Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-09-09 Superstage Emmaboda blandade märken
3561 besök totalt
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2003


Trådstartare
Ännu en gång hade vi beställt rätt väder.
Vill tacka alla som hjälpte till med tidtagningen, samt till Narin för grillningen. thumbs up

Tyvärr fick jag lägga halva dagen på att felsöka tändproblem. Det visade sig att det var den en och en halv månad gamla MSD-tändspolen som kastat in handduken. Lyckligtvis hade jag inte tagit bort originalspolarna, och kunde åka till Wankelmekka Trekanten och montera gamla tändkablar och koppla bort MSD-spolarna för att sedan åka hem de 35 milen. 23:45 var jag hemma igen i en varm och go säng.

Som tur var fick jag ratta Sebbes slicksmontser, och herrejävlar vilken bil det är! Slicks, ingen servo och en singelturbo med ett underbart register gjorde att jag satt och asgarvade under sista varvet.

Dagens bästa tider:


Samtliga tider hittas här

I vanlig in-för-Superstage-anda så skulle det ju mekas långt ut på kvällen. Denna gången var det dock Sebbes bil.


Vinnaren och förlorarna (Supran gick alldeles för fett och gick inte många varv. Honda nästa, Philip?)


Bonusbild på Zebb Jr, som ska slå pappas rekordtid år 2030.

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
Gerhard
Blomstermåla
Här sen Nov 2005
Inlägg: 284



Tackar för en rolig träff med perfekt väder och massa trevliga människor att snacka med.

Första körningen med nybyggd bil var alltannat än lätt första rundorna
Extremt svårkörd innan Zebb åkte med en sväng och påpekade att den var aldeles för hård i fjädringen.
Så efter en del justering på dämparna börja det iallafall bli hanterbar.

Nu hjälper ju inte det när man har guldfisk minne och inte kommer ihåg ur banan svänger
eller att man växlar upp bakåt och ner framåt

Men skitskoj var det !

Sen blev man lite förvånad en runda när man får se ett två motorigt flygplan komma emot en med landnigs ljusen tända
Är nog inte så många som har det på film.


_________________
Gerhard Petersson
Citera
Magnus Lidholm
Lidköping
Här sen Nov 2002
Inlägg: 536



Får oxå tacka för en riktig kanon-träff! Riktigt smidigt med läsplattan som protokoll, ingen som behöver göra någon tråkig renskrivning. thumbs up

Dagen chocköppnade med väckning 03.00 men fortsatte med fint väder, trevligt folk, goda burgare och mycket körning :-) Hade som tur var tagit ledigt från jobbet idag för var allt ganska seg och höger pekfinger är 50% så tjockare än vänster efter att en av alla getingar tyckte han skulle prova sin gadd.

Vad det gäller den egna körningen så ska jag nog haffa någon snabbare/mer rutinerad förare som antingen kör min bil eller åker med för lite feedback vid något tillfälle. Var nog lite överkörning inne i slalompartierna tror jag. Men hur kul som helst



Snabb vagn och snygg körning!





_________________
Magnus Lidholm
Citera
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2003


Trådstartare
Magnus Lidholm skrev:
Får oxå tacka för en riktig kanon-träff! Riktigt smidigt med läsplattan som protokoll, ingen som behöver göra någon tråkig renskrivning. thumbs up

Vad det gäller den egna körningen så ska jag nog haffa någon snabbare/mer rutinerad förare som antingen kör min bil eller åker med för lite feedback vid något tillfälle. Var nog lite överkörning inne i slalompartierna tror jag. Men hur kul som helst


Alla tvivlare till läsplattor borde höra detta.

Vi glömde säga vid förarmötet att det var fritt fram att fråga Sebastian, Philip eller mig (eller någon av de andra duktiga förarana för den delen) om medåkning och lite tips.
Men jag håller med dig om att man lätt överkör i konpartierna och missar att få med farten ut ur partierna.

Tack för bilderna.

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
Zebb
Trekanten, Kalmar
Här sen Jul 2005
Inlägg: 483



Grymt rolig dag! Tack för alla åkturer jag fick!

Blev väldigt impad av denna bil:


Gäller att hålla i sig så gott det går. Finns det inga handtag, greppa hjälmen!


Grymt rolig att åka och ett väldigt fint bygge! Jag funderade på om jag skulle köpa en seven tidigare, nu vet jag att jag måste ha en innan jag dör!

Här är en bild på flyganfallet förresten:


Korvfest. Det grillades endast hamburgare dock.


Blev tyvärr inte så många bilder denna dag.

_________________
Sebastian Gottfridsson

Mazda Rx-7 -94
Citera
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2003


Trådstartare
Det är ju fler bilder än vad Öberg brukar bidra med iaf...

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
Zebb
Trekanten, Kalmar
Här sen Jul 2005
Inlägg: 483



Hahaha ingen kommentar

_________________
Sebastian Gottfridsson

Mazda Rx-7 -94
Citera
Steewe
Göteborg
Här sen Maj 2012
Inlägg: 24



Det var ett par riktigt bra tider. Men Mäcen, du måste vara sugen på revansch? Häng på vår körning, kommer att åka ett par bilar från Gbg-trakten på fredag kväll. Sover på Moshult Vandrarhem.

/Stefan

_________________
//Stefan Söderberg

Subaru Impreza Type RA -96
Citera
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2003


Trådstartare
Stefan: Du är galen, Emmaboda på lördag och sen Kinnekulle på söndag? Jag har ställt in mig på Kinnekulle, men får se om jag hinner få hem den nya tändspolen från USA som beställdes idag.

EDIT: Såg nu att det är den 22-23:e. Kan vara intressant, faktiskt.

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
Zebb
Trekanten, Kalmar
Här sen Jul 2005
Inlägg: 483



Bokar du så har jag inget val, då kör jag med.

_________________
Sebastian Gottfridsson

Mazda Rx-7 -94
Citera
Steewe
Göteborg
Här sen Maj 2012
Inlägg: 24



Mäcen skrev:
Stefan: Du är galen, Emmaboda på lördag och sen Kinnekulle på söndag? Jag har ställt in mig på Kinnekulle, men får se om jag hinner få hem den nya tändspolen från USA som beställdes idag.

EDIT: Såg nu att det är den 22-23:e. Kan vara intressant, faktiskt.


Hehe, ja det var inte lätt att förstå inser jag nu. Det är Emmaboda 22-23 jag syftade på, även om jag har ett liiitet finger i spelet ang Kullen.

/Stefan

_________________
//Stefan Söderberg

Subaru Impreza Type RA -96
Citera
RacerJo
Varberg
Här sen Mar 2007
Inlägg: 63



Tackar alla deltagarna för en härlig dag
Till min stora förvåning satte jag min bästa vid första körpasset, kunde sedan inte för mitt liv komma i håg vad jag gjorde för att det skulle gå fort trots ihärdiga försök, fick dock hjälp av Sebastian som åkte med och gav tips.

_________________
Johnny Karlsson
Opel Speedster N/A
Citera
Narin
Kristianstad
Här sen Apr 2006
Inlägg: 1248



Tack alla för en härlig dag! thumbs up
Fick en bula på insidan av ena bakdäcket, så vågade inte köra mer på em då det skulle hålla hem,och det gjorde det. Men Sammy fick ju några vändor iaf Lägger upp den filmen imorgon om jag hinner.

Och nästa gång om man kan vara till hjälp för någon så bara hojta till så åker jag med el åk med mig, verkar som det var flera som ville ha tips, även om jag själv hade jobb med att hitta flytet i körningen.


_________________
Mattias Narin 101xBTG-8:22
Porsche GT4-20
Citera
Role
Ronneby
Här sen Jun 2012
Inlägg: 589



Tackar för ett kanonarrangemang...igen!

För min del kan jag väl bara säga att r-däcken greppar mer än gatdäcken!
Nu ska man bara lära sig hur man kör bil också

Hade en go-pro monterad hela dagen, även på en 1:23 runda på zebb's bil, men ett kasst minneskort medförde att bara en av alla filmerna fungerar

_________________
Matthias Karlsson
Citera
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2003


Trådstartare

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
Role
Ronneby
Här sen Jun 2012
Inlägg: 589



När jag inte fick ett i handen, så vill jag iaf ha ett digitalt diplom som jag blev utlovad efter mina bravader på lunchen!

_________________
Matthias Karlsson
Citera
mäcen
Varberg
Här sen Apr 2004
Inlägg: 2003


Trådstartare
Alla vet ju att du kräktes upp trippelburgaren på första varvet

_________________
Marcus Svensson
Mazda RX-7 -95
Snabbare än Lupos3L & Obizzz i Superstage 1:22,50 (slicks)
Citera
nsa
Stockholm
Här sen Feb 2011
Inlägg: 6



Tack för en rolig dag, kul att få prova bilen på riktiga Superstage!!!

_________________
Toyota Mr2 GT SW20
Aaron Mikk-Kirsme
nsa @g.org
Citera
Eftersnack
2012-09-09 Superstage Emmaboda blandade märken
3561 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande