Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Elitracing (åskådarracing)
Macau GP F3
<<   1, 2
8739 besök totalt
Superkart
Värnamo
Här sen Mar 2005

Re:

Sörpan skrev:
Relativt odramatiskt lopp för att vara Macau. GP2 eller WSR 3.5 nästa år för Felix?

Han har ju Merceders som en av sina sponsorer så jag känner inget av dom alternativen stekheta. Pratades inför denna säsongen om att DTM var målet till nästa år.

Magnus Jonasson #81
9:a German Superkart Series 2010
7:a German Superkart Series 2011
Citera
Petter U
Motala
Här sen Mar 2005

Re:

Superkart skrev:
Sörpan skrev:
Relativt odramatiskt lopp för att vara Macau. GP2 eller WSR 3.5 nästa år för Felix?

Han har ju Merceders som en av sina sponsorer så jag känner inget av dom alternativen stekheta. Pratades inför denna säsongen om att DTM var målet till nästa år.

Mercedes har väl haft förare i GP2 förrut? Vore ju väldigt trevligt om de gör med Felix som med Vietoris förra (?) året och låter honom dubblera med DTM och GP2.

Värnamo
Här sen Dec 2002

Re:

Superkart skrev:
Sörpan skrev:

Stallet han kört för i F3 har ju två bilar i DTM och minst en plats blev ledig iom att Coulthard lägger hjälmen på hyllan. Kan ju hoppas att det är en möjlighet för Felix.

Stockholm
Här sen Sep 2008

Trådstartare
Starkt kört av Felix thumbs up
Jag hoppas man får till det man vill inför nästa säsong, vilket troligen är DTM med Mücke.
Felix och Marcus Ericsson har F1 kvalite.

Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Hur många utöver Paul di Resta har tagit sig till F1 via DTM? Är det en verkligen bra väg att ta om F1 är målet?

Citera
Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008

Trådstartare
Vet inte om det är idealiskt, men det är ett sätt att fortsätta karriären med stöd av en biltillverkare och inte satsa allt på ett ofta omöjligt mål, F1. Tror att en realistisk målsättning inom racing är att etablera sig som profesionell racerförare som kan leva gott på sin sport.

Historikt så är väl Giancarlo Fisichella och Alex Wurz exempel på förare som lyckats etablera sig i F1 efter DTM. Gary Paffet har försökt via testjobb för McLaren.

Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

Mr C skrev:
att etablera sig som profesionell racerförare som kan leva gott på sin sport.

Vad jag förstått så är det det som är målsättningen. Räcker det sedan hela vägen till F1 är det en bonus.

Slåtte
Här sen Nov 2002

Re:

David Söderblom skrev:
Superkart skrev:
Sörpan skrev:

Stallet han kört för i F3 har ju två bilar i DTM och minst en plats blev ledig iom att Coulthard lägger hjälmen på hyllan. Kan ju hoppas att det är en möjlighet för Felix.

Från Autosport:

Q: What's the plan for next year? After three years in F3, you must be keen to move up.

FR: I have no idea to be honest. There is nothing planned. Discussions will start after Macau. Mercedes are helping me and it's a bit up to them - I want to continue with them and I don't have any great budget. As far as formula racing is concerned, Formula Renault 3.5 is where I want to go.

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Mr C
Stockholm
Här sen Sep 2008

Trådstartare
Re:

Sörpan skrev:
David Söderblom skrev:
Superkart skrev:
Sörpan skrev:

Från Autosport:

Q: What's the plan for next year? After three years in F3, you must be keen to move up.

FR: I have no idea to be honest. There is nothing planned. Discussions will start after Macau. Mercedes are helping me and it's a bit up to them - I want to continue with them and I don't have any great budget. As far as formula racing is concerned, Formula Renault 3.5 is where I want to go.

Silly season har alltid sin charm...

Slåtte
Här sen Nov 2002

"Raksträckor är bara en transport till nästa kurva"
Citera
Elitracing (åskådarracing)
Macau GP F3
<<   1, 2
8739 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande