Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Snabb felsökning bränsleinsprut?
2979 besök totalt
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Ska i väg o kolla på en Porsche 924;a -81 i morgon. Ägaren säger att den går hackigt o att det är nått fel på bränsletillförseln! Hur felsöker man detta lite hastigt o lustigt vid inspektionen?
På tändnings sidan ska det mesta vara bytt även spridarna är bytta, ändå så går den knackigt.
Han pratade om att det luktade bensin om den o han trodde att ledningarna kunde vara dåliga. Kan den dra tjyvluft på nått sätt så att den inte får soppa? Det som är kvar o byta är bränslefilter, pump samt ledningar.
Sitter ett k-jetronic sprut i den.

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Staffan Bergholm
Täby
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2324





Här är en felsökningsguide.
Personligen skulle jag ta bilen till en auktoriserad Bosch verkstad och låta dom göra felsökning, skulle inte tror att det tar så lång tid att hitta felet.

_________________

Staffan Bergholm, 911 TURBO -91
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Tackar ! Nu bär det i väg till stockolmo för inspektion . Håll tummarna .

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Då var jag hemkommen !
Ingen rost, lite bugglor efter lite närkontakt med olika saker ...
Det trista är att den inte går rent! Vi gjorde vi ett kompprov på den o den låg på ca 10 kg på varje burk.
och sedan när vi satte tillbaka stiften då gick den genast bättre!? Stiften var jädrans sotiga så den har nog gått fett, frågan är om dom han torkat något när vi hade dom ur, så att det var det som gjorde att den gick bättre...?

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388


Trådstartare
Nu har jag tagit mitt förnuft till fånga o beslutat mig för att jag avvaktar med 924 köpet. Tyvärr så är det nog lite förmycket att fixa på denna bil då vi måste ha två rullande bilar i familjen.
Men för den som är ute efter ett skapligt renoveringsobjekt eller racingobjekt (o kan ha bilen stående medans man fixar den) så rekomenderar jag den starkt!
Det är en Lemans modell så den ska vara utrustad med lite grövre krängare. Karossen är lite bugglig men i princip rostfri. Motorn har som sagt bra komp på alla cylindrarna men skulle nog ändå behöva en översyn då den inge går riktigt rent.
Här är en länk till anonsen på 944SV.

http://www.944sverige.com/forum/viewtopic.php?t=146

Skulle nån ha en fungerande bruks 924 till bra pris till salu så är jag fortfarande sugen på just en sådan, så PMa gärna.

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Skruva banåkabil
Snabb felsökning bränsleinsprut?
2979 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande