Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Samåknings- och logitråd för rejsafesten 24/11.
1, 2   >>
5500 besök totalt
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288


Trådstartare
Startade en ny tråd enligt topic.

Själv kan jag ta medåkare från Gävle. Tiden är anpassningsbar. Nån gång mellan fre em och lö em lär det väl bli.

Tyvärr kan jag inte ordna logi.

OM det inte löser sig på annat sätt för någon/några kan jag ev agera lite taxi mot bränslekostnad. Men längre än till typ Sundsvall vill jag nog inte åka och vända.

GÄ-STHLM kostar det gratis.

EDIT: Jag åker ner till Tjockhult redan på to morgon. Sö eftermiddag går det dock en C5 till Gävle igen.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5165



Jag kör eventuellt från Umeå på fredag och tillbaka på söndag. Kan plocka upp folk längs E4:an.
Har inte nån stor bil så det blir trångt med många. Om nån annan i trakten vill köra så funkar det med

Vi delar på soppakostnader enligt "detdär blir nog bra-principen". Dåliga ordvitsar bjuder jag på.

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
J.Schuman
Stockholm
Här sen Okt 2006
Inlägg: 6047



Som skrivet i andra tråden så kan jag ordna 3 st sovplatser.

_________________
Johan Schuman PCS #23
Speedlab Crew.

Alltid ett projekt för lite.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Var är alla södra sveriges rejsaianer då? Söker folk att samåka med!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Per Hansson
Norrtälje + Bromma
Här sen Apr 2003
Inlägg: 7288


Trådstartare
zoddri skrev:
Jag kör eventuellt från Umeå på fredag och tillbaka på söndag. Kan plocka upp folk längs E4:an.
Har inte nån stor bil så det blir trångt med många. Om nån annan i trakten vill köra så funkar det med

Vi delar på soppakostnader enligt "detdär blir nog bra-principen". Dåliga ordvitsar bjuder jag på.
Om det inte blir rusning efter våra erbjudanden, så kanske du kan ställa din bil i Gävle och vi kör stafett? Du spar iaf ca 36 C3-mil.

_________________
Per Hansson
https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/

(har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass)
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5165



Pär Hansson skrev:
zoddri skrev:
Jag kör eventuellt från Umeå på fredag och tillbaka på söndag. Kan plocka upp folk längs E4:an.
Har inte nån stor bil så det blir trångt med många. Om nån annan i trakten vill köra så funkar det med

Vi delar på soppakostnader enligt "detdär blir nog bra-principen". Dåliga ordvitsar bjuder jag på.
Om det inte blir rusning efter våra erbjudanden, så kanske du kan ställa din bil i Gävle och vi kör stafett? Du spar iaf ca 36 C3-mil.


Ingen dum idé! thumbs up

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
Rolle Scirocco
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5115



Pär Hansson skrev:
Startade en ny tråd enligt topic.

Själv kan jag ta medåkare från Gävle. Tiden är anpassningsbar. Nån gång mellan fre em och lö em lär det väl bli.

Tyvärr kan jag inte ordna logi.

OM det inte löser sig på annat sätt för någon/några kan jag ev agera lite taxi mot bränslekostnad. Men längre än till typ Sundsvall vill jag nog inte åka och vända.

GÄ-STHLM kostar det gratis.



Några i Sthlmsområdet som vill åka limpa till och från?

Blir vi 5-6st så finns det gott om plats, pris ungefär som taxi till och från men det går ju att ta en tur runt på stan eller något också.

Blir vi fler, så billigare.

8st är ungefär komfortgränsen, 9st kan man sitta men då är det trångt. Hmm, vi har ju åkt 14st också...

Vill vi ha skumpa får någon eller jag åka förbi bolaget och ordna...


Jag behöver veta i ganska god tid för att styra upp chaufför etc. Planen är att limpan hämtar upp och eventuellt lite cruising, och sedan när festen är slut hemlämning eller påstantur.

Det går ju även för utsockens medborgare att bli hämtade vid centralstation, bromma flyg, hotellet etc.


Ps, limpan har varit med i svensk tv och rikskändis Ds

_________________
Roland Johansson
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Ingen från söder som har tänkt åka upp på rejsafesten? Förra gången hade vi det på sturup och då var här en hel del nollåttor, nu är det vår tur att röra på sig!

För egen del får jag inte ihop det på egen hand, no money no funny så är det bara.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1826



Johan Sjöström skrev:
Ingen från söder som har tänkt åka upp på rejsafesten? Förra gången hade vi det på sturup och då var här en hel del nollåttor, nu är det vår tur att röra på sig!

För egen del får jag inte ihop det på egen hand, no money no funny så är det bara.

Jag ska dit thumbs up Har dock bara precis börjat kolla på resealternativ och har kommit fram till att tåg är billigt på lördagen men hem på söndagen blir det dyrare, det är svårt att komma under 1300 kr. Jag har nog tyvärr inte tillgång till bil för sambon lär behöva bruksbilen under helgen.

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Victor. skrev:
Johan Sjöström skrev:
Ingen från söder som har tänkt åka upp på rejsafesten? Förra gången hade vi det på sturup och då var här en hel del nollåttor, nu är det vår tur att röra på sig!

För egen del får jag inte ihop det på egen hand, no money no funny så är det bara.

Jag ska dit thumbs up Har dock bara precis börjat kolla på resealternativ och har kommit fram till att tåg är billigt på lördagen men hem på söndagen blir det dyrare, det är svårt att komma under 1300 kr. Jag har nog tyvärr inte tillgång till bil för sambon lär behöva bruksbilen under helgen.


Bil har jag så kan vi splitta soppan kommer vi klart under 2x1300:- jag kör dit och du hem , deal?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Victor.
Lund
Här sen Dec 2003
Inlägg: 1826



Johan Sjöström skrev:
Victor. skrev:
Johan Sjöström skrev:
Ingen från söder som har tänkt åka upp på rejsafesten? Förra gången hade vi det på sturup och då var här en hel del nollåttor, nu är det vår tur att röra på sig!

För egen del får jag inte ihop det på egen hand, no money no funny så är det bara.

Jag ska dit thumbs up Har dock bara precis börjat kolla på resealternativ och har kommit fram till att tåg är billigt på lördagen men hem på söndagen blir det dyrare, det är svårt att komma under 1300 kr. Jag har nog tyvärr inte tillgång till bil för sambon lär behöva bruksbilen under helgen.


Bil har jag så kan vi splitta soppan kommer vi klart under 2x1300:- jag kör dit och du hem , deal?

Samåkning låter bra, körfördelningen får vi diskutera thumbs up

_________________

Porsche Cayman S "3400 RT" -09
Grocery Getters: MB C220D -20, VW Golf 1,6 -06
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Victor. skrev:
Johan Sjöström skrev:
Victor. skrev:
Johan Sjöström skrev:
Ingen från söder som har tänkt åka upp på rejsafesten? Förra gången hade vi det på sturup och då var här en hel del nollåttor, nu är det vår tur att röra på sig!

För egen del får jag inte ihop det på egen hand, no money no funny så är det bara.

Jag ska dit thumbs up Har dock bara precis börjat kolla på resealternativ och har kommit fram till att tåg är billigt på lördagen men hem på söndagen blir det dyrare, det är svårt att komma under 1300 kr. Jag har nog tyvärr inte tillgång till bil för sambon lär behöva bruksbilen under helgen.


Bil har jag så kan vi splitta soppan kommer vi klart under 2x1300:- jag kör dit och du hem , deal?

Samåkning låter bra, körfördelningen får vi diskutera thumbs up


Vi behöver fler från söder för att få ner kostnaden inga fler som skall med???

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004
Inlägg: 9008



Jag hade nog tänkt ta mig upp kollektivt men om er bil inte blir full kanske jag hakar på från Jönköping och upp i alla fall.

_________________
Martin Öberg
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Är det några från Eskilstuna som tänkt ta sig till denna tillställning? Jag kan ju ta bilen och plocka upp folk på vägen om det är så, annars tar jag nog tåget eller nåt sånt.
Det finns plats för tre passagerare, fyra om man tycker om varandra..

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Södra sverige hallååå!

2 snubbar söder om Jönköping som skall upp? LÅter väldigt tunt IMHO
Blir det hälften så galet som på rejsafesten nere på Sturup så lär det blir bra trevligt!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Hool
Göteborg
Här sen Jun 2006
Inlägg: 151



zoddri skrev:
Jag kör eventuellt från Umeå på fredag och tillbaka på söndag. Kan plocka upp folk längs E4:an.
Har inte nån stor bil så det blir trångt med många. Om nån annan i trakten vill köra så funkar det med

Vi delar på soppakostnader enligt "detdär blir nog bra-principen". Dåliga ordvitsar bjuder jag på.


Har du plats kvar?

_________________
Jonathan Danell

Kör svart E34 touring och svart E30 touring med plast från www.specialsvarv.se
Citera
zoddri
Umeå
Här sen Maj 2007
Inlägg: 5165



Hool skrev:
zoddri skrev:
Jag kör eventuellt från Umeå på fredag och tillbaka på söndag. Kan plocka upp folk längs E4:an.
Har inte nån stor bil så det blir trångt med många. Om nån annan i trakten vill köra så funkar det med

Vi delar på soppakostnader enligt "detdär blir nog bra-principen". Dåliga ordvitsar bjuder jag på.


Har du plats kvar?


Oklart ännu, jag hojtar så fort jag vet. Mitt i allt får jag agera transportfirma också

_________________
//Jonas Ström
Meganekombi -17
Honda VFR1200F -10 (hoj)
Mellan två banåkabilar..
Citera
MatsK
Landskrona, Skåne
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3356



Södra Sverige här

Intresset finns verkligen men vet inte om jag får ihop med med resten av livet... thumbs down

_________________
M a t s K l i n g l ö f

MGB GT 1967
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12855



Sonett7 skrev:
Södra Sverige här

Intresset finns verkligen men vet inte om jag får ihop med med resten av livet... thumbs down

+1 här också.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



utan att ha fått svar från den tredje som jag mezzat så har vi i princip en full bil om sonett och pallbockskungen ser till att prioritera lite

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Anton Lillsund
Sälen
Här sen Aug 2003
Inlägg: 11883

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

And ersJepp sson skrev:
Sonett7 skrev:
Södra Sverige här

Intresset finns verkligen men vet inte om jag får ihop med med resten av livet... thumbs down

+1 här också.


Åk med så får du lägre fraktkostnader på grunkor som annars skulle skickats samtidigt som du får gå på kalas. thumbs up

_________________
/Anton Lillsund
Citera
Allmänt banåkaforum
Samåknings- och logitråd för rejsafesten 24/11.
1, 2   >>
5500 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande