Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Inför träffar
Rejsafesten / 10 års jubileum nu kör vi!
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
17200 besök totalt
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Jaha jag börjar inse att rejsafesten rinner ut i sanden om vi inte tar fatt i det gemensamt. Vi har en ypperlig anledning att träffas och ha det trevligt ihop men det krävs lite planering Det finns såklart olika alternativ hur vi löser detta men för mig är det viktigaste ATT vi träffas inte hur och var. Dom flesta av oss känner till situationen och nu krävs det en insats av OSS för att slutföra detta.

Vi behöver lite folk som kan tänka sig att hålla i lite olika delar för att få fart på det hela. Så min fråga är om vi kan börja dra i ansvariga per omgående så vi kommer i hamn med detta, känner du att du kan tänka dig offra lite tid för rejsa och festen så visa ditt intresse här och NU! Jag tror inte vi kommer vidare om vi inte delar upp ansvaret lite, skall vi "bara" träffas på publik lokal går det att koka ner logistiken en del men det är inte lika enkelt av olika skäl. Datumen vi siktar in oss på är fortfarande den 24 november för enkelhetens skull. Vi behöver följande poster (overkill eller har jag missat nåt?)

* Lokalansvarig

* Mat & Dryckansvarig

* Underhåll/aktivitetsansvarig

* Ev inköpsansvarig

* Övrig Logistik



Själv hjälper jag mer än gärna till men avståndet gör det lite klurigt. En sak till, läs nu inte detta och klicka vidare och tro att det löser sig för det gör det inte, just DU behövs för att vi skall få ihop det så se till att signa upp dig för lite deltagande i arrangerandet av rejsas 10 års jubileum!


Deltagarlistan är egentligen ointressant just nu så länge vi inte har någon substans i festen men annars finns listan på folk här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=82822&postdays=0&postor . . . .

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Efter i stort sett 24 timmar och knappt 200 views har vi nada intresse för detta? Trodde jag minsann inte
Nåja jag provar att lyfta tråden några dagar och ser om vi får napp!.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7287



Jag bidrar där jag kan, absolut. Men vet inte riktigt var jag kan bidra bäst som "ansvarig". "Dryckansvarig" möjligen. Lokalansvarig har väl Bisting anmält sig som iaf preliminärt och isåfall antar jag att förtäringen inkluderas eftersom det var en restaurang söderut nånstans.

Vad gäller logistik kan jag ta det, men ser för närvarande inga logistiska utmaningar. Men det kanske kommer med underhållning o s v?

Som dryckansvarig skulle jag kunna se till att vi får ett skapligt urval av vettiga alkoholhaltiga drycker om lokalen tillåter detta. Kan väl även bidra med råd & dåd vad gäller mat om det behövs, men här är jag tunn i kompetensen. Men så noga kan det väl inte vara heller?

Vad gäller underhållning skulle iaf jag gärna se ett "rejsa-band" som gärna skiftar konstellation under kvällen samt blir bara sämre och sämre tills chefen (du eller CSL-mannen) drar ur kontakten. Folxam kan säkert dra ihop detta. Jag kan bidra med inlevelsefullt gitarrspel på "Start me up" / "Love removal machine".

Men... nästa steg är nog att boka lokal, sen fixar sig nog det mesta. För att "nån annan" ska våga göra det krävs nog dock att vi betalar. Eller? Nån som kan stå för ett konto isåfall?

Kan iofs erbjuda min tjänst som koordinator och pådrivare så att det verkligen blir av. Det kanske behövs?

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Pär Hansson skrev:
Jag bidrar där jag kan, absolut. Men vet inte riktigt var jag kan bidra bäst som "ansvarig". "Dryckansvarig" möjligen. Lokalansvarig har väl Bisting anmält sig som iaf preliminärt och isåfall antar jag att förtäringen inkluderas eftersom det var en restaurang söderut nånstans.

Vad gäller logistik kan jag ta det, men ser för närvarande inga logistiska utmaningar. Men det kanske kommer med underhållning o s v?

Som dryckansvarig skulle jag kunna se till att vi får ett skapligt urval av vettiga alkoholhaltiga drycker om lokalen tillåter detta. Kan väl även bidra med råd & dåd vad gäller mat om det behövs, men här är jag tunn i kompetensen. Men så noga kan det väl inte vara heller?

Vad gäller underhållning skulle iaf jag gärna se ett "rejsa-band" som gärna skiftar konstellation under kvällen samt blir bara sämre och sämre tills chefen (du eller CSL-mannen) drar ur kontakten. Folxam kan säkert dra ihop detta. Jag kan bidra med inlevelsefullt gitarrspel på "Start me up" / "Love removal machine".

Men... nästa steg är nog att boka lokal, sen fixar sig nog det mesta. För att "nån annan" ska våga göra det krävs nog dock att vi betalar. Eller? Nån som kan stå för ett konto isåfall?

Kan iofs erbjuda min tjänst som koordinator och pådrivare så att det verkligen blir av. Det kanske behövs?


Ja jag tror det behövs och jag tror det behövs namn på dom som ör ansvariga för sin del så vi kommer loss. Ta på dig rollen som koordinator och dryckesarrangör (nice titel) Men resten av "gänget" mäste vakna nu, det är ju trots allt bara 7 veckor kvar.



Tack för din input thumbs up

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9846

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Som sagt kan jag höra med en vän som har en lunchrestaurang i Västberga och som brukar arrangera lite sånt här.
Dom kan lösa allt från mat till underhållning och tar väl typ 100pers.

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687


Trådstartare
Dude skrev:
Som sagt kan jag höra med en vän som har en lunchrestaurang i Västberga och som brukar arrangera lite sånt här.
Dom kan lösa allt från mat till underhållning och tar väl typ 100pers.


Kan vi tolka detta som att DUDE sköter anskaffning av lokal? Pär är koordinator?
vi måste på något vis komma lite framåt

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7287



Dåså. MT understödjer detta, så då är jag på.

Dude, kan du:
-Boka Västbergastället om du kan göra det utan förskottsbetalning
-Samtidigt kolla meny- och dryckesalternativ.
-Kolla om de får köpa leveranser av öl utanför sortimentet, givetvis inom rätt kanaler.

Sen kommer jag att inbjuda till spånskiva för att sätta lite spets på evenemanget, utan att det går ut över att vi bara träffas och surrar och lär känna varandra bättre.

Preliminärt Fre 19/10 nånstans i stockholmstrakten.

Innan dess kan alla fundera på "den lyckliga horan"-modellen av sponsring. Hur skulle tredje part kunna bidra till att detta blir ännu trevligare, mer avslappnat, billigare, roligare m m utan att rejsa10 hamnar ur fokus?

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Alla former av reklamjippon eller sköjlekar undanbedes, jag vill åka dit och träffa folk och snacka skit. Allt som kommer ivägen för det måste bort. Betalar gärna för mig själv om jag får välja vad jag skall köpa, underförstått; inga is-svanar eller "roliga välkomstdrinkar"...

Är det fler som skall resa in till den här festen? Var skall ni bo i såna fall?

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
steffe
Stockholm N
Här sen Feb 2003
Inlägg: 11743

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

MaZ skrev:
Alla former av reklamjippon eller sköjlekar undanbedes, jag vill åka dit och träffa folk och snacka skit. Allt som kommer ivägen för det måste bort. Betalar gärna för mig själv om jag får välja vad jag skall köpa, underförstått; inga is-svanar eller "roliga välkomstdrinkar"...

Är det fler som skall resa in till den här festen? Var skall ni bo i såna fall?


"F1 hotell" i Västberga bör väl vara ok
Scandic Årsta

_________________
/mvh Stefan Björklund
Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit!
F1-bärgare
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



MaZ skrev:
Alla former av reklamjippon eller sköjlekar undanbedes, jag vill åka dit och träffa folk och snacka skit. Allt som kommer ivägen för det måste bort.


+1

Lite välkomsttal och sånt är förstås ok men inget schemalagt som tar hela kvällen.

_________________
Martin Öberg
Citera
Ankan
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 7582

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Obizzz skrev:
MaZ skrev:
Alla former av reklamjippon eller sköjlekar undanbedes, jag vill åka dit och träffa folk och snacka skit. Allt som kommer ivägen för det måste bort.


+1

Lite välkomsttal och sånt är förstås ok men inget schemalagt som tar hela kvällen.


Och inte för hög musik i lokalen, jag vill kunna prata med folk.

så äta, dricka gott räcker bra för mig

_________________
Angelika Almstedt - kör svensson-bil och bakar cupcakes nu förtiden.
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7287



Är benägen att hålla med om att "less is more" i detta fall.

Då kanske det räcker med Bistings alternativ? Då har vi en tid och en plats med tak, mat o dryck, vilket täcker basbehovet.

Anders är dock sjuk och återkommer så snart han kan.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Både och till alla som orkar ta tag i detta

_________________
Magnus Thomé
Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 18555



Magnus Thomé skrev:
Både och till alla som orkar ta tag i detta


+1!

Rejsafest måste ju innebära att det är som att sitta hemma hos Magnus i hans soffa och ha det trevligt? Minus Spotify-battles och dylikt såklart...

_________________
/Mats Strandberg
onemanracing.com

BMW 330i -05
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7287



Dude?

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7287



Anders har besvär med att hitta ställe, har ett alternativ kvar att undersöka.

Men kan fler bidra med alternativa ställen att vara på?

Om det ändå ska hållas på en rätt basic nivå, så kanske "vilken lokal som helst" + catering duger?

Jag har inga känningar i sthlms-trakten vad gäller sånt här, tyvärr.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5165



Jag försöker höra mig för hos bekanta ifall någon har tips, skriver här i tråden ifall det nappar

OBS! Ta inte detta som ett "Hej jag vill vara lokalansvarig"-inlägg

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
Marcus Gustafsson
Västerhaninge
Här sen Apr 2003
Inlägg: 11189



Pär Hansson skrev:
Anders har besvär med att hitta ställe, har ett alternativ kvar att undersöka.

Men kan fler bidra med alternativa ställen att vara på?



Jag har ingen susning, men det kanske finnas något på: http://www.lokalagenten.se/default.aspx

_________________
Mvh
/Marcus

I garaget: Påffe 944 & Martini Seven
Citera
Johan Lekås
Sollentuna
Här sen Aug 2005
Inlägg: 1267



Pär Hansson skrev:
Anders har besvär med att hitta ställe, har ett alternativ kvar att undersöka.

Men kan fler bidra med alternativa ställen att vara på?

Om det ändå ska hållas på en rätt basic nivå, så kanske "vilken lokal som helst" + catering duger?

Jag har inga känningar i sthlms-trakten vad gäller sånt här, tyvärr.
Lokaler är ju inte lätt...Det jag kan komma på är typiskt ett ställe i kategorin '"vilken lokal som helst" + catering duger': http://sollentunasodra.se/lokaler/holken/hyr-holken.html
Inte direkt en toppfräsch lokal men kanske tänkbar?
400m till buss , 1 km till pendel (Helenelund), 15 min med bil från stan
Om det är intressant kan jag kolla priset men gissningsvis 3000 till 5000 kr
Karta http://kartor.eniro.se/m/9SkCj

_________________
Johan Lekås
Citera
Dude
huddinge/sthlm
Här sen Jan 2003
Inlägg: 9846

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Ny lokal vid Älvsjö station uppnosad. Kan vara det vi letar efter

_________________
Dodge pickup -58
Dodge Dart -67
Plymouth Cuda -71
Plymouth Cuda Conv -70
VaGinetta G20
Opel Speedster
Ford Cortina

Anders Bisting
Citera
Inför träffar
Rejsafesten / 10 års jubileum nu kör vi!
1, 2, 3, 4, 5, 6   >>
17200 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande