| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
MODSPORT, ny hemsida.
|
41 besök senaste veckan (105446 totalt) |
|
Re:
Finns det någon byggtråd någonstans? Ser ut som ett intressant bygge man skulle vilja följa. _________________ Andreas Andersson |
||
|
Re:
Nä, och ingen hemsida på firman heller. En sak märker man när man är med och driver en klass/hemsida som Modsport, och det är att det finns väldigt många som byggen som aldrig syns på internet. Finns dom i verkligheten då?
|
||
|
Läs om "MODSPORT I MEDIA" på www.modsport.se. Denna gången handlar det om Kenneth Nilsson och hans Scatto T7!
|
||
|
|
||
|
Re:
Grymt kul, vill passa på att tacka Ronnie för roliga figher på banan i år och önska honom lycka till i Modsport! |
||
|
|
||
|
|
||
|
Kinnekulle var grymt kul! Men nu är det dags att anmäla sig till årets racinghöjdpunkt, nämligen....
Svenskt Sportvagnsmeeting på Knutstorp!
Först ska man läsa inbjudan här: http://www.sportvagnsmeeting.se/raci
Sedan ska man anmäla sig här: http://www.sportvagnsmeeting.se/raci
Sätt igång!!
Och ni som inte tävlar, när var ni på racing sist? Om ni ska gå som besökare på en enda tävling i år, se till att det blir SSM på Knutstorp. _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||
|
Kanske är fel tråd att ta detta i, men ni som tävlar har säkert koll. Planerar att köra ner och titta på SSM i år, jag och tjejen min har iaf planerat semestern med det i åtanke. Ev. får jag med mig mina föräldrar också. Dom drar ner med husvagn, och är lite nyfiken på om det finns uppställningsplats/camping nära banan när det är SSM? Vi kör wankel ner och tänker hejja på alla wankelbilar (om nu herr Niva kommer till start i Roadsport, eller någon annan), och vore fint om vi kunde "kinesa" på päronen under helgen
_________________ Linus Pettersson Svenska Wankelregistret |
||
|
Det finns uppställningsplats för vagnen inne på området. Jag gissar att det kan vara värre med el, om ni skall ha sånt (har tältat i alla år, när jag inte sovit i bilarna), om ni inte kan snika in på ett raceteam eller nåt sånt.
_________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||
|
Roadsportgänget pushar för SSM, så härborta i Modsporthörnan kan vi inte vara sämre!
Modsport 1 Björn Davidsson Pontiac Trans Am GT-1 1986 Ingvar Sand chevrolet corvette 96 Jaan Tolli porsche boxster 1997 John Erik Öberg BMW M1 81 Kenneth Nilsson scatto T7 -93 Per Löveryd Alfa Romeo 197 Peter Gustafson MGB V8 1967 Peter Eriksson Porsche 964 RSR -92 Stefan Pfister Lotus Europa 71 Modsport 2 Anders Edlund Westfield SEiW 2013 Arne Parnheden porsche 996 2004 Bo Johansson Lotus Europa 1968 Douglas Wichers Lotus Europa S1 1967 Kent Johansson BMW Z4 GTR 2003 Krister Andero Porsche Boxster 1997 Lars Macklin Hult Healey Special 1992 Leif Andersson Toyota Celica GT2 1989 Mattias Andersson Porsche 968 1992 Sten Jarl BMW M3 GTR WIDEBODY 1999 Torkel Kritensson Westfield Aerorace 2009 Modsport 3 Karl-Arne Källström Ginetta G20 2008 Karl-johan Berggren Ginetta g20 2009 Niklas Falk Mazda MX-5 1999 Ola Åkesson Ginetta G20 2007 Per Oleskog Mazda MX5 Miata 1998 Peter Simons Ginetta G20R 2007 Robert Gustafsson Ginetta G27R 2002 Jättekul att se Ginettagänget hänga på i Modsport 3! Varmt välkomna ska ni vara! Inlägg om ljud från tävlingsledningen: http://www.spvm.se/uploads/news/id36 Men än finns det gott om oanmälda Modsportbilar hemma i garagen. Kom igen gott folk! _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||
|
32 anmälda i Modsport!
Nu finns även tidsschemat upplagt: http://www.sportvagnsmeeting.se/wp-c _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||
|
Det blir race om: 02 dagar, 17 tim, 46 min, 01 sek !
Nu är det inte mindre än 320 förare anmälda till SSM på Knutstorp. Tyvärr är inte riktigt alla av dem anmälda i just Modsport, men följande uppställning är ändå inte så illa: Modsport 1 Bengt Johansson Cobra 1998 KSVK Björn Davidsson Pontiac Trans Am GT-1 1986 SHRA Mantorp ingvar sand chevrolet corvette 96 SVKG Jaan Tolli Porsche Boxster 1997 Hyllinge MS John Erik Öberg BMW M1 81 SSK Kenneth Nilsson scatto T7 -93 SMK-EDA Per Löveryd Alfa Romeo 1977 Sveg Peter Gustafson MGB V8 1967 SSK Peter Eriksson Porsche 964 RSR -92 Hyllinge MS Stefan Pfister Lotus Europa 71 SSK Villy Zielinski Lotus Europa 1972 SVKG Modsport 2 Anders Edlund Westfield SEiW 2013 HMS Arne Parnheden porsche 996 2004 MSCC Bo Johansson Lotus Europa 1968 SSIJ Douglas Wichers Lotus Europa S1 1967 SSK Glenn Andersson Jaguar E 1968 SSK Kent Johansson BMW Z4 GTR 2003 KMF Krister Andero Porsche Boxster 1997 SSK Lars Macklin Hult Healey Special 1992 SSK Leif Andersson Toyota Celica GT2 1989 Kullings MS Mattias Andersson Porsche 968 1992 PCSR Ronnie Hofberg Porsche Boxster S 2000 Mx-5 Racing Club Sten Jarl BMW M3 GTR Widebody 1999 Hyllinge MS Torkel Kritensson Westfield Aerorace 2009 MX5Racingclub Modsport 3 Karl-Arne Källström Ginetta G20 2008 BMW SC Karl-johan Berggren Ginetta g20 2009 MSCC Niklas Falk Mazda MX-5 1999 SVKG Ola Åkesson Ginetta G20 2007 RHK Per Oleskog Mazda MX5 Miata 1998 SVKG Peter Simons Ginetta G20R 2007 KAK Motorsport Peter Simons Ginetta G20R 2007 KAK Motorsport Robert Gustafsson Ginetta G27R 2002 ÖSK Jag har sagt det förrut, men det är värt att sägas (skrivas?) fler gånger: Om ni bara ska åka som åskådare på ett enda race i år, åk då på SSM på Knutstorp. Mera folkfest och en häftigare blandning bilar hittar man inte. Svensk amatörracing då den är som allra bäst, vilket slår vilket STCC-race som helst på fingrarna varje år. _________________ /Torkel Kristensson Westfield Aerorace R1 - Modsport 2 "Best bad idea ever!" GMAB Ordsmedjan |
||
|
Redan kvalet "bör" bli spännande - 31 modsportbilar med milt sagt varierande prestanda som skall sätta bra varvtider.
Ser fram mot helgen både som deltagare och publik!
_________________ ///Martin Gistell Z3 2.8 Coupé -00 - Roadsport B 2012 / 2013 / 2014 / 2016 / 2019 M3E30 -90 - tredje i ordningen! Passat GTS R-line -18 - personfraktare |
||
|
Re:
Hmm, om jag skulle lasta av igen och fila lite till på mappningen...
För modsportbilar går aldrig sönder under träningen
|
||
|
Just Modsport har ju dragits med sedvänjan att få ett visst svinn under tävlingshelg så alla får nog plats när det är dags för tävling.
|
||
|
På www.modsport.se kan ni nu läsa en kort sammanfattning samt titta på de båda rafflande modsportheaten från SSM-helgen!
|
||
|
|
||
![]() |
Allmänt banåkaforum
MODSPORT, ny hemsida.
|
41 besök senaste veckan (105446 totalt) |