Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Lagom rejsiga hjulvinklar för Porsche 924 TURBO?
686 besök totalt
Plus2
Malmö
Här sen Jan 2004

Trådstartare

Hejsan

Innan jag börjar använda mina nyinköpta Bridgestone RE540 S på riktigt så känns det om om det är lämpligt att göra en hjulinställning på 924 turbon.

Bilen köptes förra sommaren och jag har ingen aning om hur hjulen står idag, mer än att den i alla fall går rakt fram när man bromsar hårt eller släpper ratten... Efter licenskursen på Knutstorp härom veckan är det i alla fall klart att Pirelli-gatdäcken jag körde då blev mer avrundade på ytter- än innerskuldran. Dock märkte jag efter en kort provtur med lugn gatköring i 50-70 km/h att RE540 blev markant varmare på insidan, lite negativ camber har jag i alla fall...

Så, finns det någon som har något förslag till lagom camber, caster och toe-in för en 924 turbo med 205/15-15 RE540 S och som bara är busbil (körs bara på gatan till och från banträffar eller för korta provturer)?

Tack för ert tålamod med min nybörjarfråga,
P-o

Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002

Tror vi avhandlat detta innan, men strunt samma:

Caster, så mycket det går
Toe out fram, ngn enstaka mm på fälgkanten
Toe bak, 0
camber fram, kanske -2°
camber bak, kanske -1.5°

Ang camber så är ju tempmätning direkt efter, eller under körpasset en bra metod thumbs up Kanske ska du har ytterligare 0,5-1°

Malmö
Här sen Jan 2004

Trådstartare
Tack för det Pär! Här kan man snacka om gentlemannaracer som delar med sig av sina erfarenheter.

Vi ses i Roadsport C den 9/5
P-o

Allmänt banåkaforum
686 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande