Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Camaro RSR 1968 - Börja om från början...senare! | << 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 12, 13, 14 >> 15 besök senaste veckan (144329 totalt) |
Kul att du gillar skrothögen!!!
Har inte haft problem med oljetrycket men jag kör ju som en kärring Har Milodon roadrace tråg med trappdoors men för säkerhetskull har jag en accusump på 3 liter som trycker in olja om trycket skulle droppa. Torrsump är det som gäller men har inte haft möjlighet att lösa detta _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
Jag har heller inte haft något problem med mitt oljetryck sedan jag byggde ny motor med nya oljetråget.
Men så ær det væl som du sæjer, man håller ju kanske inte riktig LeMans-fart runt banan heller.. Sen ær min motor vældigt lugn och snæll, jag varvar endast 5500rpm och jag kan tænka mig att det pumpas en hel del mer olja upp i toppar etc om man okar på varvet med 1000rpm. Jag ær lite envis och har gett mig f*n på att åka på gatlegala 15"-hjul så några extrema sidokrafter blir det ju heller inte frågan om.. Jag kor æven med full inredning, mattor, dorrsidor och radio osv. Min bil ær ju i forsta hand en gatbil som någon gång per år får leka av sig på bana och så tænkte jag fortsætta disponera den. Visst vore det roligt att prova lite mer serios korning men dels vill jag inte slakta bilen totalt och dels ær det svårt att få tiden att ræcka till til så mycket mer åka. Hur har du det med oljetempen? Har du monterat oljekylare + mætare? //Ricky. _________________ Ricky Berg Corvette 1972 |
||||||
Som det ser ut nu så har jag ingen oljetemp mätare eller oljekyl. Har inte behövt detta men vem vet vad som behövs i framtiden...
_________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
Min erfarenhet är att oljetempen stiger förvånansvärt fort då man ligger på hög belastning under relativt långa perioder.
Man kan alltid kolla med en IR-termometer på tråget efter ett körpass för att vara på säkra sidan. Min förra maskin blev så varm efter några 10 minuterspass (2 dagar körning) på Mantorp så att dekalen på oljefiltret blev sotsvart, krympte och krullade ihop sig.. Har ingen aning om hur varmt det egentligen varit den gången men på nya maskinen monterade jag rejäl oljekyl och mätte förra sommaren som max 75 grader på tråget med IR-termometer under banåkning. Nu till sommaren kommer jag montera en Canton Racing termostat mellan oljekyl och motor samt en oljetempsmätare för att ha koll på att allt funkar. //Ricky. _________________ Ricky Berg Corvette 1972 |
||||||
Mikael sätter du in en mätare så kommer du bara bli rädd när den sticker iväg _________________ --VVTS-- |
||||||
Ja, jag vet!!! Bättre att ställa bilen och ta en eller flera öl istället _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
ha ha exakt _________________ --VVTS-- |
||||||
Man tackar Kul att du ville kolla in bojsänket/skrot camaron. _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
Ahh...uppmärksamt! Bilen blev flyttad till sitt nya hem och även mitt nya hem Går från 19kvm garage till 200kvm Uppdateringar med bilder kommer... _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
Här har det inte hänt så mycket sedan sist. Tyvärr
Jo, den sista 3,5 km långa grusvägen hem till huset är numera asfalterad Slipper man släpa hela undersidan i backen Ser ut som om Camaron kan komma ut på vägarna 2015 Den som lever får se... Egentligen ingen uppdatering men slänger in en blänkare här ändå då jag ej startat någon tråd på det nya projektet! Söker beggade, slitna r-däck för att kunna börja bygga på karossen. Söker efter dimensionerna fram 265-285 i 18" samt bak 315-355 i 18". Allt av intresse så länge de håller luften hyffsat och är billiga God fortsättning på det nya året _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
Måste ha varit ett skönt (not) ljud att spela trumma i den lokalen , gärna med lite V8-bröl som komp.
_________________ Pontus Welin Brabus CE36 - Projekt 300 Welin Alpine - Audi V8! Ferrari FF, E500T o en Audi A8, en S6:a å en SLK å en... 997 TT + Kleemann K4 |
||||||
O YEAH YEAH!!!! Man får spelar tillräckligt långsamt bara så blir det ruggigt "stort" ljud DOOMMETAL!!!!! V8:an hörs tyvärr inte när det trummas på. _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
Jag har 2 stycken beg. 335/30-18 som jag inte behöver ! _________________ Jörgen Rydh Dodge Viper GTS Hardcore Edition |
||||||
|
||||||
Bbs:arna skall tyvärr inte sitta på Camaron utan på en tidig 911:a som jag bygger på. Eller vem fan vet.... _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
2st 335/30/18 däck inköpta!!!! Tack Jörgen
Behöver nu bara fram däck i 265-285 i 18" Hör av er vad ni har liggandes _________________ Mikael Nordin -Tiger B6 Gsxr 1000 (Super7) -68 Chevrolet Camaro RSR, börja om från början! Svkg #120 |
||||||
Våra race- och banåkarbilar Chevrolet Camaro RSR 1968 - Börja om från början...senare! | << 1, 2, 3 ... 6, 7, 8 ... 12, 13, 14 >> 15 besök senaste veckan (144329 totalt) |