Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Nybörjarsvängåkaforum
Börja med racing och utvecklas
3561 besök totalt
Lohan

Här sen Mar 2011
Inlägg: 14


Trådstartare
Hej! går i banorna att faktiskt börja racea nu då jag tidigare tävlat i motorcross men skadorna börjar komma ikapp mig "with age get a cage" som man brukar säga haha, i alla fall vad finns det för möjligheter i sverige att utvecklas som bil racing förare? vart börjar man och vart slutar man? har ej tävlat i gocart så ska man börja där eller? svårt att komma med i ett stall i sverige? jag är 21 år och har kört lite av varje, is racing, folk race kon-bana osv.


Kommer nog köra med en lättad bmw i början med lite uppgraderingar.

alla tips är ja tacksam för mvh

_________________
Johan Westin
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003
Inlägg: 8577



Nu vet jag inte vilken nivå du satsar på men med en Bmw kan du köra med oss i BMW Sport Club.

Bmw Sport Club har drivit klubbracing serien BMW Cup sedan 1996.
Vi har 3st klasser beroende på hur modifierad bilen är, klasserna är Standard,Modifierad & Special.

Reglemente hittar du på www.bmwsc.com

Liten film om BMW Cup


_________________
Michael Bäck

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Om du ska satsa högt borde en kontakt med Jocke Mangs vara av intresse då han gjort den resan och nu åker långlopp i Europa och Camaro cup här hemma. Vet inte om han är intresserad men kan vara en start.
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41494

Forumägare
Forumägare

Ja beroende på vad du siktar på så blir nog råden lite olika. Satsar du på att köra internationellt i framtiden som Lestrup, Mangs, Linus och många fler så blir det ju lite bråttom att kliva uppåt i vad du rejsar varje år de närmaste åren. Är det mer för skojs skull och målet är att köra racing i sverige "bara" så blir det ju lite mindre bråttom och lite mindre akut med en nogrann strategi på allt.

_________________
Magnus Thomé
Citera
Björn
Tystberga
Här sen Mar 2004
Inlägg: 3839



Bor du i stockholmstrakten är det bra träning att köra Racing Bar Cup och träna söndagskvällarna på vintern, (allmänt kallat RBC). Googla så hittar du hemsida mm. men det sker bara under lågsässong. Gissar på att första racet är i oktober.
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Björn skrev:
Bor du i stockholmstrakten är det bra träning att köra Racing Bar Cup och träna söndagskvällarna på vintern, (allmänt kallat RBC). Googla så hittar du hemsida mm. men det sker bara under lågsässong. Gissar på att första racet är i oktober.


RBC är dessutom ett utmärkt sätt att bygga ett kontaktnät inom racingen.

_________________
Martin Öberg
Citera
Lohan

Här sen Mar 2011
Inlägg: 14


Trådstartare
tack för bra svar! bor tyvärr 3h norr om sthlm men har inget fast jobb just nu så blir kanske flytta på röven söder ut då, bmw-cup ser roligt ut! annars får ja väl pendla ner till sthlm och köra RBC!

_________________
Johan Westin
Citera
Nybörjarsvängåkaforum
Börja med racing och utvecklas
3561 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande