Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
FTCC - Sveriges bästa (?) virtuella touringcarserie (Xbox)
14209 besök totalt
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305


Trådstartare
FTCC har sina rötter ända sedan Forza Motorsport 1 och en av få (den enda?) simracingserien på Xbox i Sverige som haft egna filmer med racesammandrag med Robin "Kamaxeln" Nilsson (speaker från folkrace, SRL, gatebil m.m.). Spelet det handlar om är Forza Motorsport 4 (Xbox360).

Ikväll startar den tionde säsongen av FTCC.se's kronjuvel: FTCC, Forzasport Touring Car Championship. Det är fortfarande möjligt att anmäla sig till säsongen (dock aningen begränsat med platser pga stort intresse). Utrymmet i lobbyn är begränsad på 16 pers. Det finns en klass för "fabriks"-team, men också en privatcup.

MEN, det körs mycket mer än FTCC, t.ex.:

- Swedish GT med GT3- och GT2-bilar i en serie som är under utveckling. Då snackar vi riktiga långlopp på 1-3 timmar beroende på hur galna vi känner oss.

- JTCC Clio Cup-serie (samma bilar och format som STCC's supportklass för 2012) har körts under vintern/våren med ett gäng nya ansikten som nu tar steget upp i FTCC.

- Grupp A. Det har även körts en serie med härliga gamla Grupp A standardvagnar (Volvo 242 Turbo, Mercedes 190E, BMW M3 E30, Ford Sierra RS500 m.m.) i Forza 3 och en ny serie är på G till Forza 4.

Sen finns det andra typer av tävlingar som körts (och kan dyka upp igen) som t.ex. rally och rallycross. Läs mer på hemsidan www.ftcc.se

Inför kommande FTCC-säsong har jag tagit fram en liten guide så att nytillkomna kan förstå vad det handlar om, och etablerade förare kan minnas tillbaka . Det är mycket internsnack och skojerier, så ha tålamod . Länk: http://issuu.com/klurax/docs/ftccinside . JTCC och denna tidning är en del i satsningen att få fler förare intresserade av race på FTCC.se.

Schyssta rejsare som gärna vill ha lite mer "runt-i-kring"-grejer än att bara dyka upp till enstaka race är välkomna . D.v.s. ju mer passionerad racenörd du är, desto bättre passar du in ! Vi brukar inte annonsera så ofta då startfälten fyllts ändå, men fler likasinnade får gärna komma med. Som Rolle på Swedish Racingmates brukar säga, najsa rejsare är välkomna

OBS! Det är inte jag som arrangerar FTCC, för frågor kontakta Robin "kamaxeln92" Nilsson eller Kim "comor" Joensuu på www.ftcc.se eller Xbox Live!

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
Nogge
Visby/Stockholm
Här sen Nov 2007
Inlägg: 346



Åh vad jag önskar att något sånt här arrangerades på PC...

_________________
Pontus Nordgren - Framhjulsdrivet är vägen framåt

1:48.53 @ GR
1:47.69 @ Mantorp
1:14.22 @ Kinnekulle
Citera
jimmy p
Hallsberg
Här sen Feb 2009
Inlägg: 409



Låter som något för mig, både grupp a och jtcc
Har dock taskigt med internet för tillfället men nångång ska det väl ordna upp sig.

Tar o kikar in på sidorna under veckan

_________________
Jimmy Pettersson
www.emersonracetech.se
Racingbil: Volvo V70 SSK Klass 3
Tidigare Racingbil: Renault 5 TS Gr2
Tidigare Racingbil: Volvo 855
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305


Trådstartare
jimmy p skrev:
Låter som något för mig, både grupp a och jtcc
Har dock taskigt med internet för tillfället men nångång ska det väl ordna upp sig.

Tar o kikar in på sidorna under veckan


Det gör du rätt i thumbs up

PS. Mazda RX förare har rätt till särbehandling i racen, haha

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
jimmy p
Hallsberg
Här sen Feb 2009
Inlägg: 409



Vlken tur men jag förstog aldrig hur man anmäler sig, jag registrerade mig som JIMPA 33 och ändå fattade jag noll

Men har man förtur även om den är till salu??

_________________
Jimmy Pettersson
www.emersonracetech.se
Racingbil: Volvo V70 SSK Klass 3
Tidigare Racingbil: Renault 5 TS Gr2
Tidigare Racingbil: Volvo 855
Citera
fataren
Kramfors
Här sen Aug 2011
Inlägg: 48



kör en del forza 4. Finns det plats för 1 till? Moi.

_________________
Dennis Wiklund
Citera
RobinNilsson
Mjölby
Här sen Okt 2008
Inlägg: 31



Finns gott om plats grabbar anmäler er till serien gör ni genom att regga en användare på FTCC.se

Sen gå till FTCC delen på forumet och till tråden anmälan till säsong 10. Efter man anmält sig till serien så kommer även en seperat tråd för varje deltävling upp nästa deltävling är måndag 7 Maj på infineon IRL slingan.

De ni gör lättast för att komma in smidigt i gänget är att lägga till Comor och Kamaxeln92 på xbox live då kan man få hjälp me de mesta allt ifrån bilar till designer eller allmäna kör tips.

och som klur säger ju mer race nörd man är desto mer fast blir man. Vi har inför varje säsong silly season och vi är ibland riktigt övernördiga men kul som fan har vi ihop.



sådär kan de bland annat se ut i silly season tråden

_________________
Robin Nilsson
Virtual Racing is Real Racing
Citera
RobinNilsson
Mjölby
Här sen Okt 2008
Inlägg: 31



Nu drar vi igång en riktig storsatsning på FTCC.se

Den 6 Juni startar vi Kamm Engineering Porsche Carrera Cup. I prispotten blir det 2000ms points till segraren.

Vi kommer åka den riktiga carrera cup porschen. Banorna kommer lottas 30 minuter innan race så upplägget blir som en riktig tävling med 30 min fri träning 15 minuter kval och sen super pole kvalificering.

Jämna bilar snabba chaufförer och upplagt för tät racing välkomna in till FTCC.se gänget och kika runt

_________________
Robin Nilsson
Virtual Racing is Real Racing
Citera
Linus P
Uppsala
Här sen Dec 2006
Inlägg: 1305


Trådstartare
Carrera Cup fortsätter igen efter sommaren! Besök www.ftcc.se för mer information om serien. Deltävling 4 körs nu på onsdag 21/11. Kontakta kamaxeln92 och comor för mer info, eller enklast, läs på FTCC.se.

Förra veckan tävlade Porscharna på Tsukuba, vilket lottades fram 30 min innan start.











Kom och kör innan startfältet blir fullt (max 16 pers)

_________________
Linus Pettersson

Svenska Wankelregistret
Citera
RobinNilsson
Mjölby
Här sen Okt 2008
Inlägg: 31



Hallå igen alla rejsare .

Vi på FTCC.se drar nu igång en storsatsning med nya FTCC. som startar 23 januari.
Några av nyheterna är.
*Nytt bilreglemente med 1.6 liters överladdade bilar*

*TV sammandrag på 20 min från varje deltävling*

*Banor som lottas 30 min innan start*





Här har ni även över 1 timme film ifrån våran säsong ifrån porsche carrera cup en 2 delad season review, ber om ursäkt för de knastriga ljudet.

Del 1
https://www.youtube.com/watch?v=h93uCzrgggM

Del 2
https://www.youtube.com/watch?v=fq2UxNhSdfA[/img]

_________________
Robin Nilsson
Virtual Racing is Real Racing
Citera
RobinNilsson
Mjölby
Här sen Okt 2008
Inlägg: 31



Här alla rejsa.nu galningar kan ni även kika på nåt som inte riktigt är som vår Carrera cup nämligen vårt hjärta och ledstjärna FTCC,Forzasport touring car championship som igår hade sin första deltävling.

Hoppas de duger å kika på


_________________
Robin Nilsson
Virtual Racing is Real Racing
Citera
RobinNilsson
Mjölby
Här sen Okt 2008
Inlägg: 31



fortsätter bomba på med vår race sammandrag här ifrån deltävling 2 på silverstone international.



Hoppas de duger å titta på iallafall

_________________
Robin Nilsson
Virtual Racing is Real Racing
Citera
RobinNilsson
Mjölby
Här sen Okt 2008
Inlägg: 31



Detta inlägg vart fel i editen

_________________
Robin Nilsson
Virtual Racing is Real Racing
Citera
RobinNilsson
Mjölby
Här sen Okt 2008
Inlägg: 31



Här kommer film ifrån den tredje deltävlingen som kördes på Infineon IRL Slingan[/]


_________________
Robin Nilsson
Virtual Racing is Real Racing
Citera
RobinNilsson
Mjölby
Här sen Okt 2008
Inlägg: 31



Här kommer även den fjärde deltävlingen[/]


_________________
Robin Nilsson
Virtual Racing is Real Racing
Citera
RobinNilsson
Mjölby
Här sen Okt 2008
Inlägg: 31



Fortsätter visa vad vi hittar på över på FTCC.se där vi fortsätter arrangera race för gänget som trivs bättre på XBOX 360 än på PC racing.

Nu byter vi riktning ett tag och går ifrån touring cars till mer hästkrafter och häftigare bilar,

Vi kommer köra 2 serier som kommer att gå som tandem med varandra då dem kommer att köras varannat tillfälle för att ge en härlig mix,

Så vi presenterar V8 Supercars och Forza GT series.

V8 muller och Exotiska GT Maskiner,

Supercars kommer åka 2 race där ett är sprint och ett är lite längre.

GT serien däremot kommer att köra fullt ut endurance med blandningar från 90 till 120 minuters race.

Det unika är vi hittat ett däck som ger fullt slitage och som påminner lite om pirellis f1 däck som ger ovissa race som handlar en hel del om hur man hanterar en bil på dåliga däck.

Så välkomna till FTCC.se och häng på oss i raceandet.






_________________
Robin Nilsson
Virtual Racing is Real Racing
Citera
RobinNilsson
Mjölby
Här sen Okt 2008
Inlägg: 31



Hej alla rejsa.nuare.

Efter en stor succe med den första GT deltävlingen så kommer även deltävling 2 nu på söndag klockan 19.00 precis lagom efter midsommarfirande så är de skönt å slänga sig framför boxen och njuta av GT3 racing.

15 förare till start i deltävling 1 där vi åkte 80 minuter runt Road atlanta.
Nu intar vi Hockenheim GP

[/b]

_________________
Robin Nilsson
Virtual Racing is Real Racing
Citera
RobinNilsson
Mjölby
Här sen Okt 2008
Inlägg: 31



Hallå igen gott folk !,Vi på FTCC.se fortsätter lattja vidare på xbox 360 med våran populära trotjänarserie FTCC som fortsätter med sitt koncept på små 1.6 liters överladdade bilar vilket visat sig vara oerhört givande och spännande. Ny säsong drar igång onsdagen 11 september och fortsätter sedan 5 onsdagar till med deltävlingar på banor som lottas 20 minuter innan start. Bifogar några av bilderna från vår silly season tråd så ni ser litegranna vad de rör sig om inför säsongen mycke kul som händer i vår silly season tråd som alltid brukar vara läsvärd !.


Två Stora FTCC märken i duell igen.


Norge satsar på privatcupen.


Privatåkare i farmarteam.


Nya Samarbeten

Välkomna till FTCC.se

_________________
Robin Nilsson
Virtual Racing is Real Racing
Citera
RobinNilsson
Mjölby
Här sen Okt 2008
Inlägg: 31



FTCC.se fortsätter levererar mästerskap just nu är vi mitt i säsong 14 av FTCC där vi kört tre deltävlingar. Här kommer sammandragen från två av dem





Sen har vi också startat upp ett Rallycross mästerskap kallat FRX som startar 10 februari och deltävling 2 körs 17 februari här har vi promo filmen för det mästerskapet



VÄLKOMNA TILL FTCC.se där det händer allt möjligt


_________________
Robin Nilsson
Virtual Racing is Real Racing
Citera
Racingsimulatorer
FTCC - Sveriges bästa (?) virtuella touringcarserie (Xbox)
14209 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande