Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Eftersnack
2004-04-25 BMW Sport Club Knutstorp
<<   1, 2
14591 besök totalt
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908


Trådstartare
Massor av bra bilder, Daniel!! thumbs up
Jag har inga problem att hitta min bil på bilderna iaf
Citera
Daniel Båge
Jkpg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1467



Dan Hovang skrev:
Massor av bra bilder, Daniel!! thumbs up
Jag har inga problem att hitta min bil på bilderna iaf




Din bil gick bra även om den krängde lite mycket.

Fast jag måste säga att man blev ju sugen på en sån där M3E30 igen.
Kanske borde ringa till han som köpte min och säga att jag vill ha tillbaka den.




_________________
Wer später bremst, fährt länger schnell...
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Fredric ///M3E30-90 skrev:
e det någon som har lite varvtider från träffen


Jo det kan väl hända att man har. Men jag har inte tagit tiden
Jag funderade lite igår hur tidtagning räknas på BMWCS träffar. Om man nu bortser från att det är mycket olämpligt att ligga och jaga varvtider så borde det väl ändå va tillåtet när evenemanget går under SBF och att alla har licens. Nån som vet?

Hade tur och fick 3 fria varv på raken ett pass och då gick det på 1.12,06, 1.12,07, 1.12,07
Lite småfuktigt på sina ställen. Har ingen erfarenhet av tider på knutstorp vad som är bra och dåligt. Men är iallafall nöjd äver att jag körde så jämna varv.

Fredric: När jag stod flaggvakt så hade du 1.12,5 som bäst men det pressade du säkert lite till sen.
Synd att det regnade när man körde och va torrt när man stod flaggvakt.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1495

Namndispens
Namndispens

Fina bilder och kul träff! Hörde att Lotus samuel och jans csl hade kört på ca 1:14,5 de sista varven för dagen, den ljusblå M3/limo klockade jag till 1:12,5 (den med spoiler bak).

/Johan B

_________________
Johan B
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241



Lotus Samuel skrev:

Hade tur och fick 3 fria varv på raken ett pass och då gick det på 1.12,06, 1.12,07, 1.12,07
Lite småfuktigt på sina ställen. Har ingen erfarenhet av tider på knutstorp vad som är bra och dåligt. Men är iallafall nöjd äver att jag körde så jämna varv.:


om vi jämför med Roadsport, så kan man säga att bra tider i Roadsport A är 1:07-1:08, B 1:10-1:11 och C 1:13-1:14. A har då 3.2 kg/hk, B 5 och C 7.

Så 1:12 antar jag är snabbt med en olättad M3 E30 thumbs up

Körde inte den andra BMW-klubben ett race samma dag?

_________________
Pär Hylander
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Pär Hylander skrev:

om vi jämför med Roadsport, så kan man säga att bra tider i Roadsport A är 1:07-1:08, B 1:10-1:11 och C 1:13-1:14. A har då 3.2 kg/hk, B 5 och C 7.

Så 1:12 antar jag är snabbt med en olättad M3 E30 thumbs up

Körde inte den andra BMW-klubben ett race samma dag?


Jag har 6.7kg/hk, men M3E30 är så lättkörd så det är nästan orättvisst att jämföra tider med andra bilar.

Jo dom körde BMWcup samma dag. Det borde väl finnas officiella tider på det väl? Men det gick nog rätt fort kan jag tänka. Såg ut så iallafall.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Dan Hovang
Vressel
Här sen Apr 2003
Inlägg: 1908


Trådstartare
1:12 är mycket bra med en standard M3 E30! Hoppas du hade R-däck .. Där var någon i en morotsröd M3 som var nere på 1:11 .. Dom snabbaste ERF-ekipagen ligger på runt 1:10 blankt, då är det 200-250 hk och under 1.000 kg.

Cupåken var nere på 1:07, men det var ju gamla SuperTouringåk i fullspec, å då är det ju kanske inte så imponerande ..

Man får inte ta tid på BMWSC's banmöten, även om dom är SBF-anslutna. Det är BMWSC's ordningsregler som säger det. Gissar att man vill ha grund att stå på i en dialog med försäkringsbolagen.

Jag kände mej långsam på banan Det kändes som det var högre tempo än på Porscheträffarna (fast så ska man kanske inte säga ).
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



det var ju helt ok tider då.. thumbs up den "morotsröda M3:an åkte jag i...*skrattar*..e nöjd med dagen.

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Dan Hovang skrev:

Man får inte ta tid på BMWSC's banmöten, även om dom är SBF-anslutna. Det är BMWSC's ordningsregler som säger det. Gissar att man vill ha grund att stå på i en dialog med försäkringsbolagen.


Jo man förstår ju det.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Rikard Ahlin
Löddeköpinge
Här sen Dec 2002
Inlägg: 2604



Som långsam cupåkare så gick det på 1,14,33 som bäst under race 1 i torrt. Dock kan väl tilläggas att det blev en del snålspår för att stänga bakomvarande bilar. Inte kanontider, men som första race med nya bilen får det anses vara godkänt (Knappt 1000 kg och 140 hk + Toyo R¤881). Andra racet i regn låg jag på 1,16,66 som bäst innan jag blev påkörd, och då fick jag nästan knuffa specialbilarna framför mig på "baksidan"..

_________________
Rikard Ahlin
Citera
F.S
Småland
Här sen Feb 2003
Inlägg: 587



visst e det underbart att det går att åka på dessa tider med 17 år gamla "tunga" M-bilar..tror inte att det e många standad bilar i dagsläget som e snabbare på banan thumbs up

_________________
Fredric Sjöblom
------------------
BMW 5 -16
Mini Cooper -15
Huqvarna FE 350 -17
Citera
GunnarÖ
hyffsat nära Gelleråsen
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1217



Jepp, det var en rolig dag. Som någon sa, ringrosten kändes. Först sista timmen började det stämma lite, å andra sidan körde jag som mest sista timmen.

Bra bilder av bägge fotograferna. Det är nästan skrämmande att se hur mjuk ens bil är, bakhjulet ser ju ut att vara på väg att försvinna in hjulhuset. Nåja, det mycket mer fel på chaffören än på bilen.

Rattade en av "dussinbilarna", svart M3 E30.

_________________
Gunnar Östlund
"Jag kör för att det är kul, inte för att det ska se kul ut"
Citera
Daniel Gudmundsson
Jonstorp
Här sen Jul 2003
Inlägg: 756



Det var kul att komma ut på banan med M3an igen, dessutom fick man provat inställningarna och dom nya däcken som har kommit på bilen i vinter. Stora överaskningen var sambon som förbättrade tidrna med 5 sec/varv mot föregående år och ligger nu på 1.15.25 thumbs up (jag tog inga tider men hörde det någonstans )

Börjar nästan bli närvös det tar hårt på manligheten om hon skulle bli snabbare

Ännu en med dussinbil svart M3E30

_________________
Daniel Gudmundsson

Kör BMW
Citera
Samuel Lindkvist
Horda
Här sen Nov 2002
Inlägg: 2276



Daniel Gudmundsson skrev:
Det var kul att komma ut på banan med M3an igen, dessutom fick man provat inställningarna och dom nya däcken som har kommit på bilen i vinter. Stora överaskningen var sambon som förbättrade tidrna med 5 sec/varv mot föregående år och ligger nu på 1.15.25 thumbs up (jag tog inga tider men hörde det någonstans )

Börjar nästan bli närvös det tar hårt på manligheten om hon skulle bli snabbare

Ännu en med dussinbil svart M3E30


Sätter du dit topplagringarna så kommer hon förbättra ytterligare 3sekunder.

_________________
Samuel Lindkvist | www.millway.se
Citera
Samuel S
Skillingaryd
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1079



Här finns en liten film från från träffen också.
http://attitude.mine.nu/filmer/bmwsamuel/knutstorp040425.mov

_________________
S a m u e l S i l v e r u d d | www.attitudemotorclub.com |
Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



Hej!!

är lite på jakt efter bilder från träffen, tänkte lägga upp dessa på BMW Sport Club's hemsida! så är det någon som är snäll och vill bidraga med sina bilder hör då av mer med PM, ev kan små filmklipp oxå tänkas


mvh Peter
Webmaster BMWSC

ps. Bilder från BMW Cup vore guld.. thumbs up ds.
Citera
Peter Eklöf

Här sen Nov 2002
Inlägg: 1647



..glömde ju säga att det finns en racerapport på hemsidan nu oxå!

http://www.bmwsc.com/docs/rep040425.htm
Citera
Eftersnack
2004-04-25 BMW Sport Club Knutstorp
<<   1, 2
14591 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande