Osbeck
Lotus Elise S2 111
Citera
96%sprite
Karlshamn
Här sen Okt 2011
Inlägg: 33



Ska hämta froggen imorgon o kolla över den, sist jag körde var ssm 2010 å då gick den inte ett helt heat varken lördag eller söndag, men tanken är att köra hela klubbmästerskapet. När jag körde ssm gick den perfekt 5,6,7 varv sen ville den inte varva ut, sen lägre och lägre varv sen bara 3 cylindrar sen typ 2cyllar , när den stått en stund så går den som vanligt igen. Några ideér någon? Har kollat förgasarna, flyttat bränsleslangarna från värme, bränsletryck, dock inte direkt när den är varm, att det inte är vacum i tanken,tändsystemet.

_________________
Leif Molin
Citera
96%sprite
Karlshamn
Här sen Okt 2011
Inlägg: 33



Fyllde i anmälan till tävlingarna och skickade, datorn tuggade, o tuggade en lååång stund så jag tryckte igen o vips dubbla anmälningar vet inte vem som har hand om det, men ta gärna bort den ena. Tack

_________________
Leif Molin
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116


Trådstartare
96%sprite skrev:
Fyllde i anmälan till tävlingarna och skickade, datorn tuggade, o tuggade en lååång stund så jag tryckte igen o vips dubbla anmälningar vet inte vem som har hand om det, men ta gärna bort den ena. Tack


Ingen fara, vi fixar det

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
henric mansson
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 184



Micke, Magnus och jag kör till knutan på Lördag för att få en bra plats i depån. Hehe!
Vi kommer att hyra stuga, så lite sedvanlig grillning på kvällen eller om det hämtas pizza från Kågeröd får vi se då.
Micke kommer även att kunna besiktiga bilar på Lördag kväll.

Vi ses

_________________
Henric månsson
SPVM Roadsport A
Westfield SEIW 1.9 -98
Citera
AndF
Lund
Här sen Okt 2005
Inlägg: 345

Moderator i ett av underforumen

henric mansson skrev:
Micke, Magnus och jag kör till knutan på Lördag för att få en bra plats i depån. Hehe!
Vi kommer att hyra stuga, så lite sedvanlig grillning på kvällen eller om det hämtas pizza från Kågeröd får vi se då.
Micke kommer även att kunna besiktiga bilar på Lördag kväll.

Vi ses


Vi kommer nog bli 70-80 bilar tillsammans med danskarna så ni får inte bre ut er för mycket i depån

_________________
- Honda CRX ED9 - Porsche 986 Boxster S
Citera
96%sprite
Karlshamn
Här sen Okt 2011
Inlägg: 33



Finns det dubbade Dunlop racing!!!! annars får vi hoppas att det slutar snöa till helgen....

_________________
Leif Molin
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1753



Hej

Just älldre bilar brukar använda snökedjor, prova sådana

Nä vädret kommer att skärpa till sig till Söndag, MSCC brukar ha tur

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
henric mansson
Malmö
Här sen Feb 2005
Inlägg: 184



47 anmälda via MSCC och 71 via HMS DK
Fasiken vad roligt med så många anmälda! Måste erkänna att jag var lite orolig för en vecka sedan.

Kom gärna dit och kika på trevliga bilar eller ännu bättre, ställ upp som funktionär och kom riktigt nära

Klicka in på: http://www.mscc.se/klubbmasterskap/funktionarsanmalan/

_________________
Henric månsson
SPVM Roadsport A
Westfield SEIW 1.9 -98
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1753



Även vädret verkar skärpa till sig som jag tidigare påpekade

http://www.yr.no/sted/Sverige/Skåne/Kågeröd/

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
96%sprite
Karlshamn
Här sen Okt 2011
Inlägg: 33



Nu är grodan tvättad, översedd, justerad och lastad, det ska bli kul imorgon

_________________
Leif Molin
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1753



Km1 Sjösatt

47 bilar anmälda till KM1 samt ett 70 tal Danskar från HMS

Vädret börjar bra på en lite hal Knutstorpsbana

Roadsport A

Min Seven Superlight fungerar kanon med min Zetec Silvertoppmotor, bromsad till 227hk i fjol
Har ökat upp blåset från 2" till 2,5" vilket verkar ha gett ytterligare sjuss i motorn

MSCC har den ordningen att tidstränings tiden ger positionen i poängsammanställningen i Klubbmästerskapet

Min tidsträning 1 gick sådär, 1.09.36 cirka (PB 1.07.8, tre år gammalt, pikade jag då??) vilket räckte till en femteplats av nio startande

Tänkte ta 1-2 sekunder i andra tidsträningen men det blev inget med det då regnet började strila så nät

Regnet ökade och ökade från 11 tiden för att inte hålla upp föränn vid 16 tiden

Jag hoppade över racet som nog hade gjort sig bättre med vattenskotrar, några förare trotsade ösregnet och vattenplanade sig runt i 10 varv, jag lyfter på hatten för dessa vågliga förare

Hans Egonsson vann tidsträningen över Henric Månsson med den minsta marginal som jag varit med om,
1 tusendel

Nästa KM blir Bulltofta konbana, en tävling med sin charm

Kopiera hela strängen

Depåbilder

http://www.mscc.se/gal/?dir=2012/KM1 Knutstorp 2012-04-22 Depabilder Foto: Bengt Metz

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
Bengt Metz
Oxie ( Malmö)
Här sen Aug 2004
Inlägg: 1753



Resultatlistan uppe

/ Bengt Metz

_________________
Bengt Metz
Caterham Superlight Såld
227hkr 226Nm Zetec DOHC
Quaife type 9 synkad
Roadsport C 2003-2005
Roadsport B 2006
Roadsport A 2007-2017
Citera
MSCC
Klubbmästerskapet 2012
13450 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande