Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-06-17 BMWSC/BMWCS/ACS på Kinnekulle
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
33317 besök totalt
wirus
Täby
Här sen Maj 2009
Inlägg: 223



Colin skrev:


+1 på den.. Men det flöt på bra framåt slutet. det var lite ovant att man fick så mycket hjälp av flaggvakterna när man kom ikapp långsammare bilar, det flaggades blått väldigt ofta av vakna flagggisar.


Ja, den var lite intressant. Vi hade hyrt in ARC till Kinnekulle denna gång, det är även dom som kommer till Anderstorp så klart eftersom det är deras hemmabana. Dock så är dom väldigt raceinriktade så då kom den blå flaggan fram... kul ? eller inte ?

Den blev nämligen omgående namnändrad från blå flagg till skämsflagg, inget man ville ha :-( Det blir ju så tydligt att man inte ligger på som man bör...

Jaja, jag delade ut nån blå flagg men fick de flesta emot mig tyvärr....

PS. Instuktörschefsmickes streamer i vindrutan kan man låtsas att man inte ser... men en skämsflagg i ansiktet e svårt att missa tyvärr. Kanske får introducera årets blåflagg till finalfesten

_________________
Stefan Toth
BavariaRacing
BMW M3 GTS
Citera
wirus
Täby
Här sen Maj 2009
Inlägg: 223



BTG skrev:

Tack till alla som ställer upp jobbar där Hr. Starkman förtjänar ett särskilt omnämnande som kommer gång på gång och jobbar utan att själv kunna köra. thumbs up


+1 på den... det e lojalitet det. Stort tack ! , det e inte många som gör den uppoffringen utan att ha egen bil att köra med.

_________________
Stefan Toth
BavariaRacing
BMW M3 GTS
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

På gatbilskörningen finns ingen skämsflagg, bara en blå "finns en kompis som kan lägga sig före och tipsa om bra spårval"

_________________
Magnus Thomé
Citera
wirus
Täby
Här sen Maj 2009
Inlägg: 223



Magnus Thomé skrev:
På gatbilskörningen finns ingen skämsflagg, bara en blå "finns en kompis som kan lägga sig före och tipsa om bra spårval"


Tack, nu känns det mycket bättre. Helt rätt inställning !

_________________
Stefan Toth
BavariaRacing
BMW M3 GTS
Citera
Per Harström
Svenljunga
Här sen Apr 2012
Inlägg: 23



Äntligen redigerat klart, hinner tyvärr inte pilla med hur dom visas i tråden (tänkte göra ett litet snyggt album med t ex 5 bilder per rad) men får väl duga ändå.

Vill samtidigt passa på att tacka alla ansvariga och deltagare för ett mycket trevligt event. Min andra trackday med BMW SC och definitivt inte den sista . Speciellt tack till Kassermo som helt utan tvekan lånade ut sin 318is för en provtur bara för att jag råkade nämna att jag var lite nyfiken på den modellen, mkt uppskattat thumbs up

Ses på Anderstorp, här kommer bilderna..

























































































































_________________
Per Harström
BMWSC #913

BMW 118d -09 #SÅLD
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Årets bild!? Har hört talas om "porsche killer" men vad är detta!?

thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Grymt fina bilder!

Är det ok att låna bilder till sin biltråd!?

_________________
Citera
BjörnP
Stockholm
Här sen Maj 2009
Inlägg: 104



Grillad fågel?

_________________
Björn Rustare
56 varv på Nordschleife
BTG 9.12,01 (loggfil med hyrswift)
Citera
Z3 M
Norrköping
Här sen Aug 2004
Inlägg: 455



Till att börja med vill jag ge min uppskattning till alla ni som ligger bakom träffen, ni gör ett fantastiskt jobb. Till alla ni som är med och kör, ni är otroligt disiplinerade Ni gör det möjligt att ligga tätt bakom Magnus CSL ett antal varv, utan att tappa kontakten vid omkörningar. Jag hoppas jag kan få ut min film ur telefonen och lägga upp den.

_________________
T0RBJÖRN ELLESS0N

Porsche Cayman S Clubsport -09
Caterham 7 Superlight R400 -05
Porsche GT 4 - 16 såld
Z3 x 3 Sålda
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
UR_TT skrev:
Årets bild!? Har hört talas om "porsche killer" men vad är detta!?


En alltför nyfiken och närsynt Glenn?

_________________
BMW MC-klubben
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



hann med att få några bilder under dagen (mestadels från Cupen Race-1), här är en av mina favoritvyer

[




Några ytterligare;























Citera
Martin G
Stora Höga
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1941



Även undertecknad får tacka för en trevlig dag på Kullen med spännande Cup-race och mycket disciplinerad körning.

Blev själv mycket förvånad när jag bara efter något varv får hjälp av en frenetiskt viftande blåflagg när jag är på väg att passera en bil på tillbakavägen under bron. Tror ARC-gubbsen fick träningsvärk av allt blåflaggandet...

Dagens mest spännande, och frågan är om det inte var det lärorikaste, var när det började regna helt plötsligt på ett pass efter lunch. Men med driftstemp på Kumho R-däcken gick det förvånandsvärt bra att fortsätta i vätan och efter bara några varv slutade det ju regna. Ytterligare några varv senare var det så gott som torrt spår igen!

Kanske lite väl spännande för min medpassagerare som fick åka med en "galen" instruktör som låg på rätt bra i vätan. Eftersom vi strax innan det började regna pratat om att köra mjukt för att hålla bilen i balans gav regnet ett utmärkt tillfälle att visa vikten av att köra mjukt och vad som händer om man börjar slita och rycka i ratten genom t.ex. Kvarnkurvan.
I vissa fall ingenting om man bara tokvrider på ratten - det bara plogar!

En liten fundering efter att ha tittat på några av filmerna som lagts upp - någon gång på Kullen vore det nog inte fel med lite allmän spårvalsvisning eller "Följa John" som vi brukade roa oss med på det glada 90-talet... Banan är inte helt lätt att lära sig och jag hoppas att de som åkte med mig fick lite hjälp på vägen att hitta runt. (Därmed inte sagt att jag är någon expert.)

UR_TT skrev:
Årets bild!? Har hört talas om "porsche killer" men vad är detta!?

thumbs up thumbs up thumbs up thumbs up

Grymt fina bilder!


Det är Jaan som varit ute på jakt!

Kan bara instämma med Ulrich - stor thumbs up för bilderna!

_________________
///Martin Gistell

Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019
M3E30 -90 - tredje i ordningen!
Passat GTS R-line -18 - personfraktare
Citera
pampers138
Stockholm
Här sen Nov 2008
Inlägg: 313



Jag är faktist toknöjd med dagen som var! Jag som gjorde min debut på bana så var ju allting väldigt nytt och obeprövat men lyckades ju hanka mig fram rätt så duktigt ända tills slangen small

Hoppas att det inte blev alltför halt i kurvan där jag smällde kylslangen



Fick däremot lite motgång med att mitt vänster framdäck (såklart) blev uppätet rätt så snabbt men löstes snabbt med att svappa framdäck och inse att bilen understyr ganska så duktigt istället. (Gamla Yokohama Advan)

Annarså hjälpte den andra e28:an mig att hitta rätt bland spårvalen och JÄKLAR vilka uppenbarelser jag fick

Några varv senare så sköt kylarslangen men är fortfarande TOKNÖJD med dagen!



Nu blir det leta efter fräschare framdäck o kylslang thumbs up



Om det är nån som har mer bilder på den beige 528:an (noll koll racing) så får ni gärna lägga upp de, även fast den inte är så bildskön

_________________
Erik Arrhenius
0737266822
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005
Inlägg: 5661



Peter Eklöf skrev:
hann med att få några bilder under dagen (mestadels från Cupen Race-1), här är en av mina favoritvyer




Grym!!
Är det ok att klubben använder den på sin startsida på hemsidan?
Maila den gärna till mig i så fall

Har du fler bilder?

_________________
Patrik Skoog
Citera
wirus
Täby
Här sen Maj 2009
Inlägg: 223



Underbara bilder !

Bara för att du delar med dig av dom har du fått äran att få tre av dina bilder på hemsidan thumbs up

www.bmwsc.com
- framsidan - bilden för gatbilarna
- gatbilssidan - headerbild
- gatbilssidan - orginalbmw bild.

Skrik till om du misstycker.

Tack än en gång för att du tog dig tid att fotografera, samt att du delar med dig av dom här på rejsa.

Om någon av våra medlemmar, eller nån annan så klart, vill ha dom i högupplöst, kan man köpa dom av dig då ?

_________________
Stefan Toth
BavariaRacing
BMW M3 GTS
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



Patrik Skoog skrev:



Grym!!
Är det ok att klubben använder den på sin startsida på hemsidan?
Maila den gärna till mig i så fall

Har du fler bilder?


Tack tack, ja det är helt Ok!,

Jag har lite fler från cupen o ett tidigt banpass, kommer uppdarera här med några till om en liten stund
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Vilka kanonbilder! Och i mängder



BTG-Mickes min? Priceless






"Mitt förslag är att alla gatbilar lajnar upp här, då kommer det gå åt h&%¤te garanterat"

Sorry!


_________________
Magnus Thomé
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1310



Vill börja med att tacka arrangörerna för ett, som vanligt, trevligt arrangemang thumbs up Kanon med så många fina bilder från alla fotografer. thumbs up på det också. För mig som körde på Kullen för första gången var det ett verkligt lyft att få åka med i instruktörsbil. Tack för det Martin

Bjuder på en liten film när jag ligger och jagar Katrin (?) i lila M3. Skitkul. Så kul att det blev lite för bra på slutet... Schmiedmann glider också förbi i all hast.


_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

frapp skrev:
film

Måste varit Martin som lärde ut att man skulle köra kromad armbåge


Solly, kunde inte låta bli

_________________
Magnus Thomé
Citera
frapp
Kristianstad
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1310



Trodde inte det hände längre när man tagit bort dörrsidorna Lite osäker på om Martin körde den stilen Hade annat att titta på än hans armbåge om man säger så..

_________________
Fredrik Rapp
BMW E21 -78
Toyota Corolla -75
Toyota Supra -84
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



Först och främst ett tack till alla som hjälpte till. thumbs up Att vissa delar planeringen fick lösas på plats, tja det löstes rätt fort och sedan flöt det på...
Kul med alla bilder och filmer, fortsätt så.

Även jag tillhörde dem som blev lite snopen när blåflaggshjälpen dök upp. Huvudsaken att de som fick den uppfattade den som bra-att-veta och inte flytt-på-dig. Eftersom detta inte är race så spelar det faktiskt ingen roll om man råkar fastna lite bakom någon. Hur som helst flöt varvningarna väldigt smidigt trots att Kinnekulle inte är den lättaste banan att släppa om på.

Även jag var ute när regnskuren kom. Det är alltid lite extra spännande att försöka bedöma i vilken takt greppet försämras. Överlag fanns det mer grepp än jag trodde men som de flesta och slog jag av lite extra i vissa kurvor. Det kändes onödigt att ställa något dumt när inte gäller något. Men som sagt regn är nyttigt och lite kul att köra i.

Det var riktigt kul att kompisköra med Peter Eklöf. Jag vet inte om han mest ville se mina spår eller ligga bakom och njuta av en M3E30 framför sig. Jag kan meddela att din bil är rätt hård bak, jag såg tydligt alla banans gropar när jag låg bakom.

Tyvärr lyckades jag missa Martin Gistell större delen av dagen. Jag hade tänkt kolla hans spår men men ingen större skada skedd. Bara för att man kör fel spår betyder inte att man inte vet rätt. Det innebär bara det ännu mer irriterande att veta hur mycket fel man kör.

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Tifosi
Myresjö
Här sen Apr 2007
Inlägg: 416



Många trevliga bilder att titta på. Tyvärr verkar jag inte ha fastnat på en enda.
Är det nån om fick min M5a på bild?

Har klippt bort allt onödigt från filmen från det allra sista passet för dagen. Tyvärr tar det typ 5 timmar att få upp det till youtube så länken kommer när jag har sovit klart.

_________________
Ola Starkman

BMW 328 E46 banåkabil
BMW 218d F22 bruksbil
Citera
Eftersnack
2012-06-17 BMWSC/BMWCS/ACS på Kinnekulle
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
33317 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande