Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-09-01 TTA Anderstorp
3571 besök totalt
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168


Trådstartare
En mix bilder ifrån förmiddagens övningar på Anderstorp!



















Mer är på ingång...

Hela galleriet: http://www.pbase.com/made/ttander1209

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Hehe, du fotade också Dahlgrens "kvalsimulering"

_________________
Martin Öberg
Citera
Top Notch
Jönköping
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1020



Uppliningen för GT Cup var under all kritik... tur att man slapp sitta i en av dom bilarna under allt strul

Men vi hade i alla fall tur med vädret, och Fredrik Larsson fick till en kanontid i kvalet och kunde ohotat defilera i mål från pole position

_________________
Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Top Notch skrev:
Uppliningen för GT Cup var under all kritik... tur att man slapp sitta i en av dom bilarna under allt strul


Ja, det var inga glada miner i depån just då. Hur svårt kan det vara att ställa bilarna i rätt ordning?

_________________
Martin Öberg
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

Vad kör Mustangen i för race? Swedish GT?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41416

Forumägare
Forumägare

"Can't see shit"

thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005
Inlägg: 812



Top Notch skrev:
Uppliningen för GT Cup var under all kritik... tur att man slapp sitta i en av dom bilarna under allt strul


Just den saken har jag funderat över hela säsongen. Varför måste det går 1 eller 2 pers genom startfältet för att se så alla stå rätt? Detta görs ju även i TTA racet där man säger att dom bästa förarna finns. Vill minnas att det va någon av TTA företrädarna som hävdade att det skulle vara stående start för det har man ju i F1, borde man inte visa sig lika duktiga då? Hmm...bara en fundering som i mina ögon ser konstig och förvirrat ut.

_________________
Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Magnus Thomé skrev:
Vad kör Mustangen i för race? Swedish GT?


Japp, den går i GTB. (tillsammans med M3:orna, Ginetta med mera)

_________________
Martin Öberg
Citera
Lars Gustafsson
Kumla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 723



Superkart skrev:
Top Notch skrev:
Uppliningen för GT Cup var under all kritik... tur att man slapp sitta i en av dom bilarna under allt strul


Just den saken har jag funderat över hela säsongen. Varför måste det går 1 eller 2 pers genom startfältet för att se så alla stå rätt? Detta görs ju även i TTA racet där man säger att dom bästa förarna finns. Vill minnas att det va någon av TTA företrädarna som hävdade att det skulle vara stående start för det har man ju i F1, borde man inte visa sig lika duktiga då? Hmm...bara en fundering som i mina ögon ser konstig och förvirrat ut.



Tyckte det var helt ok upplining i GT Cup

Superkart, nästa gång du är på en bana och kör kan du ju kolla dom målade linjerna som utgör griden, inte helt lätt att se vart man är/står någonstans.
Sedan tycker jag det är helt naturligt att man kontrollerar att alla står rätt vid starten, tror man gör det vid all idrott/tävlingar.

_________________
MVH Lars Gustafsson.
PCS Racing & GT3 Cup Challenge

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005
Inlägg: 812



Lars Gustafsson skrev:
Superkart skrev:
Top Notch skrev:
Uppliningen för GT Cup var under all kritik... tur att man slapp sitta i en av dom bilarna under allt strul


Just den saken har jag funderat över hela säsongen. Varför måste det går 1 eller 2 pers genom startfältet för att se så alla stå rätt? Detta görs ju även i TTA racet där man säger att dom bästa förarna finns. Vill minnas att det va någon av TTA företrädarna som hävdade att det skulle vara stående start för det har man ju i F1, borde man inte visa sig lika duktiga då? Hmm...bara en fundering som i mina ögon ser konstig och förvirrat ut.



Tyckte det var helt ok upplining i GT Cup

Superkart, nästa gång du är på en bana och kör kan du ju kolla dom målade linjerna som utgör griden, inte helt lätt att se vart man är/står någonstans.
Sedan tycker jag det är helt naturligt att man kontrollerar att alla står rätt vid starten, tror man gör det vid all idrott/tävlingar.


Jag vet att dom linjerna kan vara svåra att se. Men inte just det jag reta mig på. I huvuklassen skryter man om Sveriges bästa förare. Då borde det inte behövas TVÅ personer som kollar detta.
Jag har själv sett racing på gräsrotsnivå internationellt och ALDRIG sett någon springa genom fältet för att övervaka detta. Dom ställer en flaggvakt vid varje led som håller ut en skylt med ledets nummer eller så står det på muren.
Finns det ens någon som vinka gult i TTA arrangemang om (gud förbjuder) ett "kärring stopp" skulle inträffa?

_________________
Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168


Trådstartare
Bilder från Carrera GT-Cup rejset:












Swedish GT samt TTA rejsen väntar härnäst!

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Lars Gustafsson skrev:

Tyckte det var helt ok upplining i GT Cup


Uppställningen av Swedish GT var exceptionellt rörig den här gången.

_________________
Martin Öberg
Citera
Top Notch
Jönköping
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1020



Lars Gustafsson skrev:
Tyckte det var helt ok upplining i GT Cup


Hur menar du då ...när dom väl släpptes iväg efter 10 - 15 minuters rangerande... eller någon gång under all förvirrning innan???

Helt klart det värsta jag någonsinn sett, och då ska du veta att jag varit med länge, och sett mycket

Hade du sett det från depån, eller huvudläktaren mitt emot, så hade du kallat det för något helt annat än "helt ok"

_________________
Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter
Citera
Lars Gustafsson
Kumla
Här sen Maj 2007
Inlägg: 723



Top Notch skrev:
Lars Gustafsson skrev:
Tyckte det var helt ok upplining i GT Cup


Hur menar du då ...när dom väl släpptes iväg efter 10 - 15 minuters rangerande... eller någon gång under all förvirrning innan???

Helt klart det värsta jag någonsinn sett, och då ska du veta att jag varit med länge, och sett mycket

Hade du sett det från depån, eller huvudläktaren mitt emot, så hade du kallat det för något helt annat än "helt ok"


Du menar inte Swedish GT, som vad jag kunde se från slutet av rakan var mycket rörigt.

På GT Cupen såg och känndes det rätt ok från långt bak på gridden

_________________
MVH Lars Gustafsson.
PCS Racing & GT3 Cup Challenge

En vit Porsche med lång växelspak och utan bekvämligheter.
Citera
Top Notch
Jönköping
Här sen Jul 2011
Inlägg: 1020



Lars Gustafsson skrev:
Du menar inte Swedish GT, som vad jag kunde se från slutet av rakan var mycket rörigt.

På GT Cupen såg och känndes det rätt ok från långt bak på gridden


OK, my bad Vi menar naturligtvis Swedish GT ...vilket du uppenbarligen insåg på ett tidigt stadium...

Hur det såg ut vid uppliningen för GT Cup, har jag inte en aning om, då jag inte kunde komma ifrån just då

_________________
Paul Sjöholm - Kadett C i div förädlade varianter
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168


Trådstartare
Bilder ifrån Swedish GT rejset:















Hela galleriet hittas som vanligt här: http://www.pbase.com/made/ttander1209

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
Aje
Borås
Här sen Sep 2005
Inlägg: 45



Togs det inga bilder av de historiska bilarna i tusencupen?

_________________
Anders Jensen
----------------------------
Kilowatt is my Profession,
HorsePower is my Hobby
Citera
Martin Palm
Örebro
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1168


Trådstartare
Jag gjorde tyvärr inte det, även fast jag hade velat då det var riktigt kul att se (och höra) dem köra!
Öberg kanske har några pics från 1000cc cupen?

_________________
///Mart1n Pa1m
Volvo V60 Polestar MY18 - Bursting Blue
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Made skrev:
Jag gjorde tyvärr inte det, även fast jag hade velat då det var riktigt kul att se (och höra) dem köra!
Öberg kanske har några pics från 1000cc cupen?


Tyvärr inte, såg inte ens racet. Såg det förra året på Anderstorp och det var underhållande.

_________________
Martin Öberg
Citera
Eftersnack
2012-09-01 TTA Anderstorp
3571 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande