Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-04-30 & 05-04 Palmer Sport med Teknikens Värld
3 besök senaste veckan (6864 totalt)
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Tänkte vi kunde ha en kombotråd för både gruppen som var på Bedford i måndags och den som var där igår fredag.

På den här länken hittar du tråden om allmänna förberedelser och tips om att åka dit:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=79031 Kul läsning även där thumbs up




Men nu eftersnack om dessa träffar specifikt :



Först ett imponatorfoto så vi slår an tonen

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
För det första vill jag tacka alla trevliga deltagare för fantastiskt trevlig stämning, blev många nya trevliga kontakter thumbs up Sen att jag har teflonminne när det gäller namn är väl inte helt optimalt

Linus Pröjtz var eminent reseledare med stor kärlek till mikrofonen i bussen. Det funkade finfint, full pott till Linus thumbs up Oscar Sandberg höll ordning på allt och alla. Boendet var kanon, jag hade enkelrum i huset på andra sidan gården. Maten på ankomstkvällen var inte min melodi men väldigt engelsk tror jag Middagen på puben efter heldagen på banan var väl ingen höjdare heller i mitt tycke. Men allt hos Palmer och lunchen sista dan var kanon. Men va mycket snack om äta... det var ju inte det som det handlade om

Allt hos Palmer var oerhört välorganiserat och rullade på supersmidigt. Imponerande anläggning (bilar, banor, hus, bussar...). Vi var 42 stycken som åkte på resan plus Linus, Oscar och Fredrik Lestrup som bara fick titta på när vi andra körde. Hu så hemsk sits Fredrik kom direkt från ett race på Nürburgring och skulle vidare till ett race på Zandvoort så han överlevde väl ändå iof

Vi delades upp i fyra grupper, alla fick köra alla bilar lika mycket men i olika ordning, vi bussades glada runt till olika banor på anläggningen där en ny bil stod och väntade vid varje ställe. Det var som en stor godispåse där man hela tiden fiskade upp den ena godsaken efter den andra ur påsen.

Min grupp som hette "Vettel" började med att köra Ariel Atom. Dags för första godiset alltså. Jag brukar ju gärna känna mig för lite extra om jag hamnar i en ny bil genom att ta i lite och rycka och provocera lite för att känna hur den funkar. Det var kanske inte direkt Ariels melodi. Underbar bil, direkt i reaktionerna. Ryckte man o slet lite så blev resultatet därefter, jag lyckades snurra tre ggr. Instruktören tog detta med ett fullständigt lugn. "Go go go" var nog det man hörde oftast i alla bilarna under dagen En snurrning var pga att jag gick lite plötsligt hårt på bromsen med högerhjulen ute på den lite halare målade linjen och sen curbsen. En gång gasade jag på mig och den tredje piruettens anledning har jag förträngt Jag får kolla min video igen så jag får tillbaka minnet. Hursomhelt så gav min provocerande lite hårda körstil resultat i och med att jag lärde mig var bilens gränser satt så sen var det bara att backa av en millimeter och köra distinkt, bestämt och aningen mjukare så satt en ganska hyffsad varvtid. Jag var snabbast i vår grupp men en bit ner totalt sett, sjunde plats 1,3 sekunder(!) efter vinnaren Fredrik Sundberg. Jahapp, nu var man uppvärmd. Inför den första körningen var vädret fint men aningens kyligt. Direkt efter första körpasset så kändes vädret mycket varmare. Konstigt

Från mikrobil till stor BMW M3 GTP V8. Att den kallas GTP gissar jag är något Palmer bara myntat, jag misstänker att bokstaven P står för... ja just det, Palmer. En tömd och lättad M3 med V8 och dubbelkopplingslåda. Och bur förstås. Oj vad det var trångt med buren, jag som är 1,96 lång fick ett rör (med padding) precis till höger om hjälmen med följden att jag körde hela passet med "huvet på sne". Det kändes väldigt knökigt när jag satte mig i bilen men bara ett par hundra meter ut på banan så var det fullständigt bortblåst ur tankarna. M3, ja inte så konstigt att jag kände mig relativt hemma. Den här bilen gick att piska hårt, hur hårt som helst. Det var bara att stå på, speciellt i den väldigt snabba vänster-högerchikanen och den efterföljande riktigt snabba knixen. Det tog några varv innan jag fattade att det var en knix och inte en kurva. Men när jag väl fattade det så var det fantastiskt kul att stå på ordentligt med härlig balans i bilen både in i knixen, men ännu desto mer när man driftade ut mot högerkanten i tämligen hög fart. Det gick även finfint att "trailbreaka" lite grann in i vissa kurvor.

Hopp på bussen som på två minuter tog oss till nästa bana där det stod ett gäng Caterham Superlight. Ariel och Caterham, båda som engelsmännen brukar säga "byggnadställningar" Så lika men oj så olika. Palmer Sport var i mitt tycke extremt duktiga att sätta upp balansen och inställningarna av alla bilarna. Varje bil hade sin egen tydliga men lättkörda karaktär (jaja, släng ordet "lättkörd i mitt ansikte bara, jag snurrade inte bara med Arielen denna dag Dagen var ju till för att utforska alla bilarnas gränser så det så! ) Där Ariel var distinkt, rapp och direkt i sina reaktioner så var Caterhamen mjukare, mer förlåtande om man ryckte lite i ratten. Rumpan kom farande som ett brev på posten om man ville. En del hade problem med att när den väl kom så blev det lite bredare än tänkt. Om man jämför med Arielen så var Caterhamen uppsatt med kanske en anings fördröjning på reaktion på förarens input. Otroligt att säga det om en Se7en men jämfört med Ariel så var den sävlig Men allting är ju relativt förstås Jag som inte är tävlingsinriktad över huvud taget ( ) blev lite moloken när jag "bara" hade fjärde bästa tid i vår grupp. Jag hade varit snabbast i vår grupp i de två föregående bilarna. Ja herrejösses, där spelar hjärnan mig ett spratt, jag är där för att ha kul och inget annat, men tävlingsfiluren ploppar oförhappandes upp helt oinbjuden då och då. Jag hängde över resultatlistan många ggr denna dag

Så dags för nästa godisbit i påsen. Men först lunch.

Efter lunch så skulle vi köra parallellslalomaktigsladdaruntbanamedCaterham + JP-LM (tvåsitsig sportvagn) + Formula Jaguar. Och lite gokart som bonus. Återigen fick de olika grupperna köra bilmodellerna i olika ordning. Jag var glad att vi inte hamnade direkt i Formula Jaguar efter lunch. Delvis för att det kändes osäkert okänt med downforce i en klart snabb bil men främst för att det var den bil vi skulle köra helt själva utan instruktör, dessutom på en ny okänd bana.

Vi hamnade först på det de kallade Caterham Pursuit där de lagt upp en sladdaruntlitesomslalomungefärochgörävenensnyggdonutbana. Och de hade två identiska men spegelvända upplagor av den, bredvid men en bit från varandra. Skitkul upplägg där man kunde stå och kolla när två och två körde "parallellslalom". När de frågade vem som ville börja så kastade jag mig handlöst fram som frivillig. Kanske inte strategiskt korrekt, hade vart smartare att kolla på när några andra körde först. Men det såg ju så kul ut så jag kunde inte låta bli! Jag gick som vanligt ut stenhårt för att testa gränserna och de tre första av de totalt fyra reporna gick självklart i piruetternas tecken. Sista repan backade jag av tempot för att försöka sätta en bra tid. Gick väl hyffsat men att göra den där "munken" gick ganska uselt, i med ettan och ner med farten, sväng och ge fullt. Bilen tokplogar ut ur cirkeln som man ska hålla sig inom. Att hålla nere med mer gas gav under de tre första reporna en snabbsnurr. Att få till varken för mycket eller för lite var svårt. Jag tror kopplingsuppsläpp var ett måste (eller handbroms om det funnits...). En hårt satt diffbroms gjorde att det antingen understyrde eller överstyrde massor Jag hade kunnat köra hundra repor om jag bara hade fått Jag hade satt donuten till slut tror jag thumbs up

Nu hade jag hoppats på att vi skulle köra JP-LM. Bilen är mycket snarlik Formula Jaguaren i prestanda, i både motor och downforce, men har plats för en intruktör som både kan hjälpa till hur man hittar runt på den banan man kör båda de här bilarna på men även kan tipsa om hur man på bästa sätt kör en bil med bra med downforce om man inte gjort det förr. Men vi hamnade i Formula Jaguar först. Jaha ja, då blev det lite mer spännande, detta var för mig okänt vatten, nu var man lite spak!

Efter en barsk extra säkerhetsgenomgång som bland annat med video tydligt visade att vi gjorde bäst i att köra var för sig på banan och inte ovanpå varandra så vart det dags för riktig overall och hopp i bilen. Tål att upprepas, man var lite spak. Ut på banan efter en Seat som pacecar. Ett långsamt varv där jag mest försökte memorera hur banan gick. Varv två så drog Seaten iväg som ett skållat troll, jag var tvungen att öka ordentligt i formelbilen för att han inte skulle försvinna, hoppsan då! Självklart var jag fortfarande trevande i bilen, hur hårt gick det att bromsa? När låser det upp? Hur hårt kan man gasa ut ur de olika partierna? När släpper det bak? Och hur tusan går banan? Innan man visste ordet av så var man mol alena i en formelbil, pacecar borta och det var fullständigt fritt fram. Och instruktörernas favoritutrop som vi hört under hela dagen ekade i huvudet "power, power, power! go ,go, go!". Okej då.

Självbeskrivande video:



Som ni kan utläsa av videon så försvann all spakhet extremt fort. Bilen kändes nämligen oerhört välbalanserad, lättkörd och förutsägbar. Jag var mycket förvånad över hur lätt det var att bromsa "rätt" utan att låsa upp. Självklart tryckte jag till extrahårt på bromsen några gånger när jag körde efter pacecar för att hitta när det låste upp. Men sen gick det faktiskt helt automatiskt att bromsa rätt! Till dig som funderar på att åka till Palmer Sport men är lite orolig över att du tar dig aningens vatten över huvudet så kan jag lugnt säga: nej nej nej då! De vet hur man sätter upp bilarna så de går att "förstå"! Bara kul att det blev lite nervöst innan som sedan försvann när man väl kört en bit.

Till slut så var Formula Jaguarturen tyvärr över. Men vi hade kvar att köra Palmers gula sportvagn JP-LM! I väntan på det så hade vi möjlighet att köra gokart. Men min otränade kropp sa att det kan du verkligen glömma. Tillräckligt många okända muskler hade fått arbeta under dagen och jag kände att jag skulle vara ganska ledbruten efter den här festen ändå. Så jag gjorde som jag gjort de korta pauserna tidigare under dagen, pustade ut och drack massa vatten.

Nu behövde vi inte åka buss till nästa evenemang. JP-LM skulle vi köra på exakt samma bana som formelbilen. Så för första gången denna dag så skulle man hitta runt banan Vi fick varsin instruktör igen och innan vi hoppade i och körde ut på banan frågade jag lite vad jag kunde förvänta mig. Hade den snarlik downforce som formelbilen? Dvs skulle jag se upp med sämre grepp i snabba kurvor eller kunde jag stå på på ungefär samma sätt? Svar: Stå på på samma sätt. Det enda som instruktören tyckte kunde skilja var en anings mer understyrdhet pga mindre marktryck fram. Vi skulle köra två pass i JP-LM, det första passet utan att video och loggning sparades ner till den egna USB-minnespinnen vi hade fått med hela dagen. Pass två skulle spelas in och loggas precis som i alla andra bilar under dagen. Så drog vi ut då på pass ett. Jag fick en del bra tips som hade varit bra i formelbilen, håll tajt i vänstern efter chikanen där jag kasade ut med lite understyrning nästan varje varv i formelbilen. Fyran istället för trean där funkade kalas. Jag växlade även upp till sexan för tidigt, håll kvar till precis innan varvstoppet var ju uppenbart tips egentligen men jag hade inte superkoll på shiftlighten som ratten skymde halvt om halvt, jag växlade mest med öronen och då blev det lite fel åt båda hållen då och då som ni kunde se i formelbilsvideon.

Nere i hårnålen längst bort på banan fick jag en chock. Jag hade inte armkraft att ge fullt rattutslag i den tajta vändningen! Tanig otränad gubbe! Men med lite kreativ fattning på ratten gick det bra efter några varv, jag tog tag med vänsterhanden tvärsöver på högersidan av ratten och kunde då med båda händerna dra över eländet vänster fullt ut. Kanske inte med yppersta precision och snarligen politiskt korrekt men det funkade. När vi kört en bra stund så ser jag chequered flag en bit ner på kortrakan på baksidan så jag slår av och rullar förbi flaggan. Väl i depå så garvar instruktören och säger varför slog du av? Du fick en 77 sekunders tid på det varvet, men vaaaaarför slog du av. Här börjar jag ana att instruktörerna har lite intern tävling om att få sina elever att sätta bra tider. Jag vet inte om instruktörerna har massinköp på betablockerare eller om rekryteringen har ett absolut krav på onaturligt starka nerver av stål? Här på Palmer bangar man inte för att pressa på, har jag sagt att de säger "power, power, power" mycket under dagen? Att instruktören inte bara har en egen pedal för att bromsa vid behov utan även en pedal för att lyfta av på bromsen säger ju en del

Min instruktör tycker vi kan dra ut på pass två ganska omgående. Så det gör vi. Video och loggning till usb-stickan slås igång. Om man lyssnar på vänster ljudkanal i videon så hör man allt instruktören säger. Och det är mycket! Det var faktiskt den enda saken på hela dagen som jag tyckte inte alltid var helt optimal. Flera instruktörer kör med findetaljerad info hela varvet. Varje varv. Hela passet. "Växla up. Växla upp. Växla upp. Håll höger. Bromsa. Växla ner. Växla ner. Växla ner. Växla ner. Power." osv. Tyvärr innebär det för min del att det blir för tjattrigt. Ja, jag vet att nästa sväng är en vänster. Ja jag vet att jag i den här hårnålen ska ner till tvåan. Om du åker till Palmer så rekommenderar jag att du tar ett kort snack med instruktören om hur mycket info du vill ha. Jag tror det var i Arielen jag gjorde det och bad instruktören bara säga vilken växel jag skulle ha i i nästa sväng. Blev mycket mycket bättre för mig. I strömmen av info finns det nyckelinfo, "jaha, här funkar fyran istället för trean". Men med allt överflöd så blev det tilt i huvudet ibland.

Hursomhelst, passet rullar på, vi kommer ikapp lite bilar och instruktören manar på, jag gillar inte att ligga alltför nära en framförvarande bil utan slår hellre av en aning och har någon meter eller två till godo. Men då hör jag "power, power, power" som ett brev på posten Efter passet hoppar instruktören glatt ut och garvar och pratar med instruktören i bilen vi legat bakom de sista varven. Jag hör att de hade ett skitkul race sinsemellan Och han säger till mig att du måste absolut lägga upp den här filmen på youtube Delvis, gissar jag, på grund av att bataljen slutar med att bilen framför får ett litet släpp vilket resulterar i att både jag och instruktören går på bromsen. Med en snurrning som resultat. Flera kockar och allt det där ni vet Jag hör hur instruktörerna säger till varandra du hade svårt att komma om va? Jag trodde du skulle snurra där och sen asgarv igen. Till mig säger han det egoboostande att han aldrig normalt låter det bli så tajt körning men att han tyckte det kändes tryggt. En bit in i videon kommer vi i kapp men inte om den andra bilen, här direktlänk till 6 min in i filmen. De säger många snälla saker till alla besökare tror jag de där instruktörerna Jag ser senare i resultatlistan att vi är fyra bilar inom 7 hundradelar på plats två till fyra!



Körandet för dagen är över Nu är det afternoon tea! Och prisutdelning. Roligast att köra under dagen var tveklöst formelbilen. Just att man var ensam i bilen och att det var downforce gav extra krydda till det hela. Men ååååh, jag vill tillbaka till sladdbanan med Caterhamen, jag vill sätta banan och sätta donuten perfekt. Kan jag inte få prova några (massa) fler gånger? Nähäää... nu är det engelska bakverk och te istället

Att jag var snabbast i vår grupp på några bilar räcker inte långt, de tre snabbaste i varje bil ropas ut. Den där lattjo tävlingsfiluren inom mig dyker oinbjuden upp igen. Att jag var snabbast i vår grupp i Arielen ger sjunde plats totalt. Asch då, hård konkurens idag helt klart Men oj mitt namn ropas upp! Vinner i M3'an! Fast Fredrik var faktiskt lite snabbare men har redan fått pokal. Men glad är jag! Några namn återkommer flera gånger i topp tre. Jävlar vad vassa en del var! Men jag har med mig en pokal hem i alla fall Till slut dags för vem som skrapat ihop flest poäng totalt sett under dagen. Fredrik Sundberg har flera pallplatser, så även Christer Paldin. Christer ropas upp som trea totalt. Fredrik ropas upp som tvåa. Och sen.... ropas mitt namn upp Hur f**n gick det till Tokförvirrad kliver jag upp och får en stor buckla. Glad? Ojojoj ja! Det visar sig att jag trots två stycken sjundeplatser varit jämnare totalt sett och därmed fått ihop flest poäng. Tävlingsfiluren mår gott. Fortfarande




Slut för denna gång Hoppas det dyker upp lite foton från dagen

_________________
Magnus Thomé
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Jag känner till en snabb Fredrik Sundberg... Kommer han möjligen ifrån mina trakter?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
P.P. skrev:
Jag känner till en snabb Fredrik Sundberg... Kommer han möjligen ifrån mina trakter?


Han kom fyra poäng efter mig på totalen och "var mycket upprörd" över detta Mycket trevlig kul prick som tydligen kört i Hubbe Bergs team i SLC, kontakter inom STCC o massa skojsigt. Efter att han förlorade med fyra poäng så var han inte nykter mer på hela resan

_________________
Magnus Thomé
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Det är den Fredrik jag känner... Skönt att höra att han inte gått och blivit vuxen ännu

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Lars Falk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 13160

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Magnus Thomé skrev:
Glad som ett barn på (h)julafton...


thumbs up ____________________

_________________

Rice and shine
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Nu har jag äntligen skrivit klart min lilla rapport från Palmer Sport.

Målande berättelse som du hittar här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1136914#1136914

_________________
Magnus Thomé
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Mycket bra skrivet, precis som det skall vara, det var skönt att få sitta med i alla bilar här i berättelsen.
Och stort grattis till

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2465



Johan Sjöström skrev:
Mycket bra skrivet, precis som det skall vara, det var skönt att få sitta med i alla bilar här i berättelsen.
Och stort grattis till

+1 Kul läsning!

_________________
Citera
Michael Karpers
Täby, Stockholm
Här sen Aug 2006
Inlägg: 798



Underbart!
Klart bra tempo! thumbs up
Men nu blev man ju inte direkt mindre körkåt!

Måste bli klar med avgassystemet så man själv får göra årets debut!

Gahhhh!

/MK

_________________
/Michael Karpers

Väghållningsböcker och Videokurser!
www.speedlabacademy.se
http://instagram.com/speedlabracing
https://www.youtube.com/SpeedlabRacing
Citera
Alx
Uppsala
Här sen Jul 2004
Inlägg: 79



Kul läsning Magnus!

Själv jobbade jag på Palmer Sport i tre säsonger nästan dagligen och tänkte klargöra dina misstankar om att instruktörerna skulle använda gästerna till att tävla mot varandra. Det stämmer helt!
thumbs up

Vidare så är det en salig blandning som besöker anläggningen. 90% av de som kommer jobbar i London och har åkt tunnelbana till jobbet sista 10 åren. I övrigt är det delat lika mellan livrädda mormödrar, racingproffs, entusiaster etc. Som instruktör måste man vara redo för alla olika kompetensnivåer och helt irrationella beslut. Att förse föraren med en nästan konstant ström av information fungerar klart bäst. Vill man inte det så kan man mycket riktigt säga till, men det är "default" för de flesta.

Och sen, nej. Man brukar inte låta kunderna rejsa med varann eftersom man själv signar ut bilen på morgonen och ansvarar för att den kommer tillbaks hel

_________________
Alx Danielsson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Kul feedback Alx thumbs up


Vi var flera som körde som snackade om "tjattercoachningen" och vi var helt överens om att det säkert var upplagt så just för att passa den stora spridningen av kunskap hos besökarna. Sen att jag var dum nog att inte be om annat stuk när jag körde JP-LM'en var bara brain fade från min sida.



PS:
Har du lite inside info om man på Palmer sparar datat från dagen eller slänger rubbet när kunderna fått grejerna. Jag gissar på det senare. Grejen är att jag tyvärr fick graf/logg från formelbilen som är lite lattjo. Logggraferna visar ett varv på 89 sekunder. Alla mina varv (utom när jag snurrade ) låg kring 79-80 sekunder. Hade ju vart skoj o få rätt graf.... Men jag gissar på att det är kört

_________________
Magnus Thomé
Citera
Diket
Kalmar
Här sen Okt 2004
Inlägg: 654



Hörde dock något om att en Herr Sundberg också ska ha blivit slagen av sin vän i någon av formelbilarna tror det var Jaguaren.....

av Mr Svensson

tydligen inte vidare populärt

ja ja P.P vet iaf vem jag menar....

Fick denna berättelse av honom häromdagen precis som du säger här Magnus......

Galet sugen blev man ju

thumbs up

_________________
Mikael"Diket" Borggren

Kör:Saabsther ss7

Särskilt TNX till: Millway,Ralphs Däck, Jolisvets,Kalmar bläster och lack, Esther.se,Jeppsson,Jimmy,Molle m.f.l
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator

Jag hade mina funderingar på om det var någon mer av "gubbjävlarna" härifrån som var med och lekte...
Jag vet att just det där har hänt förr, Lasse och Fredrik höll på att driva några stackare på scandinavian formula school in i ett fullständigt nervsammanbrott när de båda promt skulle ha snabbast varvtid.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
BjörnP
Stockholm
Här sen Maj 2009
Inlägg: 104



Kul läsning Magnus! thumbs up

_________________
Björn Rustare
56 varv på Nordschleife
BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift)
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



"Målande beskrivning"...

Man blev hyfsat sugen på att åka dit...

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Efter videon med JP-LM och formelbilen så ser den här videon ut som jag kör 30 kmh.... Men det är en lättad BMW M3 med V8 som går som ett skållat troll Tyvärr så fick jag inget ljud på min video Det gör inte direkt att fartkänslan ökar precis. Men men, såhär ser det ut:


_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Är det ingen som har foton från resan

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Fick ett ball foto i mailen idag:


_________________
Magnus Thomé
Citera
Eftersnack
2012-04-30 & 05-04 Palmer Sport med Teknikens Värld
3 besök senaste veckan (6864 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande