Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar BMW 140 GTR | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 3 besök senaste veckan (112688 totalt) |
nja den sitter nog lite högt. den får inte gå över taket? _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||
Från reglementet 7.14 Aerodynamiska anordningar Splitter: Får max sticka ut 150 mm utanför en lodrätt linje från stötfångarens främre kant (eller från annan originaldel om inte stötfångaren sitter längst fram). Vinge: Får max sticka ut 150 mm utanför en lodrätt linje från den bakersta punkten mitt på stötfångaren (eller från annan originaldel om inte stötfångaren sitter längst bak). Ingen del av vingen får vara ovanför en vågrät linje från takets översta punkt och ej vara bredare än bakluckan lokalt där den är monterad. _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 |
||||
_________________ Daniel Johannesson Mekaniker: Historisk Racing: Tiga Sports 2000 Historisk Rally: Ford Escort RS2000 och Saab 99 EMS Carrera Cup & GT-racing: Porsche 991 |
||||
Va och hämtade bilen hos köhler igår och effekt finns det . har lite grejer som jag måste fixa till idag så jag kan köra imorgon. har just nu ingen servostyrning och jag kan inte förstå varför inte det vill fungera??? _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||
Ja då fick man gjort ett litet test innan vintern kommer blev några varv på mantorp.
gick relativt bra är lite smågrejer som inte lirar riktigt bra ännu. men känns väldigt bra att fått känna på bilen några varv på banan så man vet vart man står inför nästa år. saker som måste fixas till nästa år är ny diffbroms åker med m3 e92 standard diff vilket inte funkar alls är någon visko historia. funderar på en tractiv diffbroms någon som har förslag? mindre bromscylinder fram för mer bromsverkan fram ställde bromsvågen max fram men vill låsa bakförst. servo oljan kokar efter några varv skaffa kyl eller större behållare sen lite smågrejer som måste fixas. en lite film han jag med också https://www.youtube.com/watch?v=_Tce _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||
Ja att dreva ner pumpen vore nog helt klart vettigt. _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||
Drexler gör fina saker till BMW klumparna http://drexler-motorsport.eu/page/de Köpte ett innanmäte till en 1 serie vi byggde om, kan rekommendera detta då du kan specificera exakt vad du vill ha. Servo? Ta bort servon så spar du vikt och så kokar inte oljan Det som inte finns väger inget, kostar inget och kan inte gå sönder _________________ Patrik Skoog |
||||
Jag har kollat på drexler men den är ännu dyrare än tractive. tractive kan man få med valfria rampvinklar men den är helt utan förspänning. köra utan servo går inte med den bilen så sjukt tungstyrd annars är ju tanken god att spara lite vikt på min bly släde _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||
Skumt, vi fick valfria ramper och låg förspänning när vi beställde. Vad väger bilen nu? _________________ Patrik Skoog |
||||
den väger strax över 1200kg tom _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||
Jag har en sån här http://store.vacmotorsports.com/vac-
Fast jag beställde den direkt från england. Finns med fyra olika rampvinklar varav du kan välja mellan två i diffen, förspänning får man välja vid beställning och går att ha från 0 och uppåt. Annars har Unic AB en fin pjäs som jag vet att han iaf har modifierat för att passa E46M3. Två rampvinklar och ställbar förspänning från utsidan. Vi har en sån i Fredriks bil i rallycrossen och den är riktigt fin. http://unicus.se/?page_id=18&lan Hade du gjort nått åt motorn eller är den original? Vad blev det för styrsystem? Har du några bilder i motorrummet på styraxel sidan? Blev väldigt trångt för mig där så jag måste nog flytta på rattaxeln. _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Ser bra ut! EDIT: och framförallt så låter den grymt bra! _________________ Revline 968 GT1 Gustaf Burström. |
||||
den diffen från Vac har jag också kollat på var ifrån england köper man den? Vad kostar den diffen från unic? den verkar ju väldigt intresant. Motorn är helt standard förutom lättare svänghul med 3 skivig 184mm koppling. har även låst vanosen för att kunna använda ett enklare sprut jag har motec m84. med tanke på hur karaktären på motorn blev så har jag svårt att se några fördelar på att ha kvar vanos. en bild på rattaxeln _________________ ERCUP segrare 2008 Porsche sports cup 8C segrare 2010 Nordictimeattack SM segrare 2014 |
||||
_________________ Christer Gellerstedt 0704462430 BMW e30 323 86 s65b40 BMW e90 BMW motorsport 619 GMAB Rototest 4WD - 2WD |
||||
http://www.titan.uk.net/index.php är dom som gör den, en standard "210" (passar iaf E46M3) kostar 1000 pund och en kolfiber kostade 1200 när jag köpte den. Det var Stuart.Rossin@titan.uk.net som jag pratade med. Fast Köhler är återförsäljare för dom också. (satte ihop en bakaxel åt en norrman som hade köpt utväxling och diff av Köhler, kollade då hur diffen var uppbyggd och den såg så bra ut att jag köpte en sådan också) Tror Unic diffen låg på 27000. Lät intressant ut om registret blev bra utan vanos för jag har gruvat mig lite för när jag ska mappa in vanosen. Har du ett bromspapper på den så man får se kurvan? _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
här finns det några bilder på Jonas snygga bil in action
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Marcus Lindkvist Datsun 240Z -71 Porsche 964 TURBO -91 Bmwcup E36 M3 #77 såld |
||||
Våra race- och banåkarbilar BMW 140 GTR | << 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 >> 3 besök senaste veckan (112688 totalt) |