Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) STCC 2012 | << 1, 2, 3 ... , 22, 23, 24 >> 14 besök senaste veckan (72662 totalt) |
Inte för att tta har varit så spännande i år, men stccs insats suger... Förstår varför dom andra lämnade..
Om nu gubben kristoffersson uttryckt sig så är det fan skandal! Själv har väl aldrig gillat honom... Går tillbaka till hans rallycrossdagar när han var lika dryg! Får vänta till i morgon och kika på det. Personligen tror jag dom kommer enas till nästa år.. båda har blivit brända i år. Magnus _________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! |
||||
http://www.teknikensvarld.se/2012/09
Kanske ryckt ur sitt sammanhang? Alla andra serier som vidtar åtgörder för att jämna ut prestanda kör väl med öppna kort? _________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||
Kul för Kristoffersson som med denna seger kanske kan få lättare att kliva vidare i karriären utomlands. Rydell har ju haft sin karriär medan Kristoffersson förhoppningsvis har en fin karriär framför sig.
Om STCC och vikter hit och dit, smörande inför fabrikanter mm kan man ju säga en hel del. Med tanke på att inte Cheveroleten med WTCC motorn var tillåten i det reglemente som bestämdes inför 2012 hade det ju varit värre om Rydell hade vunnit. Nu vann dom team mästerskapet. Omvända roller från förra året. Bli intressant att se hur dom styr upp racingen inför nästa år. _________________ Christoffer Silfverberg |
||||
_________________ Magnus Wideman Golf MK8 R PP & Cupra Born E-Boost https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||
Du får förlåta mig men bästa WV förare var Kristoffersson men väl värda SM-guld var väl att ta i ! Men om man betänker att STCC faktiskt har SM status, trots avsaknad av majoriteten svensk racing elit och regler för att ta fram bästa förare. Så under dom förhållanden så är ju Johan bäst. Men värdig vet jag inte! Missförstå mig inte. Jag tycker Johan Kristofferson är kanon bra. Synd bara att han inte får jämföra sig mot de bästa i sverige. _________________ Bosse Isaksson |
||||
Det är ganska meningslöst för oss att argumentera. Jag har noterat dina tidigare inlägg och jag nöjer mig med att konstatera att dina och mina åsikter skiljer sig radikalt i många fall rörande svensk elitracing. Du får ha din åsikter och jag respekterar dem men jag tycker det är lite trist och konstigt att man inte kan gratulera en nybliven svensk mästare utan att bli ifrågasatt i en STCC-tråd. Han vann SM och slog förra årets mästare. I mina ögon är det en värdig mästare. Jag kommer gratulera Fredrik Ekblom när han tar sin poäng, han är en värdig TTA-mästare! Så grattis än en gång Johan! |
||||
Inför finalen så fanns det tre förare med chans att vinna mästerskapet. Hade Rickard eller Michel vunnit så hade de också varit värdiga mästare. Nu vann Johan, bara att grattulera!
_________________ Fredrik Nyström EVO VI TME -00 C220 d kombi -16 |
||||
Såg första racet på valla, men sen gjorde Freddo och jag som många andra.
Stack efter camaro-racet 12 bilar i STCC och det var 5 som gick hyggligt snabbt och 3 av dom som var snabbare (biogasarna), gjorde ingen lycklig Camaro var dock rätt kul Clio fick agera matpaus Tur att vi inte behövde betala för biljetterna, för då hade jag känt mig lurad _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||
Riktigt ok bana med tanke på var de är och kör.
Skulle vara en perfekt trackdaybana. Men beslutet att ge VW viktreduktion var nog i efterhand fel. Men som sagt så fungerar det ju i alla serier med straffvikter. _________________ Jocke Hellqvist. |
||||
Camaro cup har bara blivit bättre för varje race!
Trodde det skulle vara skittrist på den här korta banan med deras stora tunga bilar men tusan heller. Nu är väl inget säkert inför nästa år innan STCC och TTA kommit överens men jag hoppas verkligen camaro cup lever kvar på samma sätt. _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||
Ja Camaro cup var skitkul att se på Solvalla .
Inte många bilar som inte var knöliga och rena En liten Film: http://youtu.be/at9JL-L26_w _________________ Magnus Wideman Golf MK8 R PP & Cupra Born E-Boost https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||
Viktreduktionen var nog tråkigast för Kristoffersson, väldigt många tänker nog nu att det var enbart därför han lyckades vinna.
_________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||
_________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! |
||||
Är det kanske så det löser sig med sammanslagningen med TTA? Stcc tar han dom rallycrossen.. _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||
Ja, det blev en riktig björntjänst. Men hoppas att folk ändå ser och förstår att JK är en duktig förare, vilket han visat inte minst i Porsche Cup. |
||||
_________________ Magnus Berglund Mazda Rx7 1981 Rx5 1977 Wankel? Yes! |
||||
Nyss hemkommen till renbetesmarkerna efter en helg söderut och besök på Solvalla fre-lör. Ang. VW's viktreducering så fattar jag det som att det är som ifjol, dvs. man räknar på kval och varvtid i race under de 3 senaste tävlingarna och beräknar vikterna. Detta ger nya vikter om någon är mer än 0,3 s. långsammare än den snabbaste bilmodellen. Ifjol var detta helt offentligt och detta presenterades alltid några dagar innan tävlingen. I år har iaf jag aldrig sett denna lista publiceras likt ifjol.
I fredags tog jag tunnelbanan från t-centralen till Solvalla. Kändes högst ovant att åka t-bana till en motortävling! Efter en stund på plats så började jag förstå hur smart det är att lägga en tävling på en sådan här arena. Det mesta "runt-i-kring" finns ju redan. Jag kan tycka att detta race hade passat bättre någon gång under juni/juli, och inte som finalbana. Men banan var mycket bättre än jag hade väntat mig, åtminstone från läktarplats. När regnet kom på fredag kväll så satt vi på inomhusläktaren och såg Porsche-racet. Camaro Cup var det som var underhållningen denna helg . Var bra drag i publiken när Camaro körde, och en väldigt stor mängd folk åkte hem efter att sista Camaro-racet körts. Överlag ganska bra drag, och fyrverkeriet på slutet var nog inte gratis . Pangade på rätt bra! Några små saker som jag kunde störa mig på: Bandepån var för kort, förare med drive through-straff tappade inte så värst mycket då sträckan var ganska mycket kortare än själva banan. Sen när belysningen gick igång på fredag kväll så lyste lamporna ut mot publiken i kurva 1-3, samt sista kurvorna. Lamporna i dessa kurvor borde ha vänts mot innerplan istället. EDIT: Äh, plockade bort lite text... _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||
Tidigare har det annonserat att STCC och TTA skall gå samman, tiden går och inget händer.
TTA verkar helt inne på att köra sin linje som tidigare. Stcc började efter finalen på Solvalla prata om rallycross. Nu har det presenterats en rallycross bil "Super car Light" se länk http://www.teknikensvarld.se/2012/10/17/35474/stcc-jobbar-vidare-med-rallycross/ Bilsport; www.bilsport.se/news.php?id=104479 _________________ Peter Eriksson |
||||
Det är tydligen officiellt nu att det blir ett sammarbete. _________________ Per Jonsson Alfa GTV TB -96 MSIII Audi A4 1,8T Q |
||||
Elitracing (åskådarracing) STCC 2012 | << 1, 2, 3 ... , 22, 23, 24 >> 14 besök senaste veckan (72662 totalt) |