Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 8055 besök totalt |
2012-09-09 Superstage Emmaboda, blandade märken *1 pl. kvar*
Jag har bokat Superstagebanan i Emmaboda söndagen den 9/9. Vi kommer att köra 13 bilar för att det ska bli så mycket körning som möjligt. 1050kr är kostnaden och då bjuder vi på hamburgare och dricka till lunch. Upplägg: Välkomstmöte 08:45 Körning 09:00-12:00 Lunch 12:00-13:00 Körning 13:00-17:00 Alla bilar kommer numreras från 1 till 13, och körning sker efter turordning. Vill man hoppa över en runda, meddelar man bilen efter i turordningen. Slicks, r-däck och gatdäck är tillåtet. Inga krav på att bilen ska vara besiktigad. Se dock till att bromsvätskan är fräsch och att bilen inte låter över 95db. Körning sker på egen risk! Passagerare är sjävklart tillåtet. Rutorna helt uppe eller helt nere. Heltäckande klädsel och hjälm. Varje runda består av tre varv, där det första är ett uppvärmningsvarv. Bilsport vill inte ha några bilar ute på avkylning på de allmänna vägarna, så håll er inom området! Betalning sker till mitt bankkonto. Vi har flera års erfarenhet av att arrangera Superstagekörningar och vi har bara hört positiva röster om våra träffar. Bilsports information: Vi kommer att gå igenom villkor, regler och den utökade miljöhänsyn som ni som hyresgäst måste iaktta, samt visa de lokaler hyresgästen har tillgång till, förutom själva asfaltområdet innanför stängslet och grindar. Hyresgästen tillser att deltagande fordon genomför eventuell kylning av bromsar och turboaggregat stationärt. Däcksvärmning bör i görligaste mån undvikas eller ske på anvisad plats. Vi ber hyresgästen iaktta försiktighet vid körning utanför banområdet för att undvika onödig störning av närboende. Bilsport Superstage: Superstage-banans sammanlagda längd är cirka 2.600 meter. Flygande start i 40 km/h på tvåans växel. Tidtagningen startas då bilens front bryter fotocellerna vid startlinjen (1). Det första kurvpartiet (2) har tvära svängar vilket ofta orsakar understyrning. Nästa kurvparti (3) är betydligt snabbare och medför inte sällan överstyrning. Vid vändpunkten (4) är farten hög och det är lätt att bromsa på sig. Sedan är det samma väg tillbaka, med ett undantag. Av säkerhetsskäl måste bilen passera ytterligare en port på tillbakavägen (5). För sen inbromsning innebär stora problem i den efterföljande vänstersvängen in mot mållinjen (1). Källa: Johan Eriksson, Bilsport (2010-04-21) ![]() Anmälningslista 1. Joakim Winkler, Mazda MX-5 2. David Jadeland, Volvo 240 Turbo 3. Johan Löfberg, Saab 9000 Turbo 4. Matthias Karlsson, Evo 3 5. Philip George, Bajs Mellan Wäxlarna 320xd 6. Gerhard Petersson, Super 7 7. Marcus Svensson, Mazda RX-7 FD 8. Mattias Narin, VW Golf R 9. Aaron Mikk-Kirsme, Toyota Mr2 GT SW20 10. Sebastian Gottfridsson, Mazda RX-7 FD 11. Johnny Karlsson, Opel Speedster 12. Magnus Lidholm, BMW E30 13. Fet text = betalat. Reservlista 1. 2. _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
Re:
Omvänd startordning i race 2, vet du väl! ![]() _________________ Marcus Svensson Mazda RX-7 -95 Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks) 1:25,05 (R-däck) ![]() |
||||
Jag ska absolut inte ta några intresserade från denna körning, men för de som inte kan eller vill köra mer finns det möjlighet att köra 22-23/9.
![]() Jag hade gärna kommit och kört på denna event om det inte var för Rudskogen.. ![]() _________________ //Stefan Söderberg Subaru Impreza Type RA -96 |
||||
Re:
Kan du inte låna en bil på nåt av dina gamla jobb? En C30 Polestar eller Koenigsegg vore inte fel på superstage liksom. ![]() _________________ Martin Öberg ![]() |
||||
Re:
Vore det inte allt för uppenbart att jag vore snabbast då? Bmw'n är lite mer diskret ![]() ![]() _________________ Philip George |
||||
Var på Mantorp idag och testkörde de nya däcken. Ojojojoj, vad dom tog slut fort.
Blir bra det här!!! _________________ Lennart Pettersson "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi |
||||
Nu har man laddat rejält genom att tömma plånboken.
Nya fälgar Nya R-däck (kört på gatdäck tidigare) Nya bromsskivor runt om (värmesprickor i de gamla) Nya belägg bak för att få samma sort runt om... Hoppas att denna investeringen skall göra att jag kapar en hel del av den värdelösa tiden jag hade på förra körningen ![]() _________________ Matthias Karlsson |
||||
Re:
Lyssna inte för mycket på Mäcen bara, han blir så sur när andra är snabbare än honom ![]() ![]() Skämt å sido, lite tips och trix är alltid bra, man snöar lätt in på ett spår... ![]() ![]() _________________ Philip George |
||||
![]() |
Inför träffar
![]() |
1, 2, 3 >> 8055 besök totalt |