Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-04-24/25 Eftersnack Mantorp PCSR + PCS
1, 2   >>
12556 besök totalt
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335


Trådstartare
Tänkte att vi kunde ta "snacket" här istället och slippa alla bilder.

Vilken helg! 4 st. 20-minuters pass på lördagen och 3 st. 15-minuters på söndagen!!! Inte illa med mer än 2 timmars bankörning

och vilken samling bilar på söndagen. Mer än 120 Porschar på samma ställe samtidigt var en mäktig syn.

Kul också att träffa flera från forumet: Vincent M, Fredrik C, Fredrik Å m fl. Extra kul var också att se så många 944:or!

Det tråkiga var att jag inte hade tid att prata med fler av er, får hoppas på fler tillfällen!



Rikard Svensson

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Rikard Svensson skrev:
Tänkte att vi kunde ta "snacket" här istället och slippa alla bilder.

Vilken helg! 4 st. 20-minuters pass på lördagen och 3 st. 15-minuters på söndagen!!! Inte illa med mer än 2 timmars bankörning

och vilken samling bilar på söndagen. Mer än 120 Porschar på samma ställe samtidigt var en mäktig syn.

Kul också att träffa flera från forumet: Vincent M, Fredrik C, Fredrik Å m fl. Extra kul var också att se så många 944:or!

Det tråkiga var att jag inte hade tid att prata med fler av er, får hoppas på fler tillfällen!



Rikard Svensson


Hallå Rickard!!
Missade dig tyvärr , men fick nöjet att prata med en hel del andra!!
Är ju lite nyfiken på din bil, får ta det nästa träff!
Körde du på lördagen oxå?? Var det träning innan tävlingsracen??

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Mycket trevligt folk på ett o samma ställe thumbs up !
Tyvärr så är det lite svårt att få i hop namn o ansikten med folk som man har tjatat med här under vintern .
Men jag tror att allt o alla börjar ramla på plats .
Började ju lite oroligt med regnandet, men det hade torkat upp helt till mitt första körpass thumbs up !
Men Rickard ni måste ju ha haft det kanon i Lördags, då var ju vädret på topp!

Mycket nöjd med dagen thumbs up !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335


Trådstartare
Erik

om du går med i PCSR kan du köra "funktionärskörning". Dock ställer de kravet att du har en licens och en godkänd hjälm. På deras körningar gäller heller inga försäkringar. Å andra sidan får du ta tider. Jag fick en transponder på min bil och loggades i deras datasystem, otroligt smidigt!

om det är mycket körning du är ute efter är detta perfekt. Jag missade en del pass efter ett besök i lecakulorna efter rakan Fick med mig ungefär 3000 kulor under bilen och körde av remmen till servostyrningen.

Jag såg din bil och jag tror att jag såg dig också. Tyvärr var jag upptagen med att hitta en instruktör till min flickvän (första banmötet för henne).


Mitt nästa möte med PCS blir Kinnekulle 6:e juni.


Rikard Svensson

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335


Trådstartare
Fredrik C


Lördagen var bra på eftermiddagen. På morgonen var det kallt och mulet och jag tyckte banan var ganska hal det första passet.

Gick ju dock inte att jämföra med första passet på söndagen som var som att köra på snö. Jag var mycket tveksam till att ge mig ut men tänkte att det skulle vara lärorikt - och det var det onekligen!

Måste ändå säga att det var en mycket bra helg för mig. Jag hade aldrig kört på Mantorp förut och fick både kämpa mot "ringrosten" efter vintern såväl som att lära mig banan. På PCSR möten så ställs inga koner ut men redan det andra passet så stämde körningen hyfsat.

Ser fram mot dina bilder som brukar vara kanonbra!


Rikard Svensson

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Jo man var en aning ringrostig på första passet !

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



The first stint on Sunday morning was scary.
No problem when turning in but then things got more complicated in the middle of turns, no grip at all with worn R tyres.

After 10 mins or so I tried to increase tempo thinking that may be it was a bit dryer but ended up in the grass just before the paris bend , no harm done fortunatly but this time I really had no chance to catch the slide. My second offroad experience with this car, I am sure there will be more

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579



Hej alla!
Jodå jag var uppe en sväng med på söndagen! dock utan min bil vilket står i garaget
och väntar på BES. >

Fick iaf träffa o prata lite med Fredric C o Nailhead! Ni kanske inte kände igen mig men jag
tyckte känna igen er så jag tog chansen o prata lite IRL. Väldig trevligt!

Det fanns ju en del riktigt snygga 44'0r där som jag filmade o fotade, tror jag fick med er alla på lite film

_________________
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Martin L skrev:
Hej alla!
Jodå jag var uppe en sväng med på söndagen! dock utan min bil vilket står i garaget
och väntar på BES. >

Fick iaf träffa o prata lite med Fredric C o Nailhead! Ni kanske inte kände igen mig men jag
tyckte känna igen er så jag tog chansen o prata lite IRL. Väldig trevligt!

Det fanns ju en del riktigt snygga 44'0r där som jag filmade o fotade, tror jag fick med er alla på lite film


Lägg genast upp filmen för nedladdning

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579



Anders Larsson skrev:

Lägg genast upp filmen


Jodå du/ni får hålla er i skinnet! har en del o redigera om man säger så! Blev ~ 1h filmande = väldigt många klipp! Sen ska jag hitta serverutrymme men detta brukar fixa sig. Är det ngt speciellt på önskelistan som ni vill se!

_________________
Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Martin L skrev:
Är det ngt speciellt på önskelistan som ni vill se!


När jag körde ifatt-om-ifrån Ferrarin

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Martin L
Jönköping
Här sen Jan 2004
Inlägg: 579



Spirou944t skrev:

Hallå Rickard!!
Missade dig tyvärr , men fick nöjet att prata med en hel del andra!!
Är ju lite nyfiken på din bil, får ta det nästa träff!
Körde du på lördagen oxå?? Var det träning innan tävlingsracen??


Så du var där med Erik! Var det din gråa som var till salu eller fanns det 2 st gråa 944 or.

_________________
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Martin L skrev:
Anders Larsson skrev:

Lägg genast upp filmen


Jodå du/ni får hålla er i skinnet! har en del o redigera om man säger så! Blev ~ 1h filmande = väldigt många klipp! Sen ska jag hitta serverutrymme men detta brukar fixa sig. Är det ngt speciellt på önskelistan som ni vill se!


Red 964 Turbo in R2 group trying to keep up with Green/Yellow 964 Cup Please please please or anything with my good old turbo would do. Even better if you have the lap were I went offroad that would be interesting thumbs up

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



FILM FILM FILM !!!

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
nailhead
Finspång
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1320



Fredrik C skrev:
FILM FILM FILM !!!



och dina bilder vill också se snaart...efter jobbet duger inte

_________________
Anders Larsson
Porsche 997 GT3 Club Sport
Citera
Spirou944t
Askeby->7 min från Sviestad
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1014



Martin L skrev:
Spirou944t skrev:

Hallå Rickard!!
Missade dig tyvärr , men fick nöjet att prata med en hel del andra!!
Är ju lite nyfiken på din bil, får ta det nästa träff!
Körde du på lördagen oxå?? Var det träning innan tävlingsracen??


Så du var där med Erik! Var det din gråa som var till salu eller fanns det 2 st gråa 944 or.


Hallå MArtin!!
Jodå, förfanken, var där med min mörkgrå och nötte däck!!
Det var inte min som var till salu, det var nog totalt 4 med likadan färg, Rikard bla.
Så det kan bli lite problem att hitta rätt! Stog inte direkt och hängde vid bilen i snålblåsten!!
Blev till att värma lite emellan, och titta när dom andra körde!
Jag har Fuschfälgar, nog den enda 944 på träffen med det!
Hoppas du snart blir klar med bilen, för det var fruktansvärt kul!!

_________________


Klubbräser: Porsche 951-86
Tävlingsräser: Opel Kadett GSi 2,0 16v
Citera
Fredrik C
Malmköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5388



Anders Larsson skrev:
Fredrik C skrev:
FILM FILM FILM !!!



och dina bilder vill också se snaart...efter jobbet duger inte




Dom kommer

_________________
Fredrik Cednert
PCS 7484
NS: 9 varv
NS BTG: 9.10.21

Citera
FSN
Torslanda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1015



Rikard Svensson skrev:
Tänkte att vi kunde ta "snacket" här istället och slippa alla bilder.

Vilken helg! 4 st. 20-minuters pass på lördagen och 3 st. 15-minuters på söndagen!!! Inte illa med mer än 2 timmars bankörning

och vilken samling bilar på söndagen. Mer än 120 Porschar på samma ställe samtidigt var en mäktig syn.

Kul också att träffa flera från forumet: Vincent M, Fredrik C, Fredrik Å m fl. Extra kul var också att se så många 944:or!

Det tråkiga var att jag inte hade tid att prata med fler av er, får hoppas på fler tillfällen!



Rikard Svensson


Fick du köra både på Lördag och Söndag? Jag trodde att dom som kör med PCSR inte får köra PCS banmöte samma helg men jag kanske har missat något, kanske endast gällde tävlande?

_________________
/Fredrik Stjernlöf (Svensson)
Citera
Rikard Svensson
Lidköping
Här sen Aug 2003
Inlägg: 335


Trådstartare
Fredrik

Jag har inte hört talas om några sådana regler. Skall kolla om det gäller tävlande!



Rikard

_________________
Rikard Sjöholm (fd Svensson)
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Rikard Svensson skrev:
Fredrik

Jag har inte hört talas om några sådana regler. Skall kolla om det gäller tävlande!

Rikard


Stämmer nog ja, jag har alltid tolkat det som att man inte ska kunna skaffa sig tävlingsfördelar genom att deltaga på banmötet med tävlingsbilen och därmed få uppvärmning på söndagen

_________________
Pär Hylander
Citera
VincentM
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 862



Pär Hylander skrev:
Rikard Svensson skrev:
Fredrik

Jag har inte hört talas om några sådana regler. Skall kolla om det gäller tävlande!

Rikard


Stämmer nog ja, jag har alltid tolkat det som att man inte ska kunna skaffa sig tävlingsfördelar genom att deltaga på banmötet med tävlingsbilen och därmed få uppvärmning på söndagen


Yes that's the goal of this rule. It doesn't apply to those who do not participate in the race

_________________
Vincent Mannent
Porsche 964 3,3T
Citera
Eftersnack
2004-04-24/25 Eftersnack Mantorp PCSR + PCS
1, 2   >>
12556 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande