Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Uppsnack inför morgondagen!
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
3 besök senaste veckan (19723 totalt)
GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Tobias Nyström skrev:
Supramannen skrev:
Va kommer slicks och 800 hk från ? Ingen som har

Trodde det var det det hela gick ut på, bygg så snabb bil som möjligt. Men jag hade feeeeel

Bara för att det nu finns ett helt nytt reglemente i en helt ny serie som möjliggör rena monster betyder det inte att det finns mängder med utsorterade racebilar ombyggda för miljoner kronor i Sverige som bara väntar på att tävlas med i detta reglemente.
Risken är att attityden blir att måste ha en supersnabb bil för att tävla och därmed är det inga som vill ställa upp.. För ingen vill bli häcklad för att man är långsam. Tycker det är en tråkig attityd om folk ska skriva på forum lite som du är inne på nu att "shit vad långsamt, borde gå mycket fortare" osv bara för att det rent tekniskt inte begränsar.

Det är en helt ny tävlingsform, självklart kommer det inte rekordtider på första dagen för då hade de bilarna redan presterat på de tiderna vid tidigare tillfälle.

Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010

Re:

Citat:
Tycker det är en tråkig attityd om folk ska skriva på forum lite som du är inne på nu att "shit vad långsamt, borde gå mycket fortare" osv bara för att det rent tekniskt inte begränsar.

Jag har aldrig skrivit så. Tiderna var 1.08 och då blev jag förvånad, och undrade jag om det regnade. Svaret var ju en chikan. Få gärna fakta rätt. Dessutom skrev jag ju att jag hade fel när jag hade fel, det tar jag på mig.

Jag är också stor förespråkare av att deltaga, även om man inte presterar. thumbs up thumbs up thumbs up

Så vi tycker nog lika

Tog mig även tid att läsa reglementet, och min bil får inte vara med i nån klass som det är skrivet nu (för jag vägrar använda 3p bälte som krävs i Club-klassen, när min bil har bättre säkerhet). Övriga klasser kräver en båge med stag framåt, vilket min inte har.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Re:

Tobias Nyström skrev:
Tog mig även tid att läsa reglementet, och min bil får inte vara med i nån klass som det är skrivet nu (för jag vägrar använda 3p bälte som krävs i Club-klassen, när min bil har bättre säkerhet). Övriga klasser kräver en båge med stag framåt, vilket min inte har.

Då måste du byta ut ordet "får" i "min bil får inte vara med". För den får. Men du vill köra med fyrpunktsbälte.

PS: om du tar på dig båda bältena så är problemet borta. Och jag vet att du vill vara med och testa på någon av de här tävlingarna thumbs up För snabb är du thumbs up

Söderköping
Här sen Jun 2007

Vilka kör med chikan och vilka utan?

200sx rs13 - Mantorp 1:34.56 (2011) Sviestad 1:05.15 (2012)
Honda Civic Type-R - Mantorp 1:34.293 (2018) Sviestad 1:05.67 (2019)
Citera
Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010

Re:

Magnus Thomé skrev:
PS: om du tar på dig båda bältena så är problemet borta.

Klockrent, tänkte inte på det! Awsome Magnus, tackar

(om det går)

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

det jag däremot har svårare för rent personligen är att SBF skriver regler som ingen följer och ingen någonsin kommer följa och SBF aldrig kommer beivra....

och då tänker jag främst på 120Km/h maxfarten... när dom kör fortare än 116 km/h i snitt på varvet så kan ju ingen säga att toppfarten inte är långt över 120km/h

sen regeln om att bilarna ska släppas ut med minst 15sekunders lucka tills varvet är fullt.... vilket innebär att på Kinnekulle så är maxantalet startande FYRA stycken........ vilket alla inser är totalt fånigt och ingen följer.

varför inte skriva regler som är riktiga på en gång och istället följa reglerna??

Edit: såg det fanns en regel till som inte är vettig.... det är max 10 min körtid och här iaf körs det 20 min pass utan problem.

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

nu är det finalkörning för club-klassen... och då dök Alx upp... fast det försvann någon annan istället.... tror han kör dens bil iofs.. men inte säker

Tobias Bollmark
Stockholm
Här sen Jul 2010

Re:

Tobias Nyström skrev:
Magnus Thomé skrev:
PS: om du tar på dig båda bältena så är problemet borta.

Klockrent, tänkte inte på det! Awsome Magnus, tackar

(om det går)

Äh jag bröt mot fler punkter i reglementet för Club såg jag nu. Man får inte ta ur inredningen (mattor osv) Punkt 6:1 , att man inte får modifiera framlyktor, punkt 7:2 och man får inte modifiera hjulupphängningen 10:5. Men det va nära iaf. Till nästa år kommer jag ha fullbur i miatan, då lär den kunna klassa in lite var stans

Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Fredrik - SLC skrev:
varför inte skriva regler som är riktiga på en gång och istället följa reglerna??
Därför att regler skrivs av eldsjälar med en tanke (BMW Mini Cup i detta fall) och sen nickar SBF och tackar om inte nåt krockar med nån övergripande regel.
Det sker extremt sällan nån fundering på att göra generella justeringar för att underlätta för andra ändamål än det som Eldsjälarna brinner för.

Så för varje enskilt ändamål så behövs det eldsjälar som skriver ett reglemente för exakt just det ändamålet.

SLC/SMA har en nisch att fylla, men du behöver klona dig Fredrik .

Puppan
El Stockholmo esta el SVINinge
Här sen Nov 2002

Sjukt kul att serien är igång! Bra jobbat alla inblandade!
Tyvärr kunde jag inte vara med denna gång, jobb plus däck bekymmer satte käppar i hjulen för mig!

Mvh
Pete

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

Niklas Falk skrev:
Fredrik - SLC skrev:
Därför att regler skrivs av eldsjälar med en tanke (BMW Mini Cup i detta fall) och sen nickar SBF och tackar om inte nåt krockar med nån övergripande regel.
Det sker extremt sällan nån fundering på att göra generella justeringar för att underlätta för andra ändamål än det som Eldsjälarna brinner för.

Så för varje enskilt ändamål så behövs det eldsjälar som skriver ett reglemente för exakt just det ändamålet.

SLC/SMA har en nisch att fylla, men du behöver klona dig Fredrik .

visserligen är väl en mini långsam men inte ens den så långsam som max 120... och ingen kan inbilla mig att mini-gänget kör med max säg 6 bilar på banan om dom åker långsammare och får högre varvtid och lite mer plats därigenom....

för att få köra med hela 10 bilar på banan samtidigt så måste ju bästa varvtid vara över 150 sekunder... och det är väl ungefär bara anderstorp som det ens kan vara rimligt om man lägger in massa långsamma chikaner.....

så jag vidhåller, skitregler som inte är gjorda för att följas

Puppan
Här sen Nov 2002

Kollade på Amigoo, kom inte Diket till finalen vad hände?

GustafB
Stockholm
Här sen Nov 2002

Re:

Tobias Nyström skrev:
Citat:
Tycker det är en tråkig attityd om folk ska skriva på forum lite som du är inne på nu att "shit vad långsamt, borde gå mycket fortare" osv bara för att det rent tekniskt inte begränsar.

Jag har aldrig skrivit så. Tiderna var 1.08 och då blev jag förvånad, och undrade jag om det regnade. Svaret var ju en chikan. Få gärna fakta rätt. Dessutom skrev jag ju att jag hade fel när jag hade fel, det tar jag på mig.

Jag är också stor förespråkare av att deltaga, även om man inte presterar. thumbs up thumbs up thumbs up

Så vi tycker nog lika

Kanon då är vi överrens
Rent generellt var mitt inlägg allmänt riktat att man nog inte ska för höga förväntningar på tävlingsserien i dagsläget.
Förbaskat kul att det är IGÅNG och nästa år ska jag köra Pro-klassen

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

Puppan skrev:

inte ute än iaf..... hörde något rykte om att det var något oljeläckage från bakaxeln eller något sådant....

HondaJalle
Jönköping
Här sen Nov 2007

Är det koner på club/club challenge men inte pro/pro mod? Synd i så fall, är intressant o jämföra även klasserna imellan. Och kommer detta gälla alla banor?

Såg att vinnaren i challenge körde 1,03x, vad skulle det vart utan koner?

Skönt att serien är igång i alla fall thumbs up

delsol vti-re
Citera
Supramannen

Här sen Feb 2003

Och Robins mådde dåligt eller ?

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

Supramannen skrev:
Och Robins mådde dåligt eller ?

gick bra på finalen iaf....

och nu åkte diket ett varv.... så får se om han får till någon bra tid på nästa

Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Re:

HondaJalle skrev:
Är det koner på club/club challenge men inte pro/pro mod? Synd i så fall, är intressant o jämföra även klasserna imellan. Och kommer detta gälla alla banor?

Såg att vinnaren i challenge körde 1,03x, vad skulle det vart utan koner?

Skönt att serien är igång i alla fall thumbs up

skulle tippa max en sekund snabbare men troligen ändå mindre.... var ju ingen långsam chikan utan mera typen blippa bromsen och sväng vänster/höger i fullfart

Puppan
Här sen Nov 2002

Re:

Fredrik - SLC skrev:
Puppan skrev:

inte ute än iaf..... hörde något rykte om att det var något oljeläckage från bakaxeln eller något sådant....

Oki så vilka tider är det som gäller i mästerskapet? Endast dom i finalen antar jag?

Puppan
Här sen Nov 2002

Grymt, nu fick han till ett bra varv 57.8!
Är det torrt eller regnar det??

Puppan
Här sen Nov 2002

Phantom har oxå fått upp farten, vackert!! Åker 59:or nu mao inga allvarliga problem med bilen som det verker!

Allmänt banåkaforum
Uppsnack inför morgondagen!
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
3 besök senaste veckan (19723 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande