Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Snabbknapparna längst upp, önskar en "Egna inlägg knapp"
3855 besök totalt
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410


Trådstartare
Hej!

Snabbknapparna längst upp är något jag använder flitigt i alla forum jag är med i. Dock saknar jag knappen "mina inlägg" eller "egna inlägg" här på Rejsa!

Vi har knapparna "Egna 24h" och "Egna 1mån" där man snabbt och lätt får fram de trådar jag skrivit i det senaste dygnet eller senaste månaden, MEN listan är ganska kort om man som jag följer många trådar utan att skriva i den stup i kvarten.


Jag önskar därför att vi byter ut någon av knapparna, eller lägger till en till, där listan fortsätter att fyllas på med trådar även efter 1 månadsgränsen.
Är det någon som använder knappen Egna 24h ? Annars föreslår/önskar jag att vi byter ut den mot en "Egna" knapp.

Mvh

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19497



Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410


Trådstartare
Jaha, går det att fixa "from now to forever" Och som en knapp där uppe!

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19497



Nisse977 skrev:
Jaha, går det att fixa "from now to forever" Och som en knapp där uppe!
Lägg till två nollor borde väl räcka (1000 månader tar ett tag).

Dvs klicka på egna 1mån och lägg sen till tre nollor i URLen (om det nu inte är en så generell önskan att Magnus ska orka göra ny knappgrafik).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
jol
Luleå
Här sen Apr 2005
Inlägg: 403



Du kan ju göra ett bokmärke till nämnda länk i bokmärkesfältet också, så hamnar du alltid där.
Till de forum jag besöker har jag bokmärkt search.php?search_id=newposts och för rejsa favorit=1

_________________
Peter Strandberg
Alfa Kombi
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410


Trådstartare
Japp det finns flera sätt och jag tackar för tipsen. Men det jag eftersöker är den knapp som finns på andra forum, som jag anser borde finnas här också

Man ska inte behöva skapa en länk på alla datorer och enheter man surfar med för att få en funktion som mer eller mindre är standard. För mig är det lite som att skapa en länk till sökfunktionen som egentligen borde finnas på hemsidan, om ni förstår hur jag menar thumbs up

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Får du inte igenom din önskan får du tex med Chrome med dig dina bokmärken där du loggar in med ditt googlekonto så då slipper du en del mekk iallafall. Personligen använder jag Egna 24H hela tiden. Jag hade dock inte tackat nej till en knapp för att enklare hitta fler av mina egna inlägg.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19497



Det har lite med belastning att göra också

Om många skulle köra https://rejsa.nu/forum/search.php?search_id=egosearch (EgoSearch, dvs alla sina sen hendenhös) alltför ofta så blir det lite segt (den tar ju lite tid på sig om man gjort några inlägg genom åren).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Niklas Falk skrev:
Det har lite med belastning att göra också

Om många skulle köra https://rejsa.nu/forum/search.php?search_id=egosearch (EgoSearch, dvs alla sina sen hendenhös) alltför ofta så blir det lite segt (den tar ju lite tid på sig om man gjort några inlägg genom åren).


Jag vet att soffägaren påtalat att denna typ av sökning belastar SQL hårt, jag misstänker att Nisse får hitta en annan lösning i dagsläget.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410


Trådstartare
Det jag gör idag, är att klicka på "Sök" sen väljer jag "Till gamla söksidan" och sen söker på mitt användarnamn. Då får jag upp alla trådar

Får väl bara fortsätta med det då

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Ankan
Stockholm
Här sen Maj 2003
Inlägg: 7606

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag är bara nyfiken, men varför vill man kunna se alla sina egna inlägg?

Det räcker väl dessutom med att gå till sin profil och sen klicka på alla inlägg?

_________________
Angelika Almstedt - kör svensson-bil och bakar cupcakes nu förtiden.
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410


Trådstartare
För att man vill på ett enkelt sätt filtrera forumet för att se vad folk har skrivit i diskussioner man deltagit i utan att behöva leta efter trådarna
Alltså det är inte bara de trådar jag skapat själv som kommer upp!, utan alla trådar som man skrivit i.

Är man speciellt intresserad tex efter att ha lagt in en säljannons så kryssas givetvis "kontakta mig vid svar" för. Men det är inget jag vill ha på alla trådar jag skriver i, då blir man ju mailbombad varje dag

Detta är ett sätt i alla fall jag alltid angriper ett forum på. Finns det inte fler som gör det? Det bör det vara eftersom den knappen finns på andra forum
Då kan jag snabbt få fram de intressanta trådarna oavsett när jag senast var aktiv i forumet eller i just de trådarna.

Om jag inte använder denna funktion så missar jag roliga trådar som var längre sen än 1 månad jag skrev i.


Har jag förklarat mig bra eller blev det luddigt!? thumbs up

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



jag är på och jobbar även så..

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Jag använder bara knappen "Allt nytt" men det kanske beror på att jag hänger här för mycket

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
jol
Luleå
Här sen Apr 2005
Inlägg: 403



Nisse977 skrev:
Japp det finns flera sätt och jag tackar för tipsen. Men det jag eftersöker är den knapp som finns på andra forum, som jag anser borde finnas här också

Man ska inte behöva skapa en länk på alla datorer och enheter man surfar med för att få en funktion som mer eller mindre är standard. För mig är det lite som att skapa en länk till sökfunktionen som egentligen borde finnas på hemsidan, om ni förstår hur jag menar thumbs up

Jag vet vad du menar, har stationära, laptopen, flickvännens dator mm.. använder http://www.xmarks.com/ till firefox för min del. Och lastpass för att komma ihåg alla login överallt

Förstår fördelarna med vad du efterfrågar dock

_________________
Peter Strandberg
Alfa Kombi
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 19497



Att minska användningen av långa sökningar är ett sätt att minska belastningen (lite som att minska trafiken genom att ta bort en fil ).

Jag ser ingen anledning att behöva spara bokmärken/favoriter (har inte använt såna på flera år). Men det är väl 25 flikar i FX och 25 i Crome (olika browsers för olika siter), resten löser Google on-demand.

Klicka på egna 1mån, och får du inte nog att läsa så går det ju att peta in en nolla eller två med tangentbordet (lite knöligare på mobila devices iofs).
Men har man minimalistiskt tagit bort adressfältet så blir det ju lite jobbigare.

Jag kanske är lite mer URLknackare än genomsnittet iofs.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Nisse977
Göteborg
Här sen Aug 2005
Inlägg: 3410


Trådstartare
Jag får bita ihop och lägga till ett på nollor på egna 1mån knappen

Dock kanske en 6 månadersknapp hade varit med acceptabel ?

_________________
Nils Ljung
BMW 325i -87 (banrace edition)
600hk, 800Nm på BANA
Citera
Foruminfo/frågor
Snabbknapparna längst upp, önskar en "Egna inlägg knapp"
3855 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande