Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-06-17 BMWSC/BMWCS/ACS på Kinnekulle
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
33317 besök totalt
Per Harström
Svenljunga
Här sen Apr 2012
Inlägg: 23



Kul att ni uppskattar bilderna.. tycker själv att det är underbart kul att få se så många härliga bilar på en och samma gång och leta häftiga vinklar att plåta dessa ur..

wirus skrev:

Om någon av våra medlemmar, eller nån annan så klart, vill ha dom i högupplöst, kan man köpa dom av dig då ?


Självklart, 100 SEK/bild..

Har fått lite PM:s ifall man får använda bilderna och ja, så länge ni använder bilderna i privat syfte så är det helt ok men beställ gärna någon högupplöst också, förtjänsten går oavkortat till R-däck så att mina RunFlat får vila lite

Någon bad om fler bilder på sin bil för att kunna utvärdera väghållning osv och en tanke slog mig.. eftersom jag inte kommer att köra på Anderstorp (pga däcksproblemet) så kommer jag ju lägga större delen av tiden på att krypa runt banan och leta bra fotovinklar och är det då någon som är speciellt intresserad av en mer ingående stilstudie av sin bil så kan jag (mot ett bidrag till R-däckskassan förstås ) punktmarkera er bil och försöka ta lite bra bilder ur 'rätt' vinklar för detta..

Nu insåg jag dock att jag målat in mig i ett hörn, om jag får in mer pengar till R-däckskassan så kommer jag ju att köra mer vilket innebär att ni får färre bilder från träffarna.. hmm.. skämt åtsido, hör av er ifall ni är intresserade av bilder på er bil..

_________________
Per Harström
BMWSC #913

BMW 118d -09 #SÅLD
Citera
Måns Ulveståhl
Stockholm
Här sen Jul 2004
Inlägg: 5538


Trådstartare
Per Harström skrev:
Bytes: Bilder mot r-däck


thumbs up

_________________
BMW MC-klubben
Citera
enrita
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 27



Tack alla för en underbart träff speciellt arrangörerna! vilken dag och vilken teknisk bana för en nybörjare

_________________
Enrico Giatti
BMW 335i - E92 - MY07 - Fully loaded
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1152209
Citera
Tifosi
Myresjö
Här sen Apr 2007
Inlägg: 416



Så där ja... Tog typ bara 10 timmar att ladda upp. Kanske ska ta å encoda om innan man laddar upp till youtube nästa gång.
http://youtu.be/srDxbpmYVl0

Det är det allra sista minutrarna för dagen. Filmen börjar ungefär 16:10
Ni får gärna gnälla på mina spårval. Mitt mål är att köra så mjukt som möjligt för att va så snäll som möjligt mot bilen (framförallt däcken). Ibland kändes det riktigt bra. Men sakta går det ju.

_________________
Ola Starkman

BMW 328 E46 banåkabil
BMW 218d F22 bruksbil
Citera
Per Harström
Svenljunga
Här sen Apr 2012
Inlägg: 23



Tifosi skrev:
Så där ja... Tog typ bara 10 timmar att ladda upp. Kanske ska ta å encoda om innan man laddar upp till youtube nästa gång.
http://youtu.be/srDxbpmYVl0

Det är det allra sista minutrarna för dagen. Filmen börjar ungefär 16:10
Ni får gärna gnälla på mina spårval. Mitt mål är att köra så mjukt som möjligt för att va så snäll som möjligt mot bilen (framförallt däcken). Ibland kändes det riktigt bra. Men sakta går det ju.


Kul med filmer, tyckte att det såg snyggt och städat ut..

Fick samtidigt en liten förklaring varför jag aldrig hittade dig på mina bilder (under detta passet iaf), vi var ju på banan samtidigt vi får hoppas på bättre tur nästa gång.. Anderstorp kanske?

_________________
Per Harström
BMWSC #913

BMW 118d -09 #SÅLD
Citera
enrita
Stockholm
Här sen Maj 2012
Inlägg: 27



Här är mina nybörjare filmer
Måste säga att jag tyckte mycket mer om Mantorp, kanske passar bäst min bil men skojigt iallafall att försöka ta rätt spår !

http://youtu.be/g3WNjThLxlE

http://youtu.be/kTJabTPlfdo

http://youtu.be/TI_EeuV5Aas

jag har lite problem att lägga in videos i detta forum...

_________________
Enrico Giatti
BMW 335i - E92 - MY07 - Fully loaded
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1152209
Citera
Börjeson
Västra Götaland
Här sen Feb 2009
Inlägg: 680



Kanonfint arrangemang, lika proffsigt som vanligt! thumbs up

Ska nog ge tusan i att tvätta bilen innan körningarna, verkar som den är för hal för att fastna på bild

återigen - tack tack

_________________
Citera
Sörpan
Slåtte
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8696



Måns Ulveståhl skrev:
UR_TT skrev:
Årets bild!? Har hört talas om "porsche killer" men vad är detta!?


En alltför nyfiken och närsynt Glenn?


Inte Knut då?

_________________
///Mvh Sören Hall (fd Kristensson)

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
BTG
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8289



Magnus Thomé skrev:
BTG-Mickes min? Priceless


Det svartnar för ögonen...
- "Ooohhhh holy crap!"

_________________
Mvh/Micke Regnell
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039



Hoppsan! bmwsc.com ser snyggare ut än vanligt
Tyckte sidan såg bättre ut på den tiden då jag var webmaster, men har nu ändrat mig

Per Harström skrev:
Kul att ni uppskattar bilderna.. tycker själv att det är underbart kul att få se så många härliga bilar på en och samma gång och leta häftiga vinklar att plåta dessa ur..

wirus skrev:

Om någon av våra medlemmar, eller nån annan så klart, vill ha dom i högupplöst, kan man köpa dom av dig då ?


Självklart, 100 SEK/bild..

Har fått lite PM:s ifall man får använda bilderna och ja, så länge ni använder bilderna i privat syfte så är det helt ok men beställ gärna någon högupplöst också, förtjänsten går oavkortat till R-däck så att mina RunFlat får vila lite

Någon bad om fler bilder på sin bil för att kunna utvärdera väghållning osv och en tanke slog mig.. eftersom jag inte kommer att köra på Anderstorp (pga däcksproblemet) så kommer jag ju lägga större delen av tiden på att krypa runt banan och leta bra fotovinklar och är det då någon som är speciellt intresserad av en mer ingående stilstudie av sin bil så kan jag (mot ett bidrag till R-däckskassan förstås ) punktmarkera er bil och försöka ta lite bra bilder ur 'rätt' vinklar för detta..

Nu insåg jag dock att jag målat in mig i ett hörn, om jag får in mer pengar till R-däckskassan så kommer jag ju att köra mer vilket innebär att ni får färre bilder från träffarna.. hmm.. skämt åtsido, hör av er ifall ni är intresserade av bilder på er bil..

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
wirus
Täby
Här sen Maj 2009
Inlägg: 223



Nicke_1 skrev:
Hoppsan! bmwsc.com ser snyggare ut än vanligt
Tyckte sidan såg bättre ut på den tiden då jag var webmaster, men har nu ändrat mig



Visst blev det lite fint med din ögonsten som välkomnar våra medlemmar till gatbilarna

_________________
Stefan Toth
BavariaRacing
BMW M3 GTS
Citera
Nicke_1
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 1039




wirus skrev:
Nicke_1 skrev:
Hoppsan! bmwsc.com ser snyggare ut än vanligt
Tyckte sidan såg bättre ut på den tiden då jag var webmaster, men har nu ändrat mig



Visst blev det lite fint med din ögonsten som välkomnar våra medlemmar till gatbilarna

_________________

BMW M3 E92 -10
Citera
Johan Samson
Göteborg
Här sen Mar 2003
Inlägg: 2224



Racerapport finns i min biltråd:
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1152424#1152424

Film från första race, deltävling 3:



Film från andra racet är på gång...


_________________
Aston Martin V8 Vantage
Haase DD2 kart
BMW i3S
Tesla Model Y Performance

NS: 38 varv
Citera
DanSol
Sthlm/Huddinge
Här sen Apr 2006
Inlägg: 494



Måns Ulveståhl skrev:
Resultat MINI Cup deltävling 2:

http://www.amigoo.se/heat/5263


Magnus Thome'och Daniel Solaric skrämde slag på ett par koner.
I Magnus fall påverkade "skrämseln" banläggningen så ett tidstillägg på +5,0 s. utdelas.
Tillägget ska göra på resultatet ovan.
Helt OK enligt Magnus som kommer att lägga ut bevisningen mot sig själv på Tuben
Tänk om allt tävlande kunde vara lika enkelt thumbs up
Daniel klarar sig undan med enbart en "varning"

Riktigt kul att se bla Magnus, Daniel, och Ulf ta i för kung och fosterland med "större driftvinklar" och tjocka svarta streck mellan konerna som resultat
Frykis är dessutom ännu snabbare i år med sin MINI efter lite översyn, och nafsar M3:or i hälarna


Jasså, så jag knep den stora kuuuuul!
Perfekt med full pott då jag tyvärr missar Anderstorp....

_________________
/// Daniel Solaric ///

BMW Time Attack

Vardag: BMW 335d -16
Race: BMW 328 ESS Komp. -98
Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 Race
Citera
E.Svensson
Askersund
Här sen Apr 2010
Inlägg: 1104



Tack alla inblandade för en underbar dag! Känner att jag måste försöka ordna så jag kan komma till Anderstorp nu också


Har 2 filmer som jag tänkte lägga upp... dessvärre är det MYCKET stillastående i depån och liknande i dom så youtube vägrar ta emot dom (?). Behöver alltså klippa och klistra lite...

Någon som kan rekommendera något bra och lättanvänt program till detta?

_________________
Erik Svensson

Kör M140i xDrive
Körde M3 e46 imola
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

enrita skrev:
http://youtu.be/g3WNjThLxlE

http://youtu.be/kTJabTPlfdo

http://youtu.be/TI_EeuV5Aas

jag har lite problem att lägga in videos i detta forum...


[youtube]länken[/youtube]

Då blir det såhär:


_________________
Magnus Thomé
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



[quote="Magnus Thomé"]
[youtube]länken[/youtube]

Vore det inte en idé att lägga till youtube som "knapp" precis som quote och list etc vid skrivfältet?!
Finns säkert någon teknik som inte tillåter det men det vore smutt. thumbs up

_________________
Citera
DanSol
Sthlm/Huddinge
Här sen Apr 2006
Inlägg: 494



Nicke_1 skrev:
Kul träff!
Tack till Solaric som var pluppansvarig! Nu är du fast i arrangörsrollen! Fler arrangörer behövs, så tjoa till om ni kan hjälpa till med tex lineup, besiktning eller incheckning.


Japp, count me in


Måns Ulveståhl skrev:
Nicke_1 skrev:
Kul träff!
Tack till Solaric som var pluppansvarig! .


Daniel har redan satt sin arrangörsprägel - han kom med små röda hjärtan till pluppar


....så resten av säsongen kör vi bara Hjärtan och Smilysar

_________________
/// Daniel Solaric ///

BMW Time Attack

Vardag: BMW 335d -16
Race: BMW 328 ESS Komp. -98
Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 Race
Citera
DanSol
Sthlm/Huddinge
Här sen Apr 2006
Inlägg: 494



enrita skrev:
Tack alla för en underbart träff speciellt arrangörerna! vilken dag och vilken teknisk bana för en nybörjare


Kul att du kom, synd att vi missade varann på banan sen...jo Kullen är minst sagt teknisk och lite knepig, men riktigt kul tycker jag iaf.!

_________________
/// Daniel Solaric ///

BMW Time Attack

Vardag: BMW 335d -16
Race: BMW 328 ESS Komp. -98
Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 Race
Citera
DanSol
Sthlm/Huddinge
Här sen Apr 2006
Inlägg: 494



BTG skrev:
Magnus Thomé skrev:
BTG-Mickes min? Priceless


Det svartnar för ögonen...
- "Ooohhhh holy crap!"


...det var väl när ni 'försökte' haka på mej host host, nä skojja ba' ni satt väl å garvade å bromsade bakom va.....asså kolla killens spår
Man blir minst sagt lite stressad av en kamera i rumpan....vet inte riktigt vad jag tog för spår på filmen Thome la upp, känner inte igen dom alls nu??

Det var verkligen intressant att prova din bil, styrde in otroligt fint thumbs up Jag måste beställa mjukare fjädrar direkt!
Fick lite myror huvet....sa du VLN eller vi får disk. saken vidare....

_________________
/// Daniel Solaric ///

BMW Time Attack

Vardag: BMW 335d -16
Race: BMW 328 ESS Komp. -98
Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 Race
Citera
DanSol
Sthlm/Huddinge
Här sen Apr 2006
Inlägg: 494



Magnus Thomé skrev:

Var bra att bli påmind om att det inte är tidspåslag på det varv man klantar sig som jag trodde utan på den bästa tiden man sätter. Så en kon på hela körningen = borta ur "racet"



Den regeln är lite väl hård tycker jag....hm, vågar man inte satsa riktigt...eller så sätter man två snabba tider så ere lugnt

_________________
/// Daniel Solaric ///

BMW Time Attack

Vardag: BMW 335d -16
Race: BMW 328 ESS Komp. -98
Pensionförsäkring: BMW M3 3.2 -96 Race
Citera
Eftersnack
2012-06-17 BMWSC/BMWCS/ACS på Kinnekulle
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
33317 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande