Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2012-09-15 Track day (Lördagen) - STÖDDAG för MinStoraDag
1668 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
På lördagen var det vanlig track day, allt ordnat för att få ihop lite ekonomiskt stöd för söndagen då alla barn och familjer skulle dyka upp. På lördagen var det bara vi bantokar på plats.

Kanonväder, trevliga deltagare och många mil på banan blev det för egen del. Både i egna bilen, som coach i passagerarsätet i olika spännande bilar och dessutom jättekul att bli ombedd att köra några olika bilar. En av dem (jag avslöjar inte vems bil men den är en engelsktysk lågseriesak med överaskande amerikanska vibbar) var nog inte helt frisk vill jag påstå Betedde sig som hela bakaxeln var lös, galna hjulvinklar eller totalpaj bussningar? Och bromsar som låste upp bak först och ingen abs... "Spännande köregenskaper" Om man bromsar in i startkurvan får man en spännande resa vilket blev praktiskt bevisat. Men bara man är kvar på det svarta så? Andra bilar som Carrera 4S var desto tryggare att köra

Jag körde upp 55 liter soppa under dagen i CSL'en, bilen rullade på kanonbra helt utan problem. Gu va kul den är att "mata på" ordentligt i Två pass körde jag själv, resten av dagen med nyfikna passagerare. Loggade under dagen, jag återkommer med video o logg senare

Kul med fyrkampstävlingen. ECO-körningen lär jag väl ha bombat i, vet inte hur långt ner jag kom. Köra i cirkel så fort som möjligt gick käpprätt åt h.... bilen bara plogade och karvade däcksgummi på framdäcken som med osthyvel så jag bytte taktik och lyckades köra fyra varv på ställ mellan konraderna, urusla poäng i tävlingen men jag bestämde att jag gav mig själv lite låssasstilpoäng baraföratt efter det Slalomen gick desto bättre, snabbast under dagen och en fin pokal. Intressant tajt slalom som gick på ettan hela vägen runt! Sen var det sladda in en driftingbil i en parkeringsruta... faaaaaa......nnnn, jag missade att köra den, jag VILLE JU!!!!! Men under hela dagen så gick all i ett och jag kom på försent att jag missat det


Jag har tyvärr absolut inga foton alls, vi får se om någon tagit lite under dan?

_________________
Magnus Thomé
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41501

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Det var ingen tjurrusning till den här tråden

Jag loggar ju inte körning på de träffar man inte ska det, men denna dag var det inget stopp för det så här är tredje varvet på morronkvisten. Okej tid men går att kapa mellan Mjölby och F2 som det såg ut i loggen tror jag, måste kolla lite ordentligare.


_________________
Magnus Thomé
Citera
Eftersnack
2012-09-15 Track day (Lördagen) - STÖDDAG för MinStoraDag
1668 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande