Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-05-01 HPC-bankörning på Mantorp
<<   1, 2
10041 besök totalt
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17347


Trådstartare
Lyckligtvis slapp jag ha den där typen av körning framför mig. En rödmet Impreza låg i vägen in i chikanen några varv och gick onödigtvis brett (tyckte jag) ut på rakan. Det gjorde att jag fick bromsa onödigtvis mycket just där. Imprezor och Cossies var lite svåra att passera på rakorna och i kurvorna vågade jag inte.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
törnan

Här sen Mar 2003
Inlägg: 20



Då var man av med ban-oskulden då
Fyfaan vad kul jag hade men tyvär så hade jag riktigt pissdåliga däck så det gick tyvär inte att köra så många varv innan dom överhettade.
Så nu blir det till att bygga lite väghållning och dumpa rallystuket (eller originalstuket om man så vill) och ballongdäcken (195/60-15) och ladda vidare.

_________________
Jonas Törnqvist
Citera
AndreasNystrom
Eskilstuna
Här sen Okt 2003
Inlägg: 1374



Var det någon Nissan Skyline där o körde?

_________________
--
Audi A4 TSquattro
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17347


Trådstartare
AndreasNystrom skrev:
Var det någon Nissan Skyline där o körde?
Ett par stycken minst. Den ruskigt snygga blå R34 GTR som finns som banåkarbil här och så en svart av äldre snitt som jag fick för mig hade automatlåda.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Vilken förening är arrangören, HPC? Vad är det förkortning för?

_________________
Pär Hylander
Citera
SecretAgentMan
Surahammar
Här sen Nov 2002
Inlägg: 859



HPC - Honda Performance Club

SSI - Svenska Subaru Imprezaklubben

FMCS - Ford Motorsport Club Sweden

Vi samkör i år för att kunna erbjuda våra medlemmar så mycket högkvalitativ bankörning som möjligt, och har i år skärpt till reglerna lite extra för att minimera riskerna för allvarligare incidenter - trots det massiva trycket på banan igår tyckte jag det avlöpte riktigt bra.

Imprezabusen (inget namn nämnt, men han finns här ) skall jag rycka lite i örsnibben, men han är en gedigen pöjk - om än något väl gasglad ibland - med lite vägledning blir det ordning på han med.

/J -

_________________
Jerry Arvidsson
Silverpilen
www.impreza.nu
Citera
R34 GT-R
Peking
Här sen Mar 2004
Inlägg: 226



Lennart Mäkinen skrev:
AndreasNystrom skrev:
Var det någon Nissan Skyline där o körde?
Ett par stycken minst. Den ruskigt snygga blå R34 GTR som finns som banåkarbil här och så en svart av äldre snitt som jag fick för mig hade automatlåda.


Tackar för den fina komplimangen! Den svarta har automatlåda, ja.

Mvh Perra

_________________
Perra Pettersson

Nissan GT-R

www.23GTR.se - ALLT du behöver till din Nissan GT-R!

www.facebook.com/23GTR.se
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002
Inlägg: 17347


Trådstartare
Jag noterade på bilder på nätet att det fanns en till svart Skyline (GTR) där, men den såg jag aldrig på banan.

_________________
Man kan inte ha samma bil hela livet!
Citera
Benci
Stockholm
Här sen Sep 2003
Inlägg: 1192



Nu har jag äntligen gjort bandebut med CRX-en.
Det var en otrolig spännande dag på Mantorp, som till slut avlöpte väl.

Hela påskhelgen har jag legat under bilen för att hinna klart med mina små projekt.

Det var fantastiskt att åka på R-däck, villket grepp
och att 150 Vtec-hästar spöar bilar med mycket fler hästar i som t.ex. Evo-VI, Imprezor och 200SX var en ren njutning.

Tyvärr så råkade jag ut för en incident som jag hoppas inte kommer att upprepa sig.
Det gick så bra, att jag blev ÖVERMODIG och överskattade däckens- samt min egen förmåga att hantera hastigheten!

Detta resulterade i en snöplig traktorbärgning ut ur Mjölby-kurvan

Efter att jag har rensat bilen på lekakulor fick jag smyga tillbaka på banan och jobba upp sjävfötroendet på nytt.

Men tro mig att jag smög igenom Mjölbykurvan på 2:ans växel efter detta.

M.v.h. Benci

_________________
Mvh Benci_Hovanyi

Gotland Ring 1:33,33s
Citera
R34 GT-R
Peking
Här sen Mar 2004
Inlägg: 226



Lennart Mäkinen skrev:
Jag noterade på bilder på nätet att det fanns en till svart Skyline (GTR) där, men den såg jag aldrig på banan.


Nej, Thomas bil är inte reggad o klar för gata än så då fick han inte köra heller, tyvärr. Men han kommer igen till Japmeet om inte förr.

Mvh Perra

_________________
Perra Pettersson

Nissan GT-R

www.23GTR.se - ALLT du behöver till din Nissan GT-R!

www.facebook.com/23GTR.se
Citera
M|cke F@.gner
Jönköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2544



Benci skrev:


Tyvärr så råkade jag ut för en incident som jag hoppas inte kommer att upprepa sig.
Det gick så bra, att jag blev ÖVERMODIG och överskattade däckens- samt min egen förmåga att hantera hastigheten!


Det var du inte ensam om iaf, stog och kikade i Parisarn en stund på em och då var det 3 snurrningar på 5 min. Tror att alla var på första varvet med kalla däck.

_________________
/Mvh M|cke F@.gner
Citera
Eftersnack
2004-05-01 HPC-bankörning på Mantorp
<<   1, 2
10041 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande