Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-09-01 SMC 4 SYAB Raceway Kalmar
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
6 besök senaste veckan (25152 totalt)
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Ja, gränsdragningen brukar vara september/oktober. Skall höra med farsan i dagarna.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Ingmar Truedsson
Karlskrona
Här sen Nov 2002
Inlägg: 559



P.P. skrev:


Ingmar, vad tyckte du om banan? Med de förutsättningarna som finns, vad skall vi hitta på nästa gång?



Med tanke på att området är ganska begränsat tyckte jag det var bra (men bäst trivs jag ju när det går fortare). thumbs up
Blir det inte mer plats när man har uppliningen som ni hade den i våras?
Trots att det var så mycket bilar tyckte jag det flöt på fantastiskt bra.

Riktigt imponerad var jag av körningen i 745:an och att man är bland de snabbaste med en välputsad veteranbil utan tak. Om jag haft en Austin Healey så den hade bara fått fungera som glassätarbil, för jag hade varit alldeles för rädd om den.

_________________
MVH
Ingmar Truedsson
Opel Kadett GSi
Opel Astra OPC
Träffansvarig Opel Club Sweden
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Jo, jag hade också velat ha banan längre och snabbare. Att använda taxibanan upplever inte jag som så mycket hjälp. Den är så smal att det är svårt att nyttja den till något vettigt, både vad det gäller körning och upplining. Men vi grunnar på det över vintern.

(jag skulle vilja ha ett fritt löp ut ur långkurvan, men då måste vi hitta på en massa andra saker på huvudbanan, för annars blir körtiden ruskigt kort. hmmmm, inga koner som hindrar alls, och så två varv... det hade varit nåt )

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Dennis H
Timmernabben
Här sen Aug 2007
Inlägg: 301



P.P. skrev:
Två varv... det hade varit nåt )

thumbs up

_________________
Dennis Håkansson
Alpine V6 turbo USA nr:13av21
Alpine V6 turbo "vanlig europa modell"
Alpine 310 4cyl
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



Dennis H skrev:
P.P. skrev:
Två varv... det hade varit nåt )

thumbs up


håller med du, 2 varv & inga konor i utgången på böjen. JUST DO IT

ÅTerkommer sen, datorn dör nog igen för mig snart

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Min egen erfarenhet är att när jag kör slalom så kan jag inte räkna till två. Ut på första varvet och sen.... så kör jag i mål. Javisst he**e jag skulle köra två varv. Ut igen och sen i mål. Efter första varvet. Men va f....

Men det är ju ypperligt upplägg med slalom lagd så man åker del av den två varv. Go for it! thumbs up thumbs up thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1483



Vi körde en tvåvarvs-slalom förra året, fast då bara på flygrakedelen. Banan var dessutom upplagd som en åtta. Funkade förvånansvärt bra, tror inte det var någon som missade att det var två varv som skulle köras.
Då var det som vanligt mer problem med att banan hade formen av en åtta.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Doblo 1.3 -13, Laguna Coupé -09
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



bjorre82 skrev:
Uppfattande aldrig att du körde den svarta Audin den verkar kry:), trodde bara du hade den röda.... Gillade skarpt ljudet från den svarta!! thumbs up Du gjorde en del nervösa i den svarta när du någon gång körde gjorde fint rökmoln och tillbaka runt kön. (jag stod på behörigt avstånd så jag brydde mig inte)
Personligen tycker jag det är lite kul med vilda västern så länge det är säkert.. men alla gör det inte.

Man kan vara väldigt tydlig även utan våldshot;)

Förslag från mig:
Tydliga ordningsregler för alla undviker tråkiga diskussioner efteråt.


Lånade ut pensionären till sambon för dagen & körde själv med besten
Tack för det Jag måste be någon köra den svarta så jag får höra hur den låter utifrån....inifrån låter den lite väl "burkig"...typ som små Hyndor med japsdämpare...usch, fy & tvi & jo den är ganska kry...smått arg t om. I nuvarande utförande kanske lite FÖR arg för små tajta banor, men jag lyckades ju ändå placera mig ganska bra till...trots att den enligt många inte hör hemma på konbana eller ens ska få delta då det inte är en "sportbil" då den har 4 dörrar. Jobbigt för er att bli frånåkt av en familjeräser då

Den där köra-runt-kön-efter-burnout-incidenten kan jag lugna dig med att jag har på film...dom som blev nervösa borde ta en valium & slappna av, jag var låångt ifrån någon bil & ännu längre ifrån okontroll Dock slog det mig att jag hade en kamera bak på bilen & valde då att köra emellan bilarna för att få med nåt mer än mina egna rundor....detta resulterade istället i att jag har 60 minuters filmande i depån....på folk & bilar som passerar....glömde stänga av kameran...ibland så detta resulterade i att jag inte fick med min sista runda med Andreas

Visst kan man vara väldigt tydlig utan våldshot...ska försöka omprogrammera min hjärna för det, men när det gäller människors brist på respekt gentemot andras egendom....& i synnerhet mina nära & kära...då är det grottman som kommer fram...handla först, tänka sen. Så var glad att jag valde talet framför handling eftersom ena hjärnhalvan sa: ha ihjäl & andra halvan sa: var snäll, han är inte riktigt färdig är, inte hans fel, be nice...& som vi vet så är kompromisser aldrig bra... ska öva mer på detta thumbs up

Det som förvånar mig mest är att INGEN annan reagerade. Fast nästa gång är det deras bil som blir blästrad...kanske DÅ att dom reagerar.

Ordningsregler tycker jag inte skall behövas då vi alla är vuxna människor. Istället bör sunt förnuft råda. Att lite vilda western är ok, ja var annars ska vi få släppa lite på tyglarna om inte på en stängd bana
Att se P.P släppa på sitt lugn var för mig en större chock denna dag....men som dom säger: i de lugnaste vatten....
Men du P.P...är det inte lite tjejigt att bara spinna på ett hjul


Apropå P.P, det är bara din brist på fantasi som sätter stopp för möjligheterna ute på SYAB....& eftersom min hjälp eller andras inte verkar önskvärd...så skyll dig själv

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Min fantasi? Jag är ju inte ens med i tävlingssektionen, jag blir bara inblandad och tillfrågad ändå
Vilket gör det svårt att hålla inne med åsikter och funderingar... Vad det sen ger och är värt får du fråga de övriga inblandade.

Hade jag fått härja helt fritt så ligger en slinga på en industri bra till, typ den som kördes på Lars Görans såg för en massa år sen. Fullt ös runt husknutar och flishögar, det var adrenalin det!

Men i brist på de ytorna får vi jobba med det som finns, och det kommer nog ta ett tag till innan vi får slut på variation och ideer. Sen är det också ett pussel att få ihop det med övriga önskemål om fartdämpning, bulleriktning och säkerhet.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



Jaså du sitter inte med där du? Men du blev invald i år iaf, så långt har jag väl rätt? Vem sitter i tävlingssektionen, Öjje va...men han lider ju aldrig brist på idéer. Jo, som sagt, det finns ju en del att ta hänsyn till där ute. DOck kan ju förslag från medlemmar/deltagare inte vara ovälkommet. Inte för att underminera dem som har hand om det, nej nej, mer som avlastning. F.ö så tyckter jag alltid att banorna lyckats bra & bra med variation thumbs up

Kikade hemsidan nu förresten....börja med att sparka den hemsideansvariga borde inte youtubeklippen vara relaterade till klubbmedlemmars filmer från KSVKs evenemang? Varför en massa random klipp som man ändå kan söka på själv? Vart hamnar klubbklipp?

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Näe, jag blev aldrig det. Det fanns ingen plats ledig. Ingen som jag ville ha, i alla fall. men jag lovade att vara behjälplig vid just såna här tillfällen.

Jocke är ledare, Öjje och Ludde tävlingssektion och jag sitter i bakgrunden. Input utifrån är alltid välkommet, det är därför vi frågar. Sen om vi tar nån hänsyn till det eller inte är en annan fråga

Klaga inte på mitt urval av videos
Det är fritt för alla att skicka in bidrag med mer elle mindre lämpliga filmer och sen upp till Oscar att lägga upp dem eller inte. Jag kan inte se någon där som inte jag tipsat om. Men jag har heller aldrig hittat nån medlemsfilm ifrån nåt rejs eller träff på tuben. MIna egna alster ligger på vimeo, och jag vet inte om hemsidan stöder filmupplägg därifrån.

Hemsidan rent generellt är rätt mycket i en betaversion, och styrelsen måste nog sätta sig rätt snart och titta på vad för resurser som skall läggas på den.

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



P.P. skrev:

Klaga inte på mitt urval av videos
Det är fritt för alla att skicka in bidrag med mer elle mindre lämpliga filmer och sen upp till Oscar att lägga upp dem eller inte. Jag kan inte se någon där som inte jag tipsat om. Men jag har heller aldrig hittat nån medlemsfilm ifrån nåt rejs eller träff på tuben. MIna egna alster ligger på vimeo, och jag vet inte om hemsidan stöder filmupplägg därifrån.

Hemsidan rent generellt är rätt mycket i en betaversion, och styrelsen måste nog sätta sig rätt snart och titta på vad för resurser som skall läggas på den.


Det var en trevlig reaktion på mina frågeställningar...ojoj!
ursäkta P.P men nu får du fan ta & ge dig! Om jag väljer att kritisera ditt val av klipp så har jag säkert belägg för det, MEN vart i mitt inlägg har jag gjort så? inte någonstans kan jag ens tolka att det är kritik av något slag gentemot ditt val av klipp. Så läs en gång till så ser du att det står följande:

Citat:
borde inte youtubeklippen vara relaterade till klubbmedlemmars filmer från KSVKs evenemang? Varför en massa random klipp som man ändå kan söka på själv? Vart hamnar klubbklipp?


Vart är här kritik riktat mot ditt val av klipp. Att det är slumpade klipp ifrån bilvärlden, javisst det är det ju. Lite tävlingar, lite cruising å annat smått & gott..alltså okategoriserade klipp på en sida där jag trodde det skulle finnas nåt från/om klubben. Klippen är trevliga att titta på men fortfarande random....så ursäkta, men än en gång, ge dig!

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Alfa Ludde
Öland
Här sen Nov 2004
Inlägg: 48



Jaha du P.P nästa år kan vi nog bara luta oss tillbaka och peka hur vi vill ha det med tanke på alla frivilliga

_________________
Ludvig Ekströmer
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
At your service Ludde Fått liv i Miatan ännu? Det finns ett gäng körningar ännu, så kom igen. Jag har planerat in Falkenberg och Sviestad som helhelgsavslutning om en månad. Får konservera bilen till dess så att inget hinner gå fel...

Det fanns folk på plats som gjorde riktiga insatser. Jocke hann inte ens köra ett varv under själva tävlingen. Bosse, Simon, Örjan, Niklas, Björn och ett gäng andra stod glatt konvakter och höll koll på tider. TACK till er alla, det hade varit mycket jävligare utan er.

Barre, du är snabbare ut med klorna än Hugh Jackman. Klubbklipp FINNS INTE. Tro mig, jag har frågat, och jag har sökt. KSVK ger en massa träffar på ett sniper-rifle på tuben, det är allt. För att inte tala om google, där det kommer fram en asiatisk Bieber-look alike innan det syns bilder ifrån oss
I brist på det har jag lagt en massa timmar på att hitta godbitar som skall passa olika inriktningar. För hur mycket jag än personligen gillar gasandet så är det inte för alla. Klubben är till för alla med intresse för sportbilar, och då får vi försöka hitta saker som täcker in alla (nåja...) inriktningar.

Så det är klart att jag tar åt mig lite grann när jag blir ifrågasatt. Du funkar likadant. Kan du motbevisa mig på filmdelen så gör gärna det.

Vänner?

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
barre
Kalmar
Här sen Okt 2005
Inlägg: 1330



P.P. skrev:

Barre, du är snabbare ut med klorna än Hugh Jackman. Klubbklipp FINNS INTE. Tro mig, jag har frågat, och jag har sökt. KSVK ger en massa träffar på ett sniper-rifle på tuben, det är allt. För att inte tala om google, där det kommer fram en asiatisk Bieber-look alike innan det syns bilder ifrån oss
I brist på det har jag lagt en massa timmar på att hitta godbitar som skall passa olika inriktningar. För hur mycket jag än personligen gillar gasandet så är det inte för alla. Klubben är till för alla med intresse för sportbilar, och då får vi försöka hitta saker som täcker in alla (nåja...) inriktningar.

Så det är klart att jag tar åt mig lite grann när jag blir ifrågasatt. Du funkar likadant. Kan du motbevisa mig på filmdelen så gör gärna det.

Vänner?


Jackman is my daddy vi kanske har lite släktdrag då P.P Nä men ärligt. Klart vi är vänner P.P
Det var inte kritik riktad mot dig ELLER ditt val av klipp. Jag skrev bara att det var en väldig blandning av klipp....& inte på något sätt dålig. Dina bilder & klipp brukar kunna få en att garva ganska gott så mera sånt för min del iaf, det vet du thumbs up

Vad gäller KSVK & hemsidan/klipp/bilder så försökte jag nå Oscar, tror jag, under förra året med erbjudande om att dela med mig av de bilder/klipp jag hade från körningen, men det verkar inte ha varit intressant då jag aldrig fick nåt svar tillbaka. Jag fick ju ett femtiotal bilder av Karin som hade stått & fotat hela dagen, så det finns en del bra där.


Jag Har nog inte hittat klipp från KSVK-träffar jag heller. Jag blev dock tillfrågad nu senast om jag ville/kunde dela med mig av det jag filmat nu.....& visst kan jag det, mer än gärna. Det vore dock trevligt om det fanns någonstans på sidan att kasta upp länken/filmen.

_________________
B "barre" Mårtensson

Audi urquattro -85
Audi 80 GTE quattro -86
_______________________
SLC Kalmar, ORM AB,
Astanders Eng, Kalmar Bläster & lack
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

I väntan på ny uppdatering av klubbens hemsida så kan ni ju ha en slasktråd ( ) för klubben här på rejsa där allt möjligt med videoklipp o bilder kan slängas upp enkelt lite "skjutet från höften" thumbs up

_________________
Magnus Thomé
Citera
LadyS
Kalmar
Här sen Sep 2010
Inlägg: 110

Namndispens
Namndispens

P.P. skrev:


Som jag skrev innan så regnade det rejält igår, vilket gjorde det svårt att bedöma hur fort det skulle gå i de olika partierna. Men vi visste sen tidigare vart det fanns ett par jobbiga partier, vilket vi försökte jobba bort. I de flesta fall lyckades vi, det var väl bara 90-gradaren ut på betongen som ställde till det för en del. Eller vad säger du Fia Jag kan trösta dig med att du var långt ifrån värst, det fanns spår där som pekade rätt ut i savannen... Men vi jobbar vidare med den delen till nästa år. Om vi kör åt det hållet då.



Pensionerad? My ass...


Pantertanter på vift =)

Halllåå

GALET ROLIGT!!! jag vill köra mera!!

P.P: Tack för att jag fick åka med dig, va asfränt! =)

Mjooo det var lite halt och har man aldrig kört av förut så blev jag lite skärrad...men kan nog erkänna att dom där spåren rakt ut i grönsakslandet var jag nog också skyldig till för jag var och grävde med hela bilen en gång....
Lärdom 1 = ÄT och drick regelbundet så slipper man tappa koncentrationen.


Eftersom det var första gången för mig på en konbana så kommer här några tips till förbättringar:

1. En karta över banan!
2. Ta 5 min extra med dom som aldrig deltagit innan. Gå igenom banan, förklara det här med konerna och allmänna "regler" hur det går till.
3. OM det finns en toalett uppskattas det som info *harkel* för oss som inte normalt står upp och pissar. Nu gick ryktet denna gång så man slapp vätska ner en gaffeltruck..

förutom det, SÅ ROLIGT!!!! BRA genomfört, roligt att se så mycket olika typer av bilar som nyttjades denna dag..
MER konbana åt folket på hemmaplan!!!

P.S dom sista inofficiella tiderna då? det var ju då det blev lite bra siffror D.S

_________________
Sofia B
***********************
Porsche 911 3.6 RSR
***********************
Ågrens Polyester & Epoxyprodukter, Kalmar Bläster och lack. ORM Kalmar
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Karta är ingen dum ide. Den här gången spikade vi inte banan förrän 9-tiden på morgonen, men en snabb skiss kan man ju ändå få ihop.

Jag hade faktiskt tänkt vandra ett varv med dig, Sara och andra eventulla, men eftersom det hängde på antalet konvakter om vi skulle komma igång eller inte valde jag det istället. Vi kanske skall satsa på en nybörjarvandring som börjar prick 09,30 nästa gång? Börjar bli mycket förändringar och förbättringar att hålla reda på nu

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1483



LadyS skrev:

P.S dom sista inofficiella tiderna då? det var ju då det blev lite bra siffror D.S

Jag ska se om jag kan tyda de handskrivna tiderna och skriva upp dem här. Vi skrev bara upp bilmodell + tid i den ordning som ni körde på dessa. Så ni som delade bil får försöka komma ihåg hur ni körde på slutet.
Så de kommer nog upp här sent ikväll.

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Doblo 1.3 -13, Laguna Coupé -09
Citera
Joakim Winkler
Ronneby
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1483



Här kommer tiderna som skrevs ner under "Hopp och lek":

Opel Kadett 57.09
BMW 120d 1.00.00
Suzuki Swift (Simon) 1.00.31
VW Polo 1.02.62
BMW 330 58.59 + 3
Porsche 944 S2 cab (Björn) 56.62
Volvo 745 59.87
Opel Kadett 57.18
VW Golf R32 1.07.03
Audi Urquattro 1.09.22
Subaru Impreza 58.75
Austin Healey 55.12
BMW 120d 57.59
Suzuki Swift 1.00.29
VW Polo 1.01.31
BMW 330 57.53
Porsche 968 1.04.04
Renault Megane Coupé 58.62 + 3
Volvo 745 1.00.97
VW Golf R32 57.97
Covette C4 cab 59.09
Audi Urquattro 1.04.78
BMW 120d 58.08
Suzuki Swift (Dogge) 58.59
VW Polo 1.01.66
Porsche 944 S2 cab 1.07.22
Porsche 968 1.02.34
Renault Megane coupé 57.34
Volvo 745 59.72
Mazda RX-7 (Hugsén) 59.88
Audi Urquattro 1.04.47
BMW 120d 57.03 + 3
Mazda Miata (Winkler) 56.91
Subaru 57.56
BMW 330 57.41 + 3
Porsche 968 1.00.03
Suzuki Swift (Dogge) 59.06
Renault Megane 56.13
Mazda Miata (Winkler) 56.10
Audi 80 (Barre) 1.10 +++

_________________
Joakim Winkler
Miata -91, 300ZX -91, Doblo 1.3 -13, Laguna Coupé -09
Citera
P.P.
Kalmar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 8814

Hjälpmoderator
Trådstartare
Min gissning om att folk skulle kapa mycket tid vartefter banan pluggades in stämde. Jag kanske skulle kört mer än två vändor trots allt...

_________________
mvh Patrik Petersson

Time Attack, är inte det bara en tidsträning?
Citera
Eftersnack
2012-09-01 SMC 4 SYAB Raceway Kalmar
<<   1, 2, 3, 4, 5   >>
6 besök senaste veckan (25152 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande