Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Elitracing (åskådarracing) TTA - Elitserien 2012 | << 1, 2, 3 ... 57, 58, 59, 60 >> 47 besök senaste veckan (187355 totalt) |
Har följt båda serierna. Blandannat STCC finalen på plats på Solvalla förra helgen.
Självklart slår TTA högre. Där finns det 16 bra förare som alla kan vinna. STCC 4-5 st eller???. Spännade nästa år om TTA bli kungaklassen i STCC... _________________ Magnus Wideman Golf MK8 R PP & Cupra Born E-Boost https://www.youtube.com/channel/UCOQb17Kro9L-iuT91cKxsjA https://www.instagram.com/faceliftgt |
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
|
||||||||||||
I historieböckerna lär ett SM-tecken rankas långväga högre.
Sitter och kollar på TTA just nu. Glest med publik och utdragna fält, gäsp. Jag hoppas innerligt att inte TTA blir huvudklassen. En klass med utdragna fält och bilar som går i tusen bitar vid minsta kontakt har nog svårt att locka publik och sponsorer långsiktigt. Jag vet att jag svär i kyrkan då det finns många här som gärna vill köra TTA-spåret så långt det går oavsett verkligt utfall. När man pratar med team-anställda mekar OTR så säger de ju själva att bilarna har långt sämre kvalité än de själva trodde innan säsongen drog igång. Identifieringsfaktorn i enhetsbilar är också ett problem. Lägg det ihop med med spröda bilar och avsaknad av utjämningslösning som tätar till fälten och du har en ganska lam produkt som bara attraherar de inbitna TTA-entusiasterna. Racing är show för de allra flesta. Milimeterrättvisa och vilka namn som sitter bakom ratten är sekundärt för den stora massan när vi pratar inhemsk racing. Vi har ingen superstjärna som drar man ur huse och då är det showen som skall sälja. Racing ska vara kul att kolla på. Jag hoppas TTA-teamens ägare inser felsatsningen och biter i det sura äpplet även om det svider ekonomiskt kortsiktigt sett. STCC:s koncept är bättre ur ett marknadsmässigt perspektiv om alla toppteam kör där. Det måste inte nödvändigtvis vara nuvarande STCC-upplägg då det finns brister. Ett nytt reglemente är välkommet, men se till att det är riktiga touringcarbilar och ett vettigt viktjusteringssystem... |
||||||||||||
Det kan jag inte hålla med om, har hört mer än en gång att motorsport inte är någon sport för det handlar ändå bara om att ha snabbaste bilen. Att sopa bort det argumentet tror jag är superviktigt om man skall kunna nå ut till oinvigda. Det funkar ju utmärkt för DTM och Nascar! Men uppenbarligen finns det dom som hellre vill se standardbilar så det ultimata hade varit med båda klasserna på nått vis. Fast det kan nog bli svårt.. _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||||||||||
Vad hände med Göransson? Och fick man någon förklaring till Alx problem på uppvärmingsvarvet? Jag råkade somna under racet ca 10 varv in för att vakna till på varv 25-30...
Aldrig i livet, det är större sannolikhet att himlen ramlar ner och att helvetet fryser till is. _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||||||||
Alex fick gashäng och Göransson gick i muren efter andra chikanen, trodde själv att bilen hade läckt något som gjorde det halt varven innan.
_________________ T h o m a s P i h l Mazda MX-5 Miata -99 #78 MX-5 Standard Cup / Roadsport C Fd ERCup #98 - Caran Racing |
||||||||||||
Däcksbyte och lite längre race! De flesta racen har ju blivit som mest intressanta de sista 5 min. KERS håller jag inte med dig om men vad vet jag. _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||||||||||
Ja det blir nog spännande med 16 bilar i depån samtidigt på cityarena _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||||||
20 bilar, KERS och lite längre race, inga däcksbyten men istället lite hållbarare däck Men vi får väl se vad de hittar på. |
||||||||||||
Vadå menar du att man är 20 bilar. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||||||
Trodde man skrev önskelista och jag önskade bl.a 20 bilar(förare). 16 startande är för lite och 20 startande är vad jag tror en realistiskt möjlig siffra om man betänker vad man kan få ihop avseende tillräckligt bra förarkvalitet. Ca 10 av dem som kört TTA i år och sedan några från STCC samt ytterliggare ett antal till från nuvarande support klasser till TTA/STCC. Tror det är bra med ett tak och minimera känslan av utfyllnad. |
||||||||||||
Det vore väl bättre att få in lite fler förare och få serien intressant med lite folk från utlandet än att sätta ett tak. Nu finns det ju inte några överåriga bilar att ta till för utfyllnad som i annan serie har haft. _________________ Björn Andersson Reg. Bes.för Vagnbok RA RC Drifting Vagnbok utf. Folkrace Chefstekniker BMWSC F.D. SerieTekniker ERC F.D vagnboksutfärdare AR Cupen |
||||||||||||
Rickard Rydell var inne på att TTA bilarna borde vara mindre beroende av aerodynamik för att få tätare racing. http://www.hipcast.com/podcast/HrqdJb
Kanske kan vara en av osakerna till att Camaro cup är så jäkla kul att se på. Dom har väl ungefär? lika många hk och båda är enhetsbilar men där slutar väl likheterna sen. _________________ Stefan Agartsson "Are You Driving with Your Eyes Open, or are You, Like, Using the Force?" |
||||||||||||
Tackar! Synd med allt strul för Alx på slutet, och Göransson vill nog glömma 2012 fort. Han kan mycket mer än så. _________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||||||||||||
Självklart hade det varit positivt med internationell konkurrens .... kvalitet före ren kvantitet bör vara ledstjärnan, även om kvantitet också är en form av kvalitet.. |
||||||||||||
Tror helt klart på en utökning av bilar och längre race med däckbyten och tankning. Byte av kvaldag till lördag samt tävlingsdag till söndag.
|
||||||||||||
Vad jag har hört så var både däckbyte och KERS planerat inför årets säong.
Själv tror jag på mindre aero, smalare däck och fler justeringsmöjligheter. _________________ /Mathias Cardevik 3:a BMW Cup Modifierad 2013 & 2015 samt Standard 2011 & 2012 |
||||||||||||
Elitracing (åskådarracing) TTA - Elitserien 2012 | << 1, 2, 3 ... 57, 58, 59, 60 >> 47 besök senaste veckan (187355 totalt) |