| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Inför 2013
|
1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (10652 totalt) |
|
Inför 2013
Vårträffen på Mantorp (maj): BMWCS går tillbaka till det tidigare lyckade, och mycket komprimerade endagskonceptet. En kortare säsongsstart fast med en mer koncentrerad högljudd knall. Sommarträffen på Ring Knutstorp (augusti): BMWCS:s äldsta traditionella arrangemang har länge levt på gamla meriter. BMWCS/Sydsektionen har gjort mycket för att försöka hålla lågan vid liv under senare år, och nu hjälper vi till med att öka insatserna inför 2013. BMW-återförsäljaren Förenade Bil, en viktig samarbetspartner sedan anno dazumal, och BMWCS ska tillsammans arbeta för återge Ring Knutstorp sin forna glans. Ring Knutstorp ska bli den mest självklara helgen året erbjuder, och BMW-folkfesten alla BMW-intresserade inklusive deras familjer pratar om under vintermörkret oavsett vilken sida av gränsen mot Skåne BMW:n står parkerad. Om detta är något du uppskattar så ta tillfället, och tacka Förenade Bil under vårt Ring Knutstorp arrangemang 4-5/8 2012. Inom kort påbörjar också vår "planeringschef" P. Skoog sitt arbete med våra övriga banbokningar 2013. Har ni önskemål, funderingar, eller kommentarer om våra arrangemang inför säsongen 2013 så gör dig hörd i tråden på vårt Sportklubben-forum på www.bmwcs.com . _________________ BMW MC-klubben |
||||||||
|
Mantorp = 1
Knutstorp = 2 Det blir nog bra
Finns det några planer på Gotland Ring nästa år? Och tänk om man fick drömma lite, Falkenberg för gatbilarna vore ju otroligt skoj, det har inte hänt på ooootroligt många år
_________________ Magnus Thomé
|
||||||||
|
Re: Inför 2013
Önskelistan
Mantorp Falkenberg / Kinnekulle Anderstorp Knutstorp Gotland Ring Gelleråsen _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||||||
|
Re:
Skicka ett mail till "reglemente@bmwsc.com" så kanske vi kan ge lite "hintar" hur ditt motorbyte kommer passa in.
_________________ Patrik Skoog |
||||||||
|
+ 1 _________________
|
||||||||
|
Eftersom vi missade det både i år och förra året så får det bli 3 dagar på Gotland tror jag
Eller ännu bättre - vi kör alla träffar på Gotland _________________ Viktor Örtegren Schmiedmann Sverige Viktor@schmiedmann.se Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137 |
||||||||
|
Gotland 2013, sponsrad av Schmiedmann Sverige AB ?
||||||||
|
+1 Utmärkt ide, denna gång med omvänt läge. Gatbilar på Falkenberg och Cup-bilar på Kinnekulle. Så att vi också kan få "bocka av" den banan.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||||
|
Jag pumpar på med inputs...
Hur lång Knutstorpsträffen skall var har jag egentligen inga synpunkter på. Men om det fortfarande är den ekonomiska minusffär den alltid varit så kanske man skall våga "kill your darling".
(Personligen tycker jag att det är trevligt med två dagar, men då närmare majoriteten av medlemmarna )
Hur gärna man sedan än önskar att det vore på detta sätt - dvs en familjefest - så är det inte så majoriteten av deltagarna inte ser det. Jag pytsar lite realism i idealismens balja.
_________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||||
|
Inga problem. Vi har 5 års jubileum nästa år så om vi får lov att bjuda in lite kunder t.ex. så kan vi kanske kolla på ett upplägg där vi puttar in lite extra deg till träffen? Vi kan väl prata om detta på Anderstorp nu i helgen? _________________ Viktor Örtegren Schmiedmann Sverige Viktor@schmiedmann.se Projekttråd BMW M4: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=101137 |
||||||||
|
Definera gärna "deltagarna" Knutanträffen har ju av tradition varit en träff för BMWCS och SC som finansierats av CS, det har alltid kostat en hel del men varit en träff som uppskattas av många, att kalla det en förlust känns fel mer som en kickback till medlemmarna. Oavsett vilket blir det andra lösningar nästa år och det upplägget vi nu satsar på tror jag blir klockrent. En superdag i vår egen regi till 100% samt en eller flera dagar i samarbete med Förenade Bil. Jag ser verkligen framemot 2013 på Knutan. Vi kommer även att satsa hårt på att få hit våra nordiska grannar och även Tyskarna som var flitiga besökare tidigare år. Dom licenstekniska hinder som funnits är mig veterligen inget hinder längre ( tror jag) En sak jag saknar på våra träffar som jag personligen verkligen uppskattar är när koner placeras ut vid apex på dom olika banorna. Det är väldigt pedagogiskt och enkelt för den enskilde att träna lite kurvtagning. Kostnaden för klubben är låg eller ingen om vi redan har lite koner och det tar inte speciellt lång tid att placera ut dom iheller. Jag har kört på ett flertal träffar med denna facilitet och jag gillar det skarpt. Gällande vilka banor vi skall köra på så brukar det bli bra i slutändan, som många andra hoppas jag på Falkenberg, Gotland känns för bökigt rent logistiskt sett och det var ju en hel del mekk sist vi var där om jag förstod alla rätt. Jag hade oxå tyckte det var roligt om vi "slapp" vara på samma bana mer än en gång per år, missförstår mig inte men variation är trevligt. I det stora hela är jag extremt nöjd med SC och vår proffsiga approach _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||||
|
Vi tar resten på mossen
Min plan är att involvera BMW SC's partners mera under 2013. FörenadeBil på Knutan, ev ni på Gotland + lite annat på gång också
||||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Inför 2013
|
1, 2, 3 >> 2 besök senaste veckan (10652 totalt) |