Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-05-06 Mantorp Park - HPC - PSC - FCS - SSC
1, 2   >>
8118 besök totalt
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465


Trådstartare
Honda, Peugeot, Ford och Subaru-klubben hade ett banmöte på Mantorp igår.
De hade några rejsaplatser också, så några andra bilmärken var också där...

Riktigt trevlig träff! Kul att träffa massa banåkaintresserade och snacka skit. Synd bara att det gick bort en timme i sanering.
Lyckligtvis var vi många som hjälpte till. thumbs up

Var min första gång runt Mantorp, så jag fegade ur lite in i startkurvan och över krönet, men banan är riktigt rolig.

En liten filmsnutt. Man ser att 570 whp tar ut sin rätt på rakan...





BMWn, Clio-maffian och det fina vädret

_________________
Citera
Rompa
Sthlm/ Tungelsta
Här sen Apr 2008
Inlägg: 149



Tack för en kanonsöndag!!!

Mkt tur med allt, vädret sällskapet och bilen funkade mkt bra!

En mkt bra utvärderingskörning för min svarta evo9 var det, så nu är det bara att lägga sig i garaget och fixa till det sista.

Mkt roligt när jag fick leka lite med den svarta Corvette c6 på mitt sista pass för dagen.


_________________
Ronnie Jansson

Mitsubishi Evo9 : http://www.garaget.org/?car=160515
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Ja, det var en kul dag. Men nu gäller det att öva så jag kan köra jämt med Emil.

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Emil Sällberg
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 158



Håller med alla ovan, en riktigt kul dag på Mantorp! Bra arrangerat! Trots mycket trafik på förmiddagen så skötte sig alla bra.

Första gången jag körde på Mantorp på tre år, så det var riktigt kul att få komma tillbaka och märka var man blivit bättre på att köra. Men det är nästan så att man saknar lite effekt, när alla monster-Subaru och S2000 flyger förbi. Även intressant att se hur galet snabb en Megane RS är i jämförelse med en gammal Clio.

Kul också att ha en annan Clio på nästan samma nivå av banprepp att köra med.

Lite körning fastnade på film också.

Citera
Kviborg
Sollentuna
Här sen Apr 2012
Inlägg: 106



Första banträffen avklarad! Har nog inte haft så roligt på flera år.

Fick äntligen lära känna bilen fullt ut. Allt fungerade kanon och fiestan var härligt lätt kontrolerad.

Kul att få laborera med däcktrycket med, vilken skillnad det blev när jag vågade pysa ut tillräckligt!

Till nästa träff så vill jag fixa kylning till frambromsarna då det kändes som att de tappade efter 6-8 varv.

Men tack till alla som var där, superkul!

Mvh Robban

_________________
Robert Johnson Kviborg

Volvo 740 Turbo

Ford Focus RS 2016

Såld Fiesta ST150 Track day preppad

Såld BMW E36 318ti compact
Citera
Erajk

Här sen Feb 2012
Inlägg: 447



Fredrik L skrev:
Ja, det var en kul dag. Men nu gäller det att öva så jag kan köra jämt med Emil.


Va det du som körde den silvriga Clion?

_________________
Erik Adolfsson
Renault Megane RS Cup 2011

Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup)
Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8)
Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8)
Citera
Erajk

Här sen Feb 2012
Inlägg: 447



För övrigt en jättekul träff!
Premiären med rx8an, så vågade inte så mycket som man borde, men känner att den fungerar jättefint! Nu ska det övas bara!

_________________
Erik Adolfsson
Renault Megane RS Cup 2011

Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup)
Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8)
Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8)
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Erajk skrev:
Fredrik L skrev:
Ja, det var en kul dag. Men nu gäller det att öva så jag kan köra jämt med Emil.


Va det du som körde den silvriga Clion?


Ja, det var jag.

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
Erajk

Här sen Feb 2012
Inlägg: 447



Fredrik L skrev:
Erajk skrev:
Fredrik L skrev:
Ja, det var en kul dag. Men nu gäller det att öva så jag kan köra jämt med Emil.


Va det du som körde den silvriga Clion?


Ja, det var jag.


Kul kul! Är lite småförtjust i dom där rackarna faktiskt
Själv ska jag ut och tvätta bilen idag.. Får se om jag får köpa sån där färg till stötfångaren bak också... Den är mest sotfärgad nu.. Brinner ju mer än det kommer avgaser ur wankel ;D

_________________
Erik Adolfsson
Renault Megane RS Cup 2011

Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup)
Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8)
Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41499

Forumägare
Forumägare

NiklasFalk skrev:
trevlig film


Ja j**ar vad han blåste iväg på rakan Erik thumbs up

Snyggt kört, startkurvan och snabba vänstern efter krönet går det fortare i nästa gång Prova att gå in i startkurvan aningens senare och närma dig det sena apexet lite långsammare (sidledes långsammare alltså, längsledes snabbare ;-) )

_________________
Magnus Thomé
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465


Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
NiklasFalk skrev:
trevlig film


Ja j**ar vad han blåste iväg på rakan Erik thumbs up

Snyggt kört, startkurvan och snabba vänstern efter krönet går det fortare i nästa gång Prova att gå in i startkurvan aningens senare och närma dig det sena apexet lite långsammare (sidledes långsammare alltså, längsledes snabbare ;-) )

Blir till att testa det. thumbs up
I filmen tar jag startkurvan på fyran. Senare under dagen testade jag på trean. Det går fortare.
Nu körde jag ungeför som jag upplevde att Jordi Gené gjorde. Lyckades vinna 2 varvs medåkning med honom i lördags. Satan i gatan vad han laddade på. Slicks verkar helt klart trevligt.

_________________
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41499

Forumägare
Forumägare

NiklasFalk skrev:
...
Nu körde jag ungeför som jag upplevde att Jordi Gené gjorde.

Okej då. Glöm mitt förslag då Där står man sig ju slätt liksom

_________________
Magnus Thomé
Citera
{BÅGEN}
Göteborg
Här sen Maj 2007
Inlägg: 176



Ja de var en lyckad dag med härligt väder.
Allt gick bra förutom några små snedsteg men över de hela så var de väldigt lyckat.

De var härligt att se så många rejsa personer på Mantorp och hoppas att ni kände er välkomna.
Riktigt kul att ni känner er nöjda med körningen mm.

De var en del RIKTIGT feta bilar ni kom med..

Om någon har tagit bilder så lägg gärna upp dom så vi får se..

Vi hoppas på fler tillfällen som vi kan mötas på...

Mvh Mattias..

_________________
Mattias Bågenholm
-Göteborg-
Medlemsansvarig och kassör i Hondaklubben.
www.Hondaklubben.com
Citera
Hammerin
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 236



Måste instämma med föregående talare, det blev en kanon dag med bra väder och trevliga människor utan några jätte insidenter, undantaget en brand som släktes ganska fort.

Jag vill passa på att tacka alla som ställde upp i saneringsarbetet av oljeläckaget som blev på banan efter brandolyckan. Det är först i motgångar man ser vilka som verkligen ställer up.

Ett stort tack till alla som ställde up som deltagare och saneringsarbetare

Vi kommer framöver att kunna erbjuda er 10st Rejsa platser på våra nästa 3 event på Kinnekulle, Gelleråsen och Sviestad som det ser ut just nu. Mer info kommer i egen tråd framöver, för respektive event.

_________________
Richard Hammerin
Region stockholm/ Honda Performance Club
0708-711 779

Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3
Citera
Fredrik L
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 617



Hammerin skrev:

Vi kommer framöver att kunna erbjuda er 10st Rejsa platser på våra nästa 3 event på Kinnekulle, Gelleråsen och Sviestad som det ser ut just nu. Mer info kommer i egen tråd framöver, för respektive event.


KUL! roligt initiativ

_________________
Fredrik Larsson

Shoppingclion
Citera
PorscheDennis
Grästorp
Här sen Apr 2007
Inlägg: 123



Emil Sällberg skrev:
Håller med alla ovan, en riktigt kul dag på Mantorp! Bra arrangerat! Trots mycket trafik på förmiddagen så skötte sig alla bra.

Första gången jag körde på Mantorp på tre år, så det var riktigt kul att få komma tillbaka och märka var man blivit bättre på att köra. Men det är nästan så att man saknar lite effekt, när alla monster-Subaru och S2000 flyger förbi. Även intressant att se hur galet snabb en Megane RS är i jämförelse med en gammal Clio.

Kul också att ha en annan Clio på nästan samma nivå av banprepp att köra med.

Lite körning fastnade på film också.



Det här var ju riktigt bra kört, jag vet inte riktigt vad du skulle gjort bättre. Det är ju bara att höja farten varv för varv tills du hamnar på gräset så har du hittat gränsen

Jag har varit av lite här och där på Mantorp

Mvh

Dennis

_________________
Dennis Andersson
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465


Trådstartare
Fredrik L skrev:
Hammerin skrev:

Vi kommer framöver att kunna erbjuda er 10st Rejsa platser på våra nästa 3 event på Kinnekulle, Gelleråsen och Sviestad som det ser ut just nu. Mer info kommer i egen tråd framöver, för respektive event.


KUL! roligt initiativ

+1

Ska nog försöka besöka någon av träffarna.

Hammerin skrev:
Jag vill passa på att tacka alla som ställde upp i saneringsarbetet av oljeläckaget som blev på banan efter brandolyckan. Det är först i motgångar man ser vilka som verkligen ställer up.

Tyckte det gick bra med saneringen. Förvånad över hur många vi var som hjälpte till. thumbs up

_________________
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



Hammerin skrev:


Vi kommer framöver att kunna erbjuda er 10st Rejsa platser på våra nästa 3 event på Kinnekulle, Gelleråsen och Sviestad som det ser ut just nu. Mer info kommer i egen tråd framöver, för respektive event.


låter kalas! ..får tacka för denna gången

mvh Peter
Citera
Marco.S.T.
Höganäs
Här sen Dec 2005
Inlägg: 446



Detta var mitt första banevent med bil och det var helt klart super bra.
Fantastisk bana att köra på Mantorp Park.
Ny bil och första gången så gick det väl så där för min del, men man lär sig mycket och även hur bilen funkar.
Tyckte det var skit skoj och nu längtar jag till nästa körning.
Många fina bilar och trevligt folk.
Vi ses nog nästa gång igen.

Mvh Marco.

_________________
Marco Sciacca Tunström.
Toyota Supra Mk5 B58
Citera
subarumicke
stockholm
Här sen Aug 2004
Inlägg: 477



Riktigt bra event thumbs up

Bra väder, och bra arrangörer. Blev premiär tur för mig, och bilen gick bra tycker jag, andra passet så rensade jag 4an växel

så man fick hänga i depån istället, till helgen blir det nog mecka som gäller, riva ur gamla lådan, skicka på service. köpa en ny låda i veckan. Skön start på sesången

_________________
Micke Bernebrandt

NYCKELN TILL ETT ROLIGT LIV ÄR ATT HÄNGA MED FOLK SOM ÄR HELT DUMMA I HUVUDET
Citera
Emil Sällberg
Stockholm
Här sen Jan 2008
Inlägg: 158



Hammerin skrev:
Vi kommer framöver att kunna erbjuda er 10st Rejsa platser på våra nästa 3 event på Kinnekulle, Gelleråsen och Sviestad som det ser ut just nu. Mer info kommer i egen tråd framöver, för respektive event.
Låter utmärkt! Då kanske man kan ta och köra Gelleråsen för första gången.

PorscheDennis skrev:
Det här var ju riktigt bra kört, jag vet inte riktigt vad du skulle gjort bättre. Det är ju bara att höja farten varv för varv tills du hamnar på gräset så har du hittat gränsen

Jag har varit av lite här och där på Mantorp
Tack för det! Såhär i efterhand tänker man ju alltid tillbaka och hittar saker man kunde gjort bättre, men det är ju så det alltid blir. Förhoppningsvis kan man förbättra sig utan att gå på grönbete.
Citera
Eftersnack
2012-05-06 Mantorp Park - HPC - PSC - FCS - SSC
1, 2   >>
8118 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande