| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Nürburgring
Mitt Nürburgring 2003 till 2024 - 20+år på ringen
|
17 besök idag (207156 totalt) |
|
Re:
Japp, underbar sjönsång från den. Lät något mer högfrekvent än 997 och med fina smällar när PDK:n matade i nästa växel. Tramset med centrumbult fortsätter på 991 ser det ut som. Jag har nog ett par bilder till på den där bl a. bur och bälten framgår något bättre. Kollar och lägger upp. Sjukt habegär när den vrålade förbi och man hörde växlingarna! _________________ Mvh David Ek lu nd BTG 7,16.9 TD
|
||||||
|
jag kollade flera dagar på dessa bilar och det fanns även lite annat inressant.
Mercedes A-klass med "DKG" gick riktigt bra. Någon liten Hundai som rörde på sig friskt. Nya M3:an som jag inte blir klok på vad det är för motor i, låter nästan 4 cylindrigt dock ett ljud jag tilltalas av. Sen har jag för mig att dom körde både GT3 och Turbo 991, härlig sång som alltid. _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
|
Re:
http://www.youtube.com/watch?v=gcIoU Enligt uppgift en dubbel (trippel?) turbo sexa. Den låter väldigt speciellt. Som om man ställer ett par irriterade bikupor bredvid varandra. _________________ Mvh/Micke Regnell
|
||||||
|
Re:
Bra liknelse och mycket riktigt det ljudet jag hörde, dock tycker jag man lättare hör det "sexigare" ljudet på tuben än live, där lär det mindre "sexigt" _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||||
|
Re:
Blev heller inte riktigt klok på vad det var för maskin i den... _________________ Daniel Gudmundsson Kör BMW |
||||||
|
Re:
Ett par AjPhån-bilder blev det också.
Utanför Johans B&B
Wehrseifen
Klassisk MMS-bild
En bra bild som sammanfattar stämningen
Fin 3.0 csl på parkeringen
Pratbubbla till denna någon?
Kö kö kö kö kö kö
Höftledsoperation på Lindenhof
Vaaaarmt _________________ Mvh David Ek lu nd BTG 7,16.9 TD
|
||||||
|
Re:
Du körde ett varv och på det körde du om den där två gånger... Om han inte körde om dig en gång på samma varv så är det verkligen svårslaget
_________________ Magnus Thomé
|
||||||
|
Re:
Hehehe jag stannade och sa till lite streckenkontrollfolk om att en MC låg i Ex-muhles utgång, det var sådär intressant att inse det faktum att 10 m framför mig ligger en gubbe mitt i mitt spår och bilar fanns omkring mig, han kunde lika gärna legat under jorden i detta skede men som tur var redde jag upp det. Så JA han körde om mig 1 gån och jag han 2 gånger Skulle kunna vara en combo av trackday och hög avvikelse i fart oxå men nu var det inte så.
Re:
Då är 2007 uppdaterat med nya bilder på föregående sida. https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php Skall försöka börja sammanfatta 2012 lite senare. _________________ Mvh David Ek lu nd BTG 7,16.9 TD
|
||||||
![]() |
Nürburgring
Mitt Nürburgring 2003 till 2024 - 20+år på ringen
|
17 besök idag (207156 totalt) |