Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-08-11 Anderstorp
5659 besök totalt
PIato
Göteborg
Här sen Nov 2006
Inlägg: 808


Trådstartare
hejsan, någon som har bilder från denna bandag ?

ritkigt bra dag med mycket fina racebilar och gött väder!

_________________
R°bin P|ato
www.Verkstadskungen.se
Återförsäljare av Twin-Busch i Sverige
Citera
Anders Karlsson
Jönköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 3540



Jag har en liten filmsnutt inifrån min bil.


_________________
Anders Karlsson
Opel Commodore GS/E -77
Citera
grusbusen
Smålandsskogen
Här sen Feb 2011
Inlägg: 265



Här kommer några ego biler på vår 242a från kompisen paramotorflygaren





Däck går det åt. Och E85. Ca 87L på 15mil (mätt på bakhjulen)

Ska se om det finns fler bilar som fasnat på hans lins.

/Filip
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Citat:
flygbilder


Shit va kul med flygbilder, snacka om "från annan vinkel" thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



Fina bilder:

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003
Inlägg: 6929



http://www.youtube.com/user/TeamDriftEVO/

12 klipp på vita EVon med Corvette V8

_________________
Kristian Hesselmark
EVO'n S Å L D !
Citera
Tommy TS Svensson
Åstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 51



Här kommer två filmer på starten i race 2 . kolla på dessa , jag har aldrig blivit så utskälld & uthängd på något race förut. Kommentera gärna - Jag menar att killen i boxtern får skylla sig själv
han gav mig inget utrymme att ta vägen på. Samtidigt så undrar jag varför ni som kör i de lägre klasserna sattsar så infernaliskt på första varvet på de bilarna som uppenbarligen är mycket snabbare och efter några varv ändå kommer att vara långt före i alla fall. Detta måste tas upp till diskussion på racen.

Vidare så är har en film från våran andra bil i samma race där samma sak händer i starten , en Ginetta sattsar och är nära att klippa den snygga Boxtern efter rakan i starten
http://www.youtube.com/watch?v=kk9rcJIVgaE
http://www.youtube.com/watch?v=4xTiCsCiIiA

_________________
Tommy Svensson

Kan man inte övertala någon så förvirra dem
Citera
Torkel K
Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1752



Tommy TS Svensson skrev:
Kommentera gärna - Jag menar att killen i boxtern får skylla sig själv
han gav mig inget utrymme att ta vägen på.
OK, då skriver jag en kommentar: Ingen tvekan - ditt fel. När ni närmar er kurvan ligger du på utsidan och han på insidan. Sedan väljer du att försöka köra om på innern, där det redan är trångt. Du stoppar in nosen alldeles för sent, mer eller mindre då han börjar svänga. Du hinner inte bromsa i tid, utan knuffar till honom. Du är inte i närheten av att vara jämsides eller att ha inne framhjulet innanför hans bakhjul. Du är alldeles för långt bak för att kunna anses vara "i bredd" med honom. Sedan kan man se på din G-mätare och hastighetsmätare att trots att du just har vänt på din medtävlande och har honom mitt framför dig så bromsar du inte särskilt hårt? Hade jag varit Porschenförare hade inte jag heller varit glad på dig.

_________________
/Torkel Kristensson
#90 i Roadsport C, SPVM
"We are here to fuck shit up and have a good time!"
Citera
Tommy TS Svensson
Åstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 51



Torkel K skrev:
Tommy TS Svensson skrev:
Kommentera gärna - Jag menar att killen i boxtern får skylla sig själv
han gav mig inget utrymme att ta vägen på.
OK, då skriver jag en kommentar: Ingen tvekan - ditt fel. När ni närmar er kurvan ligger du på utsidan och han på insidan. Sedan väljer du att försöka köra om på innern, där det redan är trångt. Du stoppar in nosen alldeles för sent, mer eller mindre då han börjar svänga. Du hinner inte bromsa i tid, utan knuffar till honom. Du är inte i närheten av att vara jämsides eller att ha inne framhjulet innanför hans bakhjul. Du är alldeles för långt bak för att kunna anses vara "i bredd" med honom. Sedan kan man se på din G-mätare och hastighetsmätare att trots att du just har vänt på din medtävlande och har honom mitt framför dig så bromsar du inte särskilt hårt? Hade jag varit Porschenförare hade inte jag heller varit glad på dig.

Ok om du nu är så skarpsynt så ser du också att han tochar mig när han svänger in framför mig.
Anledningen till att G mätaren visar mindre är att jag låser upp mina hjul( ryker i hela kupen )och anledningen att jag svänger till höger är inte för att köra om utan att försöka undvika att köra på han . I stället för att hålla sitt spår så skär han in framför mig igen för att han tror jag försöker att köra om. På kort tid bytar han spår 2 ggr detta är inte tillåtet. Sen kan man ju undra vad han trodde han skulle tjäna på den omkörningen så tidigt i rejset eftersom min bil är betydligt snabbare och skulle kört om han igen ganska snart.

_________________
Tommy Svensson

Kan man inte övertala någon så förvirra dem
Citera
baudi
Borås
Här sen Mar 2012
Inlägg: 14



Fina bilder från sky!
Finns de fler bilder? Intresserad av bilder på en svart e30 och en lila skyline

_________________
Mattias Brämerson
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Mina tankar eftersom du bad om kommentarer - mina åsikter nota bene utan att ha varit på plats.

Har tittat på filmen ett femtiotal ggr nu. Det syns tydligt att han går in framför dig lite för tidigt så hans vänster bak går emot din höger fram. Dåligt bedömt av honom och dessutom lite våghalsigt, både för att han kunde ha spunnit motssols om han gått in hårdare i din höger fram, men också modigt att ta spåret framför dig mitt i inbromsningszonen - på Anderstorp - på första varvet. Många okända saker ihopstaplat.

Men.

Sen, efter att han har tagit ditt spår framför dig, så svänger han in och följer normalspår, han är ju just då förbi dig när han ska svänga in och "kör spåret". Att han inte var med på att du inte kunde bromsa så hårt som han hade velat är ju.... osmart av honom, men jag förstår hur han kör och tänker. Han tänker du ligger bakom och kan bromsa och du kan ta rygg på honom genom svängen. När du inte får stopp så faller det hela, du kommer farande där han tänkt sig köra och han hinner inte göra mycket för allt händer fort när du kommer in o petar till honom så han snurrar.

Onödigt att ta ditt spår på de premisserna som var - mitt i inbromsningszonen, på första varvet med allt vad det innebär, och efter Anderstorps långa raka. Onödigt, men ändå av karaktären missbedömningar sinsemellan. Shit happens.



Men. Här får du kontra och förklara för du satt i bilen. Men:

Den sista bumpen när du går in med fronten i hans dörr/sida lite hårt. Kunde du inte försökt styra lite mer ut åt vänster där? Jag är med på att du är helt eller delvis ute på gräset, så svänga mycket är inte möjligt. Men ser man rattandet så ser det inte ut som (det är ju allt jag har att bedöma det utifrån här och nu) att du försöker allt du kan att ta dig åt vänster så mycket som möjligt och ta honom längre bak och i en bättre och mildare vinkel eller till och med missa den sista bumpen in i honom. Här är ju varje liten decimeter värdefull för att mildra den sista bumpen. Men som sagt, du var på plats, jag ser bara videon. Men den sista ser inte så shysst ut om jag ska vara ärlig. Väntar på din feedback thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

grusbusen skrev:
Här kommer några ego biler på vår 242a från kompisen paramotorflygaren




Däck går det åt. Och E85. Ca 87L på 15mil (mätt på bakhjulen)

Ska se om det finns fler bilar som fasnat på hans lins.

/Filip


Kan andra arrangörer hyra in snubben för flygbilder? Superballt med såna bilder ju thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Tommy TS Svensson
Åstorp
Här sen Jan 2005
Inlägg: 51



Jag kan försäkra dig om att jag var bara passagerare efter den första stöten . Jag har också funderat varför jag kom så långt in på hans bil vid andra smällen,kan vara vinklen jag har . Jag kommer ihåg att jag försökte men han inte svänga vänster innan smällen. Jag kan försäkra er att det inte var med ilvilja .
Magnus Thomé skrev:
Mina tankar eftersom du bad om kommentarer - mina åsikter nota bene utan att ha varit på plats.

Har tittat på filmen ett femtiotal ggr nu. Det syns tydligt att han går in framför dig lite för tidigt så hans vänster bak går emot din höger fram. Dåligt bedömt av honom och dessutom lite våghalsigt, både för att han kunde ha spunnit motssols om han gått in hårdare i din höger fram, men också modigt att ta spåret framför dig mitt i inbromsningszonen - på Anderstorp - på första varvet. Många okända saker ihopstaplat.

Men.

Sen, efter att han har tagit ditt spår framför dig, så svänger han in och följer normalspår, han är ju just då förbi dig när han ska svänga in och "kör spåret". Att han inte var med på att du inte kunde bromsa så hårt som han hade velat är ju.... osmart av honom, men jag förstår hur han kör och tänker. Han tänker du ligger bakom och kan bromsa och du kan ta rygg på honom genom svängen. När du inte får stopp så faller det hela, du kommer farande där han tänkt sig köra och han hinner inte göra mycket för allt händer fort när du kommer in o petar till honom så han snurrar.

Onödigt att ta ditt spår på de premisserna som var - mitt i inbromsningszonen, på första varvet med allt vad det innebär, och efter Anderstorps långa raka. Onödigt, men ändå av karaktären missbedömningar sinsemellan. Shit happens.



Men. Här får du kontra och förklara för du satt i bilen. Men:

Den sista bumpen när du går in med fronten i hans dörr/sida lite hårt. Kunde du inte försökt styra lite mer ut åt vänster där? Jag är med på att du är helt eller delvis ute på gräset, så svänga mycket är inte möjligt. Men ser man rattandet så ser det inte ut som (det är ju allt jag har att bedöma det utifrån här och nu) att du försöker allt du kan att ta dig åt vänster så mycket som möjligt och ta honom längre bak och i en bättre och mildare vinkel eller till och med missa den sista bumpen in i honom. Här är ju varje liten decimeter värdefull för att mildra den sista bumpen. Men som sagt, du var på plats, jag ser bara videon. Men den sista ser inte så shysst ut om jag ska vara ärlig. Väntar på din feedback thumbs up

_________________
Tommy Svensson

Kan man inte övertala någon så förvirra dem
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Köper du lite hur jag tänker om resten?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Pedgren
Källs Nöbbelöv (Skåne)
Här sen Apr 2005
Inlägg: 65



Tommy TS Svensson skrev:
Kommentera gärna


Visst kan jag kommentera. Han kör om på rakan-visst,kan man så ska man.
Men man skiftar INTE spår 2 ggr. Och ska man styra in framför någon så får
man vara SÄKER på att man ÄR framför. Läs RA 5.7.2
Smäll nummer 2 : I det skedet är man bara passagerare.

Mvh Peter

_________________
Peter Edgren
---------------
Klubb:HMS
---------------
Peugeot 205 i ERCup (Vilar)
Citroen BX 16v ERCup (Vilar)
Passat som dragbil
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Pedgren skrev:
...ska man styra in framför någon så får
man vara SÄKER på att man ÄR framför. Läs RA 5.7.2

Absolut. Felaktigt gjort, han tar spåret från Tommy för tidigt och stöter emot. Dessutom osmart med tanke på alla kalla däck osv första varvet.



Pedgren skrev:
Men man skiftar INTE spår 2 ggr.

Jag ser bara ett spårbyte från höger till vänster och sen kör han bara vanligt spår in i kurvan eftersom han - just när han svänger in har Tommy tydligt bakom sig - och därför ganska säkert tror att Tommy tar rygg bakom honom genom kurvan.




Här ligger Porschen i normalspår och svänger precis in i ett fullt normalt spår genom svängen. Att från den här positionen sticka in nosen på innern är ju inte alls ok. Sen om man hamnar där pga att man inte kan bromsa tillräckligt... ja man ska ju egentligen ändå inte sticka in nosen i det här läget. Men shit happens.










Näää. Nu släpper jag detta. Att bena ut incidenter till en absolut sanning går inte. Jag har höftat till hur jag ser på det

_________________
Magnus Thomé
Citera
henrik rosengren
norra vram
Här sen Feb 2005
Inlägg: 163



Som jag ser det ,så undrar jag vadför boxtern skulle typ fickparkera in sig framför rx7an, det fanns ju ingen mening med det.
Det hade varit bättre att boxtern behöll sitt spår, det hade den ju tjänat på, bättre broms möjlighet , säkrare spår in i svängen etc.

_________________
henrik rosengren
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

henrik rosengren skrev:
Som jag ser det ,så undrar jag vadför boxtern skulle typ fickparkera in sig framför rx7an, det fanns ju ingen mening med det.
Det hade varit bättre att boxtern behöll sitt spår, det hade den ju tjänat på, bättre broms möjlighet , säkrare spår in i svängen etc.

+1 thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Eftersnack
2012-08-11 Anderstorp
5659 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande