Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Massa öppna track days på Sturup Raceway!
1, 2, 3   >>
12441 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tänk om jag bara bodde lite längre söderut! Men ni som bor i södra Sverige måste ju ta tillfällena i akt! thumbs up


Citat:
Anmälan är från kl. 1600. körning från kl. 17-20. Passagerare är tillåtet. Hjälm finns att hyra. Det är bara att dyka upp, ingen föranmälan krävs.

Datum
1/5
15/5
29/5
12/6 - INSTÄLLT
26/6 - INSTÄLLT
14/8
28/8
25/9


Med vänliga hälsningar
Niclas Lindberg



Kalender allt på Sturup: https://rejsa.nu/Bankalender.asp?Bana=9

Kalender öppna track days gatbilar: https://rejsa.nu/Bankalender.asp?Year=on&Arrang%F6r=192

_________________
Magnus Thomé
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6101



Är det Fernando som är instruktör?

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Magnus Thomé skrev:
Tänk om jag bara bodde lite längre söderut! Men ni som bor i södra Sverige måste ju ta tillfällena i akt! thumbs up


Citat:
Anmälan är från kl. 1600. körning från kl. 17-20. Passagerare är tillåtet. Hjälm finns att hyra. Det är bara att dyka upp, ingen föranmälan krävs.

Datum
1/5
15/5
29/5
12/6
26/6
14/8
28/8
25/9


Med vänliga hälsningar
Niclas Lindberg



Kalender allt på Sturup: https://rejsa.nu/Bankalender.asp?Bana=9

Kalender öppna track days gatbilar: https://rejsa.nu/Bankalender.asp?Year=on&Arrang%F6r=192


Ser inget om priserna men har hört 900:- på omvägar, med tanke på att det är öppet tre timmar med oftast 3 klasser innebär det med gott om flyt 3x20 min per ekipage, rätta mig om jag har fel

Nu låter jag kanske neggo men prisvärt låter det inte om min uträkningar stämmer. Men jag uppskattar arrangemanget och hoppas på god tillströmmning av besökare.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19438



Johan Sjöström skrev:
Ser inget om priserna men har hört 900:- på omvägar, med tanke på att det är öppet tre timmar med oftast 3 klasser innebär det med gott om flyt 3x20 min per ekipage, rätta mig om jag har fel

Nu låter jag kanske neggo men prisvärt låter det inte om min uträkningar stämmer. Men jag uppskattar arrangemanget och hoppas på god tillströmmning av besökare.
Jag känner igen upplägget och om det flyter och är förutsägbart (dvs du vet vad du får, varje gång) så är ju valet enklare att göra.

Arrive&Drive, Pay&Play verkar genom åren får allt större attraktionskraft, och då gärna på vardagskvällar (som är enklare att komma ifrån än helgdagar).
Ideella sammankomster med stort inslag av idealism och väldigt lite pengar blir svårare och svårare att få till.

Valet mellan tex en femhundring och behöva bry sig (behöva hjälpa till lite här och där) och en tusenlapp och slippa bry sig verkar vara enkelt (om jag tolkar deltagandet/prioriteringarna på mina event).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Kolja skrev:
Är det Fernando som är instruktör?


Ingen instruktör. betala o kör var det förra året

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Kolja
08
Här sen Apr 2005
Inlägg: 6101



Kristian Hesselmark skrev:
Kolja skrev:
Är det Fernando som är instruktör?


Ingen instruktör. betala o kör var det förra året



hehe, jag bara skojar till det litet på fredagsem. Lees rubriken på breed Söderslang...

_________________
Tony Jonsson

¤-------------------------------¤
Gracefully understated
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Kolja skrev:
Kristian Hesselmark skrev:
Kolja skrev:
Är det Fernando som är instruktör?


Ingen instruktör. betala o kör var det förra året



hehe, jag bara skojar till det litet på fredagsem. Lees rubriken på breed Söderslang...


Bor i skaune. fattar inte utrikiska.......

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1747



600kr tror jag det kostade föra året

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
Daniel Steiner
Sjöbo
Här sen Apr 2003
Inlägg: 4221

Hjälpmoderator

Babbe skrev:
600kr tror jag det kostade föra året


Och de gick back nästan var gång.

Ibland var det mycket folk och många bilar, riktigt trevligt thumbs up

Korvgrillning etc finns på plats.

_________________
Daniel Steiner
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Svartlock skrev:
Babbe skrev:
600kr tror jag det kostade föra året


Och de gick back nästan var gång.

Ibland var det mycket folk och många bilar, riktigt trevligt thumbs up

Korvgrillning etc finns på plats.


995:- såg jag nu att priset var, skoj för dom som har pengar , trist för oss andra

Jag minns den gamla goda tiden då det var open pitlane för 200:- en helkväll på sturup, jag inser oxå att det var ett pris som var overkligt..

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Babbe
Lund
Här sen Jun 2004
Inlägg: 1747



Johan Sjöström skrev:
Svartlock skrev:
Babbe skrev:
600kr tror jag det kostade föra året


Och de gick back nästan var gång.

Ibland var det mycket folk och många bilar, riktigt trevligt thumbs up

Korvgrillning etc finns på plats.


995:- såg jag nu att priset var, skoj för dom som har pengar , trist för oss andra

Jag minns den gamla goda tiden då det var open pitlane för 200:- en helkväll på sturup, jag inser oxå att det var ett pris som var overkligt..


håller med att det är lite i högsta laget

_________________
Sebastian Steiner
Vw golf Mk5 cup
Vombsmotorsport
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



MEN! Jag säger det igen, all lycka och framgäng med konceptet, det ligger säkert i tiden och funkar det så funkar det. Jag är jävligt glad för initiativet med dessa kvällskörningar.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 623



Jättekul att dom kan ha öppet så många gånger och jag önskar verkligen lycka till, tillsammans med kvällsträningarna där så kommer det vara oerhört mycket dagar på sturup thumbs up

Sen är jag lite i Johans sits, kostar det en tusenlapp för 17-20 så är det tyvärr inte intressant för mig. Är det garanterad open pitlante så kanske men det vet man aldrig, och det är en rätt liten bana. Av samma skäl måste jag tyvärr hoppa kvällsträningarna som är 700kr, men då är det 3 x 15 minuter, men väldigt bra att möjligheten finns för de som behöver testa sina bilar och inte ser dom pengarna som något problem.

Sen är ju alltid frågan, får man det dubbla antalet bilar om man sänker det till 600kr istället? Vem vet...

Edit: Årskort kanske? Några tusenlappar och det skulle vara intressant, kan man para ihop det med svedala moterklubbs kvällsträningar så skulle ännu några fler tusenlappar kanske vara intressant

_________________
timmy1701
BMW Z3 2.8 Coupé 1999
BMW 325D Touring 2008
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006
Inlägg: 433



Ibland undrar man varför man bor i stockholm...långt el skitlångt till allt... thumbs down kanske mycket pengar men av erfarenhet från andra körningar billiga som "dyra" så håller dom kostsamma körningarna högre klass,dvs folk som vet vad dom gör på banan och inga vildar med driftande sjuförtisar mitt i spårvalen... Bra sturup..kör hårt!

_________________
Peter Bollnert
Kör skoda pickup
Kör Audi S1 replika
Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
Sebastian Nyberg
Åraslöv, Hässleholms kommun
Här sen Dec 2008
Inlägg: 617



audimotorsport skrev:
Ibland undrar man varför man bor i stockholm...långt el skitlångt till allt... thumbs down kanske mycket pengar men av erfarenhet från andra körningar billiga som "dyra" så håller dom kostsamma körningarna högre klass,dvs folk som vet vad dom gör på banan och inga vildar med driftande sjuförtisar mitt i spårvalen... Bra sturup..kör hårt!


Ne, Stockholm är en trevlig by, men det ligger ju så förbaskat avsides

_________________
BMWSC #718
www.FartFabriken.se
Husqvarna Rider 13 -2008
BMW E21 Stillastående projekt.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



audimotorsport skrev:
Ibland undrar man varför man bor i stockholm...långt el skitlångt till allt... thumbs down kanske mycket pengar men av erfarenhet från andra körningar billiga som "dyra" så håller dom kostsamma körningarna högre klass,dvs folk som vet vad dom gör på banan och inga vildar med driftande sjuförtisar mitt i spårvalen... Bra sturup..kör hårt!


Lite roligt att du säger det för sturup brukar besökas av just sjuförtis som gillar att köra brett, inget fel på dessa träffar alls men det är inte något extravaganza..

för övrigt så är det ju skoj med sjuförtis som kör brett som publik

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006
Inlägg: 433



Ja,sjuförtis mfl som gillar breisladd är helt klart coolt att titta på så inget ont om dom så länge man inte blandar dom med bilar som har fäste i kurvorna...men det kanske ligger på arrangören att styra det...och i detta fall tror jag arrangören gjort det med prislappen..kanske..kan ha fel

_________________
Peter Bollnert
Kör skoda pickup
Kör Audi S1 replika
Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Ni som åker dit den första maj får berätta sen hur det var thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



audimotorsport skrev:
Ja,sjuförtis mfl som gillar breisladd är helt klart coolt att titta på så inget ont om dom så länge man inte blandar dom med bilar som har fäste i kurvorna...men det kanske ligger på arrangören att styra det...och i detta fall tror jag arrangören gjort det med prislappen..kanske..kan ha fel


Finns väl ingen arrangör förutom gatebil som medvetet blandar dessa två motorsporter ?

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
audimotorsport
Stockholm/Bromma
Här sen Nov 2006
Inlägg: 433



Kristian Hesselmark skrev:
audimotorsport skrev:
Ja,sjuförtis mfl som gillar breisladd är helt klart coolt att titta på så inget ont om dom så länge man inte blandar dom med bilar som har fäste i kurvorna...men det kanske ligger på arrangören att styra det...och i detta fall tror jag arrangören gjort det med prislappen..kanske..kan ha fel


Finns väl ingen arrangör förutom gatebil som medvetet blandar dessa två motorsporter ?


De e nog sant...det blandar sej själv när priset e rätt som jag skrev tidigare...men då ligger det på arrangören att vifta lite med mörk färgad flagga thumbs up

_________________
Peter Bollnert
Kör skoda pickup
Kör Audi S1 replika
Audi S3 -02 såld
Har byggt replikor av:
Audi sport quattro-såld
Audi 90 imsa gto-såld
Audi S1
H1
Citera
FredrikÅ
Skåne
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2632



Magnus Thomé skrev:
Ni som åker dit den första maj får berätta sen hur det var thumbs up


Om E30:n finns kvar då, så har jag slagit vad om 20 spänn med min mek/mentor om vem som är snabbast

Kan bli tufft...

_________________
--
Citera
Inför träffar
Massa öppna track days på Sturup Raceway!
1, 2, 3   >>
12441 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande