Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 11704 besök totalt |
Hej,
På länken finner ni ett 8:19 varv. Enjoy :-) ps. Ja, jag har jättemånga bortförklaringar till varför det inte går på 8:10, hahahahahahaha, men jag bjuder på det en annan gång. Ni och jag får vara nöjda med 8:19 för denna resan. _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||
Re:
Tack så hjärtligt :-) _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||
Re:
Ja, hela varvet var ju i princip fritt. Synd att de inte hunnit plocka undan vägarbetet i början av varvet än. 1225kg med mig i och halv tank. 160bhp orginal, lite avgas och luftfilter så skulle jag väl gissa på en 231whp om jag tar forumkalkylatorn men i verkligen en jävla massa ljud och kanske 165bhp eller nåt. Jag inbillar mig att den har fått lite mer umpf i slutet av registret, annars har jag svårt att avgöra. _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||
Bra kört och härlig film
![]() Gillar att du heel n toe'ar, nedväxlingen innan Schwedenkreuz är speciellt trevlig! Liten fråga, är trean så pass kort att det inte lönar sig att gå ner till den i Brünnchen 1 och 2? Känns segt på 4an, men tidsdiffen kanske inte betalar sig om man måste växla upp och ner hela tiden istället. Jag håller också 4an genom där med Swiften just för att slippa växla och därmed få bättre flyt. _________________ ///Mart1n Pa1m Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue |
||||
Re:
Tack för din konstruktiva feedback. Heel n Toe använder jag lite olika beroende på vilken kurva samt beteende jag vill uppnå. Det finns många kurvor där jag tex använder kopplingen som medhjälpare till bakbromsar eftersom de tar för dåligt i förhållande till fram tyker jag (trots att jag till denna resa satta på ett par bakbelägg med ökad friktionskoeficcient.) Schwedenkreatz i hög hastighet är kanske inte böjen man vill ha extra bra bakbromsar, hehe. Jag har provat båda alternativen och denna resans snabbast varv sattes med 4an där nere. Jag har loggat allt på en Racelogger och jag har tänkt att kika igenom loggfilerna när jag får lite tid över vilket borde bli någon gång i slutet av min pension ;-) Jag har kört på två sätt. #1: Jag kommer på fyran till Eschbach, petar sedan i trean och bromsar strax före Eschbach och behåller sedan den växeln ända tills det är dags att växla till fyran någon gång strax innan Pflanzgarten skulle jag tro. Lite mer respons hela tiden och lättare att hålla bilen "på gränsen" men jag smattrar varvtalsstopp både strax innan Brünnchen1 och 2 samt strax innan vänster därefter. På det stora hela så tror jag att jag tappar lite momentum, värmer motorolja i onödan och tappar tid eftersom dessa motorer tappar effekten på de högsta varven. #2: Fyran hela vägen som i videon. Jag märker rätt tydligt att jag få med mig betydligt mer fart då jag är tvungen att använda mer asfalt samt angränsande miljö :-) Bilen blir juh givetvis lite lugnare och har lite mer frid på de lägre varvtalen. Med tanke på uppförsbacken efter Brünnchen2 så undrar jag om en kombo inte vore smartast; Gå på 4an fram till Brünnchen2 och sedan i med trean så att man klarar uppförsbacken bättre. Om jag kollar videon så borde det även gå att utnyttja 4an hela vägen om jag tar en lite senare turn-in samt apex i Brünnchen2. Jag ser att jag inte riktigt använder banan rätt i detta parti. Med lite träning så är jag rätt övertygad om att fyran och tvärstum pedal i golvet efter Brünnchen 2 fram till hoppet efter Pflanzgarten är konceptet ;-) Vad tror du? Du får gärna komma med fler synpunkter. Känner mig rätt osäker på den snabba vänster strax innan Schwalbenschwanz samt hela kurvan ut på rakan. /Robert
_________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||
Re:
Japp, andra gången. Har något klipp från bakrutan så man ser hur jag rattar i alla förtvivlan, dock från ett annat varv. Ska försöka få upp det me. Jag blev stoppad på banan och de bad mig plocka ner kamrorna, den där fram är dock lätt att fästa tillbaka. /R
_________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||
Tjenare David,
Kul med lite bilder, tack. Hälsa frun så hjärtligt. Sjuan hade jag en riktigt trevlig fight med, han visade en stor tumme upp när han kom ikapp mig i depån :-) Allt annat bleknar lite när man varit på Ringen. Tog ut MX-5an några varv runt Knutan under SSMs publikkörning och kännde bara "hepp, då letar vi nya ringendatum dårå", hehehe. _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||
Re:
När man har de där fighterna gärna i kombination med lite trafik, då kommer man in ett så skönt "flow" att man aldrig vill att det skall ta slut. Det är bara att gratulerar att du fått uppleva detta. Du verkar ju också ha kommit till full "sjukdomsinsikt". Välkommen till en ny dimension i bankörning. ![]() _________________ Thomas W Mehr sein als schein |
||||
Re:
Haha, tackar tackar. Det enda jag saknar på bankörningar, oavsett om det är Ringen eller i Sverige så är det tävlingsmomentet. Än så länge så kan Ringen kompensera detta med en massa ny dimensioner på olika sätt men förr eller senare så kommer jag nog sakna tävlingsmomentet även här... då är det väl SMSa låna och VLN som gäller, hehehehe. _________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||
_________________ Robert Sladdowski :-) Saker som inte finns kostar inget, väger inget, går inte sönder... |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
<< 1, 2 11704 besök totalt |