Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
rejsa.nu - Hillclimb mästerskap 2011
<<   1, 2, 3, 4
39268 besök totalt
peppe_swe
skärhamn
Här sen Okt 2006
Inlägg: 140



morre95 skrev:
Skulle det inte vara bra om vinnaren i respektive klass eller bil eller hur man nu vill dela upp det i slutet av året är tvungen att visa upp reprisfilen?

Det jag menar är att det är ju svårt att se om man har använt något annat hjälpmedel än bara autoclutch (alltså fuskat) om vi bara kör med skärmdump. Men i reprisen kan man se om det är fler hjälpmedel påslaget.

Anledningen till att bara vinnaren ska skicka in reprisfilen, var nog mest för att Niklas inte ska få för mycket jobb att administrera allt. Och det är ju då den vinnande förarens ansvar att se till att ha sparat reprisfilen. Plus att det kan vara kul om man kunde ladda upp den vinnande reprisen när tävlingen är över så vi andra kan ladda ner och titta. Man lär sig säkert alltid något på det.

och om vinnaren inte kan visa upp reprisen så får den näst bästa tiden chansen osv. Och så håller man på så tills den första personen som kan visa upp reprisen och han/hon blir då vinnaren.

Eller vad tycker ni?

Jo helt klart bra ide ! Sedan det med hjälpmedel. Det går inte att köra snabbt med hjälpmedel. Kanske till en viss gräns, Men efter det så bromsar det bara Men skall man ha repriser om man vinner så bör nästan allt nollas igen. MAn bör ju skriv upp dag och datum så man hittar reprisen . Eller så går det ju att ändra namnet på reprisen så att man lätt hittar den

_________________
peter pettersson
Citera
morre95
Boxholm
Här sen Maj 2008
Inlägg: 7



peppe_swe skrev:
Jo helt klart bra ide ! Sedan det med hjälpmedel. Det går inte att köra snabbt med hjälpmedel. Kanske till en viss gräns, Men efter det så bromsar det bara Men skall man ha repriser om man vinner så bör nästan allt nollas igen. MAn bör ju skriv upp dag och datum så man hittar reprisen . Eller så går det ju att ändra namnet på reprisen så att man lätt hittar den

Jag vill faktiskt hävda att man kan åka fortare. Jag har kört 2:09.8xx med RR1:an med tractioncontroll på low och ABS på low. Det har jag inte varit i närheten av med allt på off (kommer inte ens i närheten av din tid Peter). Så i vissa enstaka fall så åker i alla fall jag snabbare med hjälpmedel. Men det kanske mer beror på mina begränsningar som förare än att hjälpmedlen faktiskt får en att åka snabbare.

Det är nog en bra ide att döpa om reprisfilen och kanske till och med lägga den i en annan mapp så man vet vart man har den om man nu skulle råka vara snabbast. Men det är väll upp till var och en i så fall. Vill man vara king of the hill vid årsskiftet så får man helt enkelt se till att man vet var repris filen finns.

om allt ska nollas eller inte är väll i slutändan upp till Niklas, det är ju hans tävling. Men jag tvivlar starkt på att de tider som är satta nu verkligen kommer stå sig hela året ut. Det är ju bara vinnaren som behöver bevisa att han inte har fuskat. Så för min del så spelar det ingen roll om allt nollas eller inte.

_________________
Erik Morén
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Bra idé med reprisen tycker jag.

Dock skippar vi att nolla tiderna. Som sagt tror jag att tiderna kommer ändras en hel del i höst då folk börjar sitta inne o köra igen.

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
peppe_swe
skärhamn
Här sen Okt 2006
Inlägg: 140



Niklas Maravic skrev:
Bra idé med reprisen tycker jag.

Dock skippar vi att nolla tiderna. Som sagt tror jag att tiderna kommer ändras en hel del i höst då folk börjar sitta inne o köra igen.

Japp:), Kan va skoj att kolla på om inte annat. Har aldrig testat hjälpmedel med race07. Men som jag beskrev det innan = sämre tider med hjälpmedel var det i varje fall i gtr2

och som du säger så kommer tiderna att ändras mycke under hösten:) Men har man redan en tid som tror står sej gott så kan det va bra att spara reprisen

_________________
peter pettersson
Citera
peppe_swe
skärhamn
Här sen Okt 2006
Inlägg: 140



Niklas glöm inte att skriva in det i reglerna angående repris.

_________________
peter pettersson
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Fixat

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
peppe_swe
skärhamn
Här sen Okt 2006
Inlägg: 140



Niklas Maravic skrev:
Fixat


Gött

_________________
peter pettersson
Citera
peppe_swe
skärhamn
Här sen Okt 2006
Inlägg: 140



Hej! Du har inte uppdaterat tiderna på länge. JAg har skickat för ca en månad sedan. Peter

_________________
peter pettersson
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Jag för börja att be om lite ursäkt. Det har varit så jäkla mycket på jobbet så detta har tyvärr blivit lidande!

Men vi förlänger tiden till 1 mars så ut och kör lite backe med er!!!

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
peppe_swe
skärhamn
Här sen Okt 2006
Inlägg: 140



Niklas Maravic skrev:
Jag för börja att be om lite ursäkt. Det har varit så jäkla mycket på jobbet så detta har tyvärr blivit lidande!

Men vi förlänger tiden till 1 mars så ut och kör lite backe med er!!!


Kollar du skärm dumparna jag skickat tidigare? Och uppdaterar ?

_________________
peter pettersson
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Fixat!

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
peppe_swe
skärhamn
Här sen Okt 2006
Inlägg: 140



Tackar

_________________
peter pettersson
Citera
Niklas Maravic
Örebro
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4704

Hjälpmoderator
Trådstartare
Oj då denna har jag glömt bort!

Någon som kör fortfarande?

_________________
May the Downforce be with you

Team Swedish Racing Mates
Citera
SRMrolle
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 704



nja, jag har inte kommit i mål ännu

_________________
Roland Johansson

[SRM]Rolle

www.racingmates.se
Missa inte SRMs Tisdagsrejs varje tisdag

Probably the friendliest team in the world
Citera
Racingsimulatorer
rejsa.nu - Hillclimb mästerskap 2011
<<   1, 2, 3, 4
39268 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande