Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nybörjarsvängåkaforum
vad har ni för försäkringar på trackdays?
<<   1, 2
11458 besök totalt
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1272



Ingen fara.
Mantorp va det. Jag va snabbare. Men kom ikapp en i princip standard pegga 106 på korta rakan innan chickanen.

För att det inte skulle hända något, så lät jag bli att köra om peggan innan chickanen, varpå forden kom ikapp mig.
ut på rakan körde vi bägge om peggan väldigt tidigt på rakan, och innan jag skulle börja min inbromsning i mjölby såg jag att han halkat efter ca 4 billängder så självklart fortsatte jag i idealspåret.
Detta skedde 2007, och jag hade vid tillfället kört ca 6-7 träffar per år i 5år.

Förarmötet på morgonen gicks det igenom att det är ju trackday/förarutveckling. Vi puschar alltid väldigt hårt på det på våra förarmöten.

Flaggvakter och 3-4 andra på tidigare pass hade även de uppmärksammat hans beteende, och höll på att diskutera det med träffansvarig, men de hann inte fånga upp honom innan vi va uta nästa vända.

När han uttryckte i depån efteråt sig ungefär: "Jag trodde jag skulle klara av/hinna att köra om dig där.." så rann bägaren över även för våra ordförande...

Jag hjälper till mer som instruktör på våra träffar nuförtiden, vilket verkar väldigt uppskattat.
Och då pushar jag hårt för att inte göra några nära oväntade omkörningar.

_________________
Fredrik Heijel
www.hondaklubben.com
Civic -00 BilsportSS 1.24.12
Civic FK8 Type R -19
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2224



zoddri skrev:
Victor. skrev:

Kort och gott, ta bara ut en bil på banan som du kan hantera att den i värsta fall blir totalskrot på din bekostnad. Sedan är risken för att detta inträffar mer eller mindre stor beroende på en stor mängd faktorer.


Så resonerar jag också. Och skulle det nu av någon anledning bli så att jag krockar med någon på banan så får man ju lösa det vartefter beroende på hur det gick till.

Det är viktigare att kolla upp hur försäkringsbolaget ställer sig till personskador

+1000!

Bilar är billiga. Invaliditet är dyrt! Kolla om era sjuk- och olycksfallsförsäkringar täcker motorsport. Jag har inte studerat vare sig SBF's eller SMA's personförsäkringar som ingår i licensen, men jag skulle gissa att det skulle bli en bantningskur att tvingas leva efter deras villkor.
Själv valde jag på rekomendation av en försäkringsmäklare som råkar stå mig nära (min far) Trygg Hansas sjuk- och olycksfallsförsäkring "Trygg Vuxen". Den ska enligt insatt vara en av de bästa samt att de tydligt går ut och påtalar att försäkringen även täcker "extremsporter" (motorsport, dykning, osv). Kostar ca 3 200 kr/år för 33 år gammal blekfet kontorsråtta...


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
Fixxe
Halmstad
Här sen Okt 2004
Inlägg: 1272



Verkligen viktigt med bra sjuk/olycksfall/invaliditet!!

Trygg vuxen är den jag har oxå. Mor o far va snälla nog att skaffa den till mig när jag va vild och galen ungdom, och när man sedan blev äldre (fast jag är fortfarande "ganska" ung... ) så gick den över till trygg vuxen.

Skiljer lite för mig mot dig Samson, kostar för mig ~2300/år. 28år ung.
Men blekfet kontorsråtta är jag oxå. thumbs up

Sedan inte att förglömma är en livförsäkring. Kostar inte många kr / år, men har man respektive och hus så är det inte fel att ha.. Vi har precis skaffat även det, och som belopp tog vi lite mer än halva husetpriset per person.

Som snart husägare (ganska exakt 73½ timmar kvar..) har man ju precis sett över sina försäkringar lite extra thumbs up

_________________
Fredrik Heijel
www.hondaklubben.com
Civic -00 BilsportSS 1.24.12
Civic FK8 Type R -19
Subaru Outback Summit 2,0D -17
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2224



Precis, livförsäkring ska man också ha såklart. Vi har också resonerat på samma sätt. Stora delar av villalånen ska kunna lösas så övriga familjen inte tvingas paniksälja mitt i sorgearbetet om det värsta skulle inträffa.

Kul med hus! Grattis!


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
JohnC
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 1789



Johan Samson skrev:
Precis, livförsäkring ska man också ha såklart. Vi har också resonerat på samma sätt. Stora delar av villalånen ska kunna lösas så övriga familjen inte tvingas paniksälja mitt i sorgearbetet om det värsta skulle inträffa.

Kul med hus! Grattis!



Har samma försäkring själv på fru, barn och utflyttat barn...(kallas tydligen vuxna när det nått 21 års ålder).

Trygg Hansa försäkringen är den bästa på marknaden när det gäller liv.

_________________
John Carlsson

________________________


Porsche 944 S2 YTCC 1991
Porsche 996 GT3 Cup 2004
Citera
Nybörjarsvängåkaforum
vad har ni för försäkringar på trackdays?
<<   1, 2
11458 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande