Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1675 besök totalt |
Återkallning Porsche993
Nu hamnar detta väl inte i helt rätt forum, men... Porsche har äntligen insett att det ÄR fel på kabelhärvorna till motorn ÄVEN i de bilar de inte trodde var fallet, t.ex. årsmodell -94 Carrera. Jag fick av en slump reda på detta p.g.a en vaksam porschemekare. Porsche byter hela kabelstammen till motorn på i princip alla 993:or om detta inte redan är gjort. Detta skall inte kosta något och tar en dag att göra, men man måste nog ringa Porscheverkstan och påpeka det själv. Problemen har varit kortis med brandrisk, funktionsfel. All heder åt Porsche att göra denna typ av garantiåtagande på en 10 år gammal bil!!!! (Men de kanske är rädda att bli stämda om det börjar brinna) _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
Gäller detta även 964:an??
För jag har haft kabelbrand i elhärvan kring motorn! Jag tog det via bilförsäkringen. Men ingen vet varför det blev kortis i den. Blev tydligen riktigt tjock rök i garaget som steg upp genom gallren på luckan. Tur det inte var jag som skulle flytta på bilen i garaget....... ![]() _________________ //Tobias "LeWaN" Lewandovski Skoda Enyaq RS -24, VW Golf GLI Cab -85, Porsche 997 turbo cab -08 | PCS 7486 |
||||
Re: Återkallning Porsche993
![]() ![]() ![]() Hinner bilen bli klar till på söndag??? Verkar vara lite snålt om tid ![]() _________________ Edvin Persson #lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se |
||||
sak man behöva ringa någon utav porsche centrarna för att få de rep ... ??är de non som har provat ringa don ang detta.
mvh _________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||||
jag påpekade detta för PC sthlm när jag köpte min bil för ungefär ett år sedan. De sa att de kollar om stammen är gammal o isf byts den ut, i samband med service. Tydligen gjort på min bil, jag har inte en susning om hur jag kollar det (kanske ser 993.xxx.xxx.yyy-nummer nånstans?)
|
||||
Det är vad de har sagt tidigare, tydligen är det nya bud nu. Tror dock att alla 95:or i sverige redan är modifierade. _________________ Christian Merheim ![]() - There are places were only a racecar can take you - |
||||
råger. Tack för heads-upen! Finns det ngt enkelt sätt att kolla det här själv, alltså leta på något nummer nånstans?
|
||||
_________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||||
snackade meb Pcb nyss johan på verkstan sa att man skulle kolla ert nr på kabelhärvan som går in i den svarta boxen v.b i motorrummet , och senare kunde dom kolla om den bilen ligger innom kampanjen.
_________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||||
Nu är min bil inbokad för byte av kabelhärvan
![]() pcb är helt underbara att ha o göra med !!! tummen upp pcb ![]() ![]() ![]() _________________ Jannis Dimtsas Mobilmec AB www.mobilmec.se www.BigBallsMx.com ( Smålands No1 mx butik ) www.Dimtsas.com PCS & PCSR #7755 |
||||
Bytte på min RS-95 enl PC:s "garantiåtagande" för 1.5 år sedan. Då angav man chassinr och fick sedan besked om bilen omfattades eller ej. _________________ Stefan Larsson |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
1675 besök totalt |