Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-07-15 Ring Knutstorp TPC
1, 2, 3, 4   >>
14473 besök totalt
Peak64
Malmö
Här sen Aug 2008
Inlägg: 145


Trådstartare
Min första erfarenhet av TPC. Det var ett trevligt gäng som höll i en väl fungerande träff. Det var väldigt kul blandning av både bilar och förare. Själv halkade jag runt på gatdäck för första och sista gången. Men som sagt kul var det och solen sken hela tiden, nästan...

Jag blev ordentligt åksjuk mot slutet så det blev en kortare dag än planerat...

En skakig video, för lång och för dåligt ljud för att platsa här, så klicka på egen risk...
http://youtu.be/A5c_tk44LWU









_________________
Niclas Swahn
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Bidde väl en bra träff i år, bra väder mindre bus och en härlig mix av bilar. En del stopp som kändes onödigt långa men som helhet var det en toppendag tyckte jag, i vanlig ordning får dom som håller ut mot eftermiddagen sin belöning i form av mindre bilar.

Jag kommer under kvällen att dra upp lite bilder från dagen.

Dagens personliga favorit var Lupon med andningshjälp eller kanske den lilla "seven" bilen med 300hk/500kg Roliga kärror som stack ut lite från det övriga. sen sär tröttnar man väl aldrig på en DTM Merca men som lokal förare ser man bilen ofta och vänjer sig hur konstigt det än låter.

Stort tack till Fartfabriken i form av sebastian, Simon och Fredrik som gjorde dagen kanontrevlig. thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
JG
Billesholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 172



tack för en sjukt bra träff i år igen! helt otoligt mycket körning, jag är helt slut i kroppen, mina gula pagid fram är oxo lika slut
ös nu på med bilder o filmer!

/ollonlila m3

_________________
2/4wd dyno, pm för tidsbokning för mappning eller effektmätning

Johan Grönberg
Citera
Ingmar Truedsson
Karlskrona
Här sen Nov 2002
Inlägg: 559



Håller med, tack för en mycket rolig dag med mycket körning, 90 varv blev det med min Kadett.
Underbart roligt var det att tampas med den svarta Alfan, jag var lite snabbare på rakan, men i kurvorna var han ifatt igen.

_________________
MVH
Ingmar Truedsson
Opel Kadett GSi
Opel Astra OPC
Träffansvarig Opel Club Sweden
Citera
Söder
Halmstad
Här sen Jan 2003
Inlägg: 553



Ingmar Truedsson skrev:
Håller med, tack för en mycket rolig dag med mycket körning, 90 varv blev det med min Kadett.
Underbart roligt var det att tampas med den svarta Alfan, jag var lite snabbare på rakan, men i kurvorna var han ifatt igen.

Det var skoj!! Alltid kul att fajtas när det är så jämnt
Tack tpc för en som vanligt rolig träff!

_________________
Daniel Söderström
Scuderia Motori Sud
Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers
Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Citera
andersson_1

Här sen Feb 2008
Inlägg: 24



för min del blev denna dagen bara skit. Började med att jag vaknade 50 min senare än planerat. fick stressa ner.

Första passet ut så tog jag det lugnt några varv för att lära mig att hitta rund, aldrig kört här innan. Sen började jag dra på lite. Då va det nått som sket sig när jag drog fullt på tvåan ut ur en kurva. Det va en drivaxel bak som hade hoppat ut ur diffen. Fick i den igen och testade köra igen. Gick bra några varv sen drog ja fullt på tvåan ut ur samma kurva igen då skakade det till i hela bilen. Färdig kört för dagen och jag ick smyga hem 17mil till växjö.

Efter lite felsökning så tror jag mig veta vad felet är. Troligtvis bakdiffen och en drivaxel som gått sönder. Att splinesen eller nått kuggar över.

Shit happens liksom. Ska riva ner skiten imorn och kolla närmare på va det kan va.
Citera
Lilla_Vargen
Ljungaskog, Ö-a
Här sen Jun 2005
Inlägg: 345



Fast en lite sen start på dagen kom tempot upp och det rullade på utan större klydd.

Får tacka för en lyckad träff med mycket körning !
Skrapade ihop drygt 80 varv med Lupo:n

Gillade skarpt blandningen av bilar. Dock reste sig nackhåren när DTM Mercan eller lilla limegröna Sevenbilen kom skjutandes i backspegeln.

_________________
Mårten Svensson
Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition"

Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon...
Citera
Mattepat
Saxtorp
Här sen Jul 2008
Inlägg: 224



Tack alla inblandade för en trevlig träff. Vi fick också mycket kört idag- och regnet höll sig borta!

Kul blandning med bilar thumbs up

_________________
Mattias olefeldt
Team Blyfot
Racebilen: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53869&postdays=0&postorder=asc&start=0
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Mattepat skrev:
Tack alla inblandade för en trevlig träff. Vi fick också mycket kört idag- och regnet höll sig borta!

Kul blandning med bilar thumbs up


Den gick fint eran bil, var nog en och annan som blev skändande av Corsan

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mattepat
Saxtorp
Här sen Jul 2008
Inlägg: 224



Johan Sjöström skrev:
Mattepat skrev:
Tack alla inblandade för en trevlig träff. Vi fick också mycket kört idag- och regnet höll sig borta!

Kul blandning med bilar thumbs up


Den gick fint eran bil, var nog en och annan som blev skändande av Corsan


Tackar

Jo nu är det rätt bra rull på den. Och på gatdäck...

_________________
Mattias olefeldt
Team Blyfot
Racebilen: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=53869&postdays=0&postorder=asc&start=0
Citera
JG
Billesholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 172



fick 30 banmil, hur många varv är det hur lång är banan?
kanske inte så konstigt att man nu sitter o letar efter nya bromsbelägg
anser mig ha tillräcklig kylning, körde gula pagid, men så många timmar på full mutter i rad, då kanske man skulle haft nått "mera" endurance aktigt belägg?

_________________
2/4wd dyno, pm för tidsbokning för mappning eller effektmätning

Johan Grönberg
Citera
Bolero
Helsingborg
Här sen Aug 2008
Inlägg: 402



Får tacka för ännu en bra träff med mycket körning. Var kul att testa bilen lite dock sa diffen alt lådan upp sig när man tar original effekten och gångar det med 2,5 så tro fan att det inte håller direkt. Men bara att laga och köra igen (plus på med slicks!)

Mvh Rasmus / Vita grå och röd bmw E34.

_________________
Rasmus Andersson
Bmw 525 92 Turbo
Bmw M3 97 https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1362722#1362722
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



JG skrev:
fick 30 banmil, hur många varv är det hur lång är banan?
kanske inte så konstigt att man nu sitter o letar efter nya bromsbelägg
anser mig ha tillräcklig kylning, körde gula pagid, men så många timmar på full mutter i rad, då kanske man skulle haft nått "mera" endurance aktigt belägg?


Definera "tillräcklig kylning" Gula pagid är väl en klassiker som brukar hålla vettigt.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Fast Ford
Lidköping
Här sen Dec 2007
Inlägg: 173



Varför ska det vara såååå långt till Knutstorp? Den är ju riktigt kul och utmanande att köra.

Vill börja med att tacka TPC för en bra träff, vart lite orolig med den sena starten, väldigt många "föranmälda" bilar och lite blinkande posteringar under första passet men sedan flöt det på bra, vädret var bästa möjliga och lasagnen i restaurangen var toppen!

Nästan helt nöjd med körningen under dagen, enda missen var att jag missade target med 0.6sek, surt men ok för första försöket på Knutstorp. 1.10.5, hade gärna fått till en 1.09.9 som Fredin orkade med men det ville sig inte idag. Men banan gav mersmak så det lär bli fler försök att bättra på sina tider.
Bilden kändes bra som vanligt och min oro för däcken har lugnats något då slitaget trots 10mil körning idag inte var så oroväckande. Sämre var väl att den drack upp 45 liter på de 10 milen....

Bra upplägg med ganska fria grupper och byten mellan dem och lite open pit under em som jag tyckte funkade riktigt bra idag, frihet under ansvar.

Tack för en bra dag och hoppas att någon av "Knutans" duktiga fotografer var på plats som brukligt även om det inte var Ferrari och Porsche på banan.

//Petter

_________________
Petter Wejsfelt

BMW 328i -98 "BMW Cup"

Ford Focus RS -10 *såld*
Bilsport SS 1.25.84
Mantorp 1.33.66
Kinnekulle 1.02.14
Knutstorp 1.10.57
Citera
JG
Billesholm
Här sen Nov 2004
Inlägg: 172



Johan Sjöström skrev:
JG skrev:
fick 30 banmil, hur många varv är det hur lång är banan?
kanske inte så konstigt att man nu sitter o letar efter nya bromsbelägg
anser mig ha tillräcklig kylning, körde gula pagid, men så många timmar på full mutter i rad, då kanske man skulle haft nått "mera" endurance aktigt belägg?


Definera "tillräcklig kylning" Gula pagid är väl en klassiker som brukar hålla vettigt.


har org ok, tarox slitsade org diam skivor. det är ju bara en lätt optimerad gatbil, org hölje modifierat med fina kanaler som är väl styrda så långt det går mot oken. visst det går ju att göra det bättre men då kanske jag inte ska ha denna bilen att köra till jobb med längre?
gt/cab 17"
där var ju iofs bara typ 50% kvar innan denna dagen.
kanske man skulle kylt av dom nått varv mellan? det är ju en ganska tung bil och ju mer jag fick köra desto senare kom inbromsningarna, således ökad värmeutveckling.. jag är rätt ny på det här och tänker definitivt satsa vidare, så sjukt mycket roligare än dragracing som jag tidigare klabbat med, citerar min polare "dragracing é för bögar" =)

pagid är ganska dyra ju, ska man kanske satsa på lite större grejjer direkt istället kanske?

_________________
2/4wd dyno, pm för tidsbokning för mappning eller effektmätning

Johan Grönberg
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



JG skrev:
Johan Sjöström skrev:
JG skrev:
fick 30 banmil, hur många varv är det hur lång är banan?
kanske inte så konstigt att man nu sitter o letar efter nya bromsbelägg
anser mig ha tillräcklig kylning, körde gula pagid, men så många timmar på full mutter i rad, då kanske man skulle haft nått "mera" endurance aktigt belägg?


Definera "tillräcklig kylning" Gula pagid är väl en klassiker som brukar hålla vettigt.


har org ok, tarox slitsade org diam skivor. det är ju bara en lätt optimerad gatbil, org hölje modifierat med fina kanaler som är väl styrda så långt det går mot oken. visst det går ju att göra det bättre men då kanske jag inte ska ha denna bilen att köra till jobb med längre?
gt/cab 17"
där var ju iofs bara typ 50% kvar innan denna dagen.
kanske man skulle kylt av dom nått varv mellan? det är ju en ganska tung bil och ju mer jag fick köra desto senare kom inbromsningarna, således ökad värmeutveckling.. jag är rätt ny på det här och tänker definitivt satsa vidare, så sjukt mycket roligare än dragracing som jag tidigare klabbat med, citerar min polare "dragracing é för bögar" =)

pagid är ganska dyra ju, ska man kanske satsa på lite större grejjer direkt istället kanske?


Nej större grejor behövs inte, se till att ordna redig kylning in i centrum på skivorna, det spar många sköna kulor på belägg o skivor och minimerar risken för fade.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Peak64
Malmö
Här sen Aug 2008
Inlägg: 145


Trådstartare
Johan Sjöström skrev:
Bidde väl en bra träff i år, bra väder mindre bus och en härlig mix av bilar. En del stopp som kändes onödigt långa men som helhet var det en toppendag tyckte jag, i vanlig ordning får dom som håller ut mot eftermiddagen sin belöning i form av mindre bilar.

Jag kommer under kvällen att dra upp lite bilder från dagen.

Dagens personliga favorit var Lupon med andningshjälp eller kanske den lilla "seven" bilen med 300hk/500kg Roliga kärror som stack ut lite från det övriga. sen sär tröttnar man väl aldrig på en DTM Merca men som lokal förare ser man bilen ofta och vänjer sig hur konstigt det än låter.

Stort tack till Fartfabriken i form av sebastian, Simon och Fredrik som gjorde dagen kanontrevlig. thumbs up


Hur går det med bilderna Johan? Du hade ju finkameran med dig idag. Endast mina mobilbilder i den här tråden...!

_________________
Niclas Swahn
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Bara skitbilder trots "finkamera" lägger upp dom trots allt, orkar inte redigera alla överexponerade bilder.
Det kommer fler bilder under natten..










































































_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Söder
Halmstad
Här sen Jan 2003
Inlägg: 553



Ingmar Truedsson skrev:
Håller med, tack för en mycket rolig dag med mycket körning, 90 varv blev det med min Kadett.
Underbart roligt var det att tampas med den svarta Alfan, jag var lite snabbare på rakan, men i kurvorna var han ifatt igen.

Det var skoj!! Alltid kul att fajtas när det är så jämnt
Tack tpc för en som vanligt rolig träff!

_________________
Daniel Söderström
Scuderia Motori Sud
Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers
Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Citera
Söder
Halmstad
Här sen Jan 2003
Inlägg: 553



Ingmar Truedsson skrev:
Håller med, tack för en mycket rolig dag med mycket körning, 90 varv blev det med min Kadett.
Underbart roligt var det att tampas med den svarta Alfan, jag var lite snabbare på rakan, men i kurvorna var han ifatt igen.

Det var skoj!! Alltid kul att fajtas när det är så jämnt
Tack tpc för en som vanligt rolig träff!

_________________
Daniel Söderström
Scuderia Motori Sud
Alfa 155V6 & 2,0ts 5-papp+rejsers
Alfa 75 TS -89 Lekbil
Önos Osäkert!!
Citera
Figgz
Göteborg
Här sen Dec 2002
Inlägg: 6490



Ja igår hade vi allt tur med vädret Hann med dryga 80-85 varv med Corsan, hade iofs satsat på att spräcka 100 vallen men det blev lite mycket stillestånd för det.

Vilken blandning!
Ett stort plus var den varierade skalan av bilar, fick mig några riktigt jämna pass med bl.a. Johan i sin M3a, David i den svarta Alfan, även mot den orangea E30n som går i BMW Cup samt även en silvrig Porsche 944 Turbo med gröna detaljer thumbs up
En sak är säker, jag behöver köra Knutan mer, andra gången jag ser banan överhuvudtaget och första med Corsan. Om någon har bilder så man får se lite chassiekrängningar och liknande så är jag inte ledsen!
Hoppas jag inte låg ivägen för er snabba när jag letade mina (varierande) spårval

Däremot...
I ärlighetens namn måste jag dock säga att jag hade förväntat mig mer av arrangemanget
Allt på morgonen (inkl förarmöte/utsläpp på banan) var försenat en timme pga att ansvariga hade försovit sig, det flaggades både gult och rött på banan stundtals utan att flaggvakterna rapporterade eller såg detta. Trots rödflagg så fortsatte även 3-4 bilar att köra full fart på banan i 4-5 varv, utan att varesig de gick in eller att huvudposteringen svartflaggade dem. Missar man en rödflagg i 4-5 varv, vad händer härnäst? I dessa lägen blev det onödiga stillestånd och utan konkret handlande från de i huvudposteringen. Lite synd att tappa totalt 1½h bantid på sådana saker när alla deltagare står i depån och väntar på besked/att få köra.

_________________
Fredrik Boivie


Kör nu Lotus Elise S1, tidigare Westfield & Opel Speedster
Citera
Eftersnack
2012-07-15 Ring Knutstorp TPC
1, 2, 3, 4   >>
14473 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande