Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-06-17 BMWSC/BMWCS/ACS på Kinnekulle
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
33317 besök totalt
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Vafalls??? Ingen eftersnackstråd ännu?
Jamendåså

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Här sitter man och väntar på rapporter, vi vill höra allt!


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Resultat MINI Cup deltävling 2:

http://www.amigoo.se/heat/5263


Magnus Thome'och Daniel Solaric skrämde slag på ett par koner.
I Magnus fall påverkade "skrämseln" banläggningen så ett tidstillägg på +5,0 s. utdelas.
Tillägget ska göra på resultatet ovan.
Helt OK enligt Magnus som kommer att lägga ut bevisningen mot sig själv på Tuben
Tänk om allt tävlande kunde vara lika enkelt thumbs up
Daniel klarar sig undan med enbart en "varning"

Riktigt kul att se bla Magnus, Daniel, och Ulf ta i för kung och fosterland med "större driftvinklar" och tjocka svarta streck mellan konerna som resultat
Frykis är dessutom ännu snabbare i år med sin MINI efter lite översyn, och nafsar M3:or i hälarna

_________________
BMW MC-klubben
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Tebax i HK efter en trevlig dag på Kullen.

Tack till alla som ställer upp jobbar där Hr. Starkman förtjänar ett särskilt omnämnande som kommer gång på gång och jobbar utan att själv kunna köra. thumbs up


Men Måns, varför ingen Mini Cup?

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
BTG skrev:

Men Måns, varför ingen Mini Cup?


Jag fegade ur efter att ha fått till enbart 15 minuter på banan i bilen under gatbilskörningen, vilka dessutom spenderades med utfälld blinkers...
Man måste lära sig krypa innan man kan gå.
Fast efter ytterligare ett körpass under eftermiddagen, och nu med avstängda elektroniska "hjälpmedel", så kändes det betydligt bekvämare så det blir debut på Anderstorp.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Måns Ulveståhl skrev:
så det blir debut på Anderstorp.


thumbs up

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



Kul träff!
Tack till Solaric som var pluppansvarig! Nu är du fast i arrangörsrollen! Fler arrangörer behövs, så tjoa till om ni kan hjälpa till med tex lineup, besiktning eller incheckning.

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Nicke_1 skrev:
Kul träff!
Tack till Solaric som var pluppansvarig! .


Daniel har redan satt sin arrangörsprägel - han kom med små röda hjärtan till pluppar

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Tack för en grym dag! Kändes som vi lyckades pricka in körningen bra utan regn! thumbs up
Bra med körtid hann med många varv redan innan lunch.
Sista passet lånades TTn ut till min olycksdrabbade klubbkompis så han fick köra av sig lite. Grymt skum känsla att se sin bil fara runt på banan medan man själv står bredvid.

Som tidigare stort tack till alla som gör dessa dagar möjliga! thumbs up thumbs up

_________________
Citera
bmwrickard
Ekerö
Här sen Jul 2004
Inlägg: 593



Nicke_1 skrev:
Kul träff!
Tack till Solaric som var pluppansvarig! Nu är du fast i arrangörsrollen! Fler arrangörer behövs, så tjoa till om ni kan hjälpa till med tex lineup, besiktning eller incheckning.


+1 thumbs up

Körningen för min del blev lite blandad. Förmiddagen var mest ett Fick inget flyt öht men efter lunchen så släppte det ordentligt thumbs up

Någon som tog bilder?

_________________
Rickard Edgren
BMW M3 Clubsport -97
BMW 325i Coupé -94
BMW 530d xDrive -17
BMW 320i xDrive -15
Citera
Colin
Forshaga
Här sen Jan 2003
Inlägg: 906



BMWRickard skrev:


Körningen för min del blev lite blandad. Förmiddagen var mest ett Fick inget flyt öht men efter lunchen så släppte det ordentligt thumbs up



+1 på den.. Men det flöt på bra framåt slutet. det var lite ovant att man fick så mycket hjälp av flaggvakterna när man kom ikapp långsammare bilar, det flaggades blått väldigt ofta av vakna flagggisar.

Men någon borde upplysa Kinnekullering om, att hyr man banan så borde även faciliteter som toaletterna ingå & då BORDE DET VÄL JÄVLAR ANAMMA INKLUDERA LITE TOALETTPAPPER &så , det är väl inget scoutläger heller. thumbs down

_________________
Mvh
Per Bodin
Karlstad


BMW M3 -97 bansmiskaren
BMW M5 -93
BMW 330i -01
BMW 323ti -99
Chevrolet Camaro SS 1LE -17
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Blåflagg har jag knappt sett på våra träffar, men Per är väl lite snabbare än genomsnittet och upplever detta
tydligare än många andra. Toapapper är bra skit nä det behövs. Inga bilder än? eller filmer?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Per Harström
Svenljunga
Här sen Apr 2012
Inlägg: 23



BMWRickard skrev:
Någon som tog bilder?


Jag hann med en grovsortering igår kväll av de bilder jag tog och har väl ca 100 bilder som jag kommer att sortera lite i igen och sedan göra iordning för uppladdning under kvällen.

Har aldrig laddat upp bilder här förut, någon som har lite tips på hur man ordnar så att 50-100 bilder hamnar på ett vettigt sätt i tråden? Galleri-funktion kanske?

_________________
Per Harström
BMWSC #913

BMW 118d -09 #SÅLD
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Per Harström skrev:
...
Har aldrig laddat upp bilder här förut, någon som har lite tips på hur man ordnar så att 50-100 bilder hamnar på ett vettigt sätt i tråden? Galleri-funktion kanske?


https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=79150

(max ca 100 Mbyte per uppladdning)

_________________
Magnus Thomé
Citera
Per Harström
Svenljunga
Här sen Apr 2012
Inlägg: 23



Magnus Thomé skrev:
Per Harström skrev:
...
Har aldrig laddat upp bilder här förut, någon som har lite tips på hur man ordnar så att 50-100 bilder hamnar på ett vettigt sätt i tråden? Galleri-funktion kanske?


https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=79150

(max ca 100 Mbyte per uppladdning)


Tack, gör ett tappert försök under kvällen..

_________________
Per Harström
BMWSC #913

BMW 118d -09 #SÅLD
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5661



En liten kort "race rapport" från #1, Patrik Skoog klass modifierad

Då var deltävling 3&4 i BMW Cup avklarade med blandade framgångar. I kval 1 på blött underlag var jag snabbast i klassen, sedan till kval 2 på torrt började min koppling som jag trodde var ok nu bråka med mig igen och jag fick endast med mig en 3:e bästa tid.

I första racet hängde jag på topp duon Lundvall & Samson under halva racet, för att sedan tappa pga kopplingsstrul och sluta som 3:a Tankarna fanns att lasta och åka hem men jag belöt mig ändå för att starta i race 2 för att i alla fall ta mig runt och få poäng.

Här fick jag en bra start och fick häng på Lundvall i ledningen direkt och fick till en bra lucka bakåt till Samson. Efter halva racet åkte Lundvall av och jag gick upp i ledningen. Jag höll ut och kopplingen var körbar fram tills det var ca 5 varv kvar då den gav upp igen och bara slirade... Jag tvingades ge upp förstaplaceringen och kunde i alla fall ta mig i mål som 2:a.

Det är bara att bryta ihop och komma igen... -Nu är det slutstrulat, tills Anderstorp om 3v skall allt strul vara borta och ordningen återställd med förstaplatser!

Drivlinan skall rivas ner igen och ny tryckplatta och lamell är beställd

_________________
Patrik Skoog
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Nya friska tag Patrik thumbs up
Tråkigt för Lundvall att en av fälgarna havererade under racet.
Kul att se Samson ligga och nafsa P.Skoog i bakdelen varv efter varv.

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Jag såg BMW Cup race två från taket på "mugghuset" () där man verkligen har bra överblick över nästan hela banan. Det var verkligen mycket underhållning och många cupbilar på banan!!!

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare



Var bra att bli påmind om att det inte är tidspåslag på det varv man klantar sig som jag trodde utan på den bästa tiden man sätter. Så en kon på hela körningen = borta ur "racet"


Måns Ulveståhl skrev:
Resultat MINI Cup deltävling 2:

http://www.amigoo.se/heat/5263


Magnus Thome'och Daniel Solaric skrämde slag på ett par koner.
I Magnus fall påverkade "skrämseln" banläggningen så ett tidstillägg på +5,0 s. utdelas.
Tillägget ska göra på resultatet ovan.
Helt OK enligt Magnus som kommer att lägga ut bevisningen mot sig själv på Tuben
Tänk om allt tävlande kunde vara lika enkelt thumbs up
Daniel klarar sig undan med enbart en "varning"

Riktigt kul att se bla Magnus, Daniel, och Ulf ta i för kung och fosterland med "större driftvinklar" och tjocka svarta streck mellan konerna som resultat
Frykis är dessutom ännu snabbare i år med sin MINI efter lite översyn, och nafsar M3:or i hälarna

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tifosi
Myresjö
Här sen Apr 2007
Inlägg: 416



Det blev ju en mycket trevlig dag. Körningen för min del kändes mycket bra trots min valross till bil. De där blåa flaggorna såg jag en hel del av. Det var väl mest posteringen när man kommer tillbaka ner efter kvarnkurvan som viftade blått. Det var väl ganska lätt att se hur en bil kommer i kapp genom kvarnkurvan.
Testade för fötrsta gången att ha telefonen filmandes. Funkade riktigt bra. Riktigt kul att titta på i efterhand. Det hade dock varit lite roligare om inte var så många bilar som ville förbi hela tiden.

_________________
Ola Starkman

BMW 328 E46 banåkabil
BMW 218d F22 bruksbil
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Tifosi skrev:
Det blev ju en mycket trevlig dag. Körningen för min del kändes mycket bra trots min valross till bil. De där blåa flaggorna såg jag en hel del av. Det var väl mest posteringen när man kommer tillbaka ner efter kvarnkurvan som viftade blått. Det var väl ganska lätt att se hur en bil kommer i kapp genom kvarnkurvan.
Testade för fötrsta gången att ha telefonen filmandes. Funkade riktigt bra. Riktigt kul att titta på i efterhand. Det hade dock varit lite roligare om inte var så många bilar som ville förbi hela tiden.


Ola du får väl köpa loss en av brorsans bilar och gå loss på den ordentligt, en bra lösning för er båda för att komma vidare. Filmen ser vi gärna på Inte ofta man saknat blåflagg men såklart gott och se dom när det behövs.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Eftersnack
2012-06-17 BMWSC/BMWCS/ACS på Kinnekulle
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
33317 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande