| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Våra race- och banåkarbilar
WARP 1 --- Reg'ad men inte klar... ---
|
23 besök senaste veckan (480913 totalt) |
|
Re:
Tack!
_________________ Johan Lekås |
||||||||
Jädrans pill det är; 20mm drag i vajern, lagom slag på pedalen och så ska vajern inte vara ivägen för fot och pedal. Och så bromsvågens vajer. pust. Nu är det fotplattan och rätt nippel i motor-änden på vajern kvar. Köpte vajer och teflonfodrat hölje hos cykelhandlare; väsentligt bättre än Julas o Clas varianter _________________ Johan Lekås |
||||||||
|
Re:
||||||||
|
Så Protechs dämpare funkar att använda liggande? Eller är det där någon dyr specialare med gas?
_________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||||||
|
Re:
_________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||||||
|
Nu har det kommit ett paket med back-motor och drev från http://www.lynxae.co.uk/Products-Bik
£324 med frakt. Ett väldigt anständigt pris i sammanhanget. 4,2 kg väger det hela
ungefär så här ska det sitta
EDIT 2018-12-13 Lägger in en bild på hur det till slut blev med av/på för backväxel. I stället för el-solenoiden är det vajern och länkaget som trycker fram axel+drev och kontakterar elen till motorn. Borrade hål i "toppen" och gängade i en lång M6. Känns "mjukare" än solenoiden som är väldigt brutal. Kanske kan det bli problem med mer gnistbildning med tiden eftersom det blir mindre distinkt manuellt jämfört med solenoiden
||||||||
|
Men det var värst vad du ligger i plötsligt. Nu är det risk att jag blir omkörd, eller ommeckad kanske man ska säga. Hmmm ...
om jag tar ledigt från jobbet ... skruvar intensivt ... Äsch, jag kan alltid skylla på att du startade flera år före mig
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||||||||
|
Re:
Hörru Gud, sparka inte på dem som redan ligger ner!
|
||||||||
|
Re:
Smidigt Precis nåt sånt som fattas i mina planer. Nu ska jag drömma vidare!
|
Sitter det här drevet bara med en M8-skruv eller är det nån finurlig passning på något vis? Det är ju ett ganska högt moment som startmotorn levererar i alla fall.
_________________ Ove Sponton Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig. No turbos, no superchargers. Just pure electricity. |
||||||||
|
Re:
Skruven är M10. Jag är inte säker på vilken startmotorn det är, men enligt http://www.startermotorsuk.co.uk/Per )
||||||||
|
Re:
Det är väl friktionen som tar upp hela momentet
Lite som en omvänd bromsskiva |
||||||||
|
Det borde räcka utmärkt med friktionen mellan dreven, även om det känns lite skumt med en skruv i mitten. Har ni sett kamdrivningen på en Ford Zetec...?
_________________ David Olofson olofson.net Banredskap: Westfield V6 - 2014: Nya däck, ny motor, ny låda! Följebil: BMW 530i E61 M |
||||||||
|
Re:
Självklart gör den det. Ibland har jag rejält otur när jag tänker.
_________________ Anders Eriksson Nu med fröken senap. Renå Twingo -96. Aka Mlle Dijon. |
||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
WARP 1 --- Reg'ad men inte klar... ---
|
23 besök senaste veckan (480913 totalt) |