| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Uppsnack inför morgondagen!
|
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (19723 totalt) |
|
Re:
Bara för att det nu finns ett helt nytt reglemente i en helt ny serie som möjliggör rena monster betyder det inte att det finns mängder med utsorterade racebilar ombyggda för miljoner kronor i Sverige som bara väntar på att tävlas med i detta reglemente. Risken är att attityden blir att måste ha en supersnabb bil för att tävla och därmed är det inga som vill ställa upp.. För ingen vill bli häcklad för att man är långsam. Tycker det är en tråkig attityd om folk ska skriva på forum lite som du är inne på nu att "shit vad långsamt, borde gå mycket fortare" osv bara för att det rent tekniskt inte begränsar. Det är en helt ny tävlingsform, självklart kommer det inte rekordtider på första dagen för då hade de bilarna redan presterat på de tiderna vid tidigare tillfälle. _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
|
Re:
Jag har aldrig skrivit så. Tiderna var 1.08 och då blev jag förvånad, och undrade jag om det regnade. Svaret var ju en chikan. Få gärna fakta rätt. Dessutom skrev jag ju att jag hade fel när jag hade fel, det tar jag på mig. Jag är också stor förespråkare av att deltaga, även om man inte presterar. Så vi tycker nog lika
Tog mig även tid att läsa reglementet, och min bil får inte vara med i nån klass som det är skrivet nu (för jag vägrar använda 3p bälte som krävs i Club-klassen, när min bil har bättre säkerhet). Övriga klasser kräver en båge med stag framåt, vilket min inte har. |
||||
|
Re:
Då måste du byta ut ordet "får" i "min bil får inte vara med". För den får. Men du vill köra med fyrpunktsbälte. PS: om du tar på dig båda bältena så är problemet borta. Och jag vet att du vill vara med och testa på någon av de här tävlingarna _________________ Magnus Thomé
|
||||
|
Re:
Klockrent, tänkte inte på det! Awsome Magnus, tackar
(om det går) |
||||
|
det jag däremot har svårare för rent personligen är att SBF skriver regler som ingen följer och ingen någonsin kommer följa och SBF aldrig kommer beivra....
och då tänker jag främst på 120Km/h maxfarten... när dom kör fortare än 116 km/h i snitt på varvet så kan ju ingen säga att toppfarten inte är långt över 120km/h sen regeln om att bilarna ska släppas ut med minst 15sekunders lucka tills varvet är fullt.... vilket innebär att på Kinnekulle så är maxantalet startande FYRA stycken........ vilket alla inser är totalt fånigt och ingen följer. varför inte skriva regler som är riktiga på en gång och istället följa reglerna?? Edit: såg det fanns en regel till som inte är vettig.... det är max 10 min körtid och här iaf körs det 20 min pass utan problem. |
||||
|
nu är det finalkörning för club-klassen... och då dök Alx upp... fast det försvann någon annan istället.... tror han kör dens bil iofs.. men inte säker
|
||||
|
Re:
Äh jag bröt mot fler punkter i reglementet för Club såg jag nu. Man får inte ta ur inredningen (mattor osv) Punkt 6:1 , att man inte får modifiera framlyktor, punkt 7:2 och man får inte modifiera hjulupphängningen 10:5. Men det va nära iaf. Till nästa år kommer jag ha fullbur i miatan, då lär den kunna klassa in lite var stans
|
||||
|
Re:
Det sker extremt sällan nån fundering på att göra generella justeringar för att underlätta för andra ändamål än det som Eldsjälarna brinner för. Så för varje enskilt ändamål så behövs det eldsjälar som skriver ett reglemente för exakt just det ändamålet. SLC/SMA har en nisch att fylla, men du behöver klona dig Fredrik .
|
||||
|
Sjukt kul att serien är igång! Bra jobbat alla inblandade!
Tyvärr kunde jag inte vara med denna gång, jobb plus däck bekymmer satte käppar i hjulen för mig! Mvh Pete _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||
|
Re:
visserligen är väl en mini långsam men inte ens den så långsam som max 120... och ingen kan inbilla mig att mini-gänget kör med max säg 6 bilar på banan om dom åker långsammare och får högre varvtid och lite mer plats därigenom....
för att få köra med hela 10 bilar på banan samtidigt så måste ju bästa varvtid vara över 150 sekunder... och det är väl ungefär bara anderstorp som det ens kan vara rimligt om man lägger in massa långsamma chikaner..... så jag vidhåller, skitregler som inte är gjorda för att följas
|
||||
|
Re:
Kanon då är vi överrens
Rent generellt var mitt inlägg allmänt riktat att man nog inte ska för höga förväntningar på tävlingsserien i dagsläget. Förbaskat kul att det är IGÅNG och nästa år ska jag köra Pro-klassen
_________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
|
Re:
inte ute än iaf..... hörde något rykte om att det var något oljeläckage från bakaxeln eller något sådant.... |
||||
|
Är det koner på club/club challenge men inte pro/pro mod? Synd i så fall, är intressant o jämföra även klasserna imellan. Och kommer detta gälla alla banor?
Såg att vinnaren i challenge körde 1,03x, vad skulle det vart utan koner? Skönt att serien är igång i alla fall _________________ Jari Saren delsol vti-re |
||||
|
Re:
gick bra på finalen iaf.... och nu åkte diket ett varv.... så får se om han får till någon bra tid på nästa |
||||
|
Re:
skulle tippa max en sekund snabbare men troligen ändå mindre.... var ju ingen långsam chikan utan mera typen blippa bromsen och sväng vänster/höger i fullfart |
||||
|
Re:
Oki så vilka tider är det som gäller i mästerskapet? Endast dom i finalen antar jag? _________________ ############################### Peter "Puppan" Eriksson
|
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Uppsnack inför morgondagen!
|
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 3 besök senaste veckan (19723 totalt) |
