Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Racingsimulatorer
Spontanrejs på Spa NU på en gång - GTR
2520 besök totalt
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Öppnar min server om ett par minuter

213.64.183.58

_________________
Pär Hylander
Citera
Kalle Larsson
Skåne
Här sen Dec 2002
Inlägg: 263



försökte joina men jag fick inte...

_________________
Kalle Larsson
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Sorry Kalle, vi hade antagligen redan dragit igång racet. Folk ville hinna titta på TopGear på TV

Vi blev ivf 4 st efter en kvart ungefär, MicaelJ, ThomasT, Hoopoo och undertecknad. Körde ett kval på 1-2 varv, extrem jämnt, alla 4 inom 2 sek och 3 inom en halv sekund!

Racet blev tidvis mycket jämnt och roligt oxo! Hade ett par sida vid sida körningar genom något kurvparti! och en extrem slipstreaming och sega upp jämnsides och bromsa-sent-tävling på låååånga rakan efter Eue Rouge

Dom här mycket oprententiösa spontanrejsen är ju ytterligare lite roligare, för skulle man komma lite före är det rätt skoj att släppa av lite och sen rejsa tätt med den som kommer upp!

_________________
Pär Hylander
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Jo det var rätt skoj men racet sket sig en aning. Drog på bra i början och fick en 15 sek ledning men sen överhetta däcken eller så låste bara bakbromsarna helt plötsligt för bilen spann runt sig själv när jag bromsa i en rakt efter kemmelrakan , Sen var jag inte vän med curbsen i bus stop chican och snurra ett par gånger där både i ingång och utgång. Sen när jag ramlat ner till fjärde plats gjorde jag en fin omkörning på hylander tror jag. Sen körde samma hylander mig av banan ett par 3 ggr så jag kunde inte komma ikapp ledarna. Jaja kul var det.

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
HOOPoo skrev:
Jo det var rätt skoj men racet sket sig en aning. Drog på bra i början och fick en 15 sek ledning men sen överhetta däcken eller så låste bara bakbromsarna helt plötsligt för bilen spann runt sig själv när jag bromsa i en rakt efter kemmelrakan , Sen var jag inte vän med curbsen i bus stop chican och snurra ett par gånger där både i ingång och utgång. Sen när jag ramlat ner till fjärde plats gjorde jag en fin omkörning på hylander tror jag. Sen körde samma hylander mig av banan ett par 3 ggr så jag kunde inte komma ikapp ledarna. Jaja kul var det.


Du "glömde" skriva att jag väntade in dig efter dina snurrningar och våra sammanstötningar så att vi kunde rejsa

E'det bara jag som tycker det är roligare att ha tät rejsing varsom i fältet än att ligga och köra rundor själv? Ska man köra själv behöver man ju inte köra online

_________________
Pär Hylander
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41417

Forumägare
Forumägare

Pär Hylander skrev:

E'det bara jag som tycker det är roligare att ha tät rejsing varsom i fältet än att ligga och köra rundor själv? Ska man köra själv behöver man ju inte köra online

Håller med till 100%!! Men om man som vi gjorde körde ringen häromkvällen så vet man att risken att man gör ett misstag är stort så man blir ikappkörd snart iaf

_________________
Magnus Thomé
Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003
Inlägg: 659



Pär Hylander skrev:
HOOPoo skrev:
Jo det var rätt skoj men racet sket sig en aning. Drog på bra i början och fick en 15 sek ledning men sen överhetta däcken eller så låste bara bakbromsarna helt plötsligt för bilen spann runt sig själv när jag bromsa i en rakt efter kemmelrakan , Sen var jag inte vän med curbsen i bus stop chican och snurra ett par gånger där både i ingång och utgång. Sen när jag ramlat ner till fjärde plats gjorde jag en fin omkörning på hylander tror jag. Sen körde samma hylander mig av banan ett par 3 ggr så jag kunde inte komma ikapp ledarna. Jaja kul var det.


Du "glömde" skriva att jag väntade in dig efter dina snurrningar och våra sammanstötningar så att vi kunde rejsa

E'det bara jag som tycker det är roligare att ha tät rejsing varsom i fältet än att ligga och köra rundor själv? Ska man köra själv behöver man ju inte köra online


Jo jag föredrar tät racing och brukar själv vänta in eventuell person jag kört av och släppa förbi om jag gjort misstag så sånt gillar jag. Sen är det ju inte så svårt att svänga lite och försöka ta inside spåret men, jag blåste om dig duktigt i blanchimot partiet i alla fall din ferrari hade ju fart

_________________
Thomas Tegbäck
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Jag brukar också släppa av på gasen och låta bakomvarande komma ifatt. Solo rejsing får jag nog av när jag kör timetrial, online vill man ju ha tät rejsing med mycket omkörningar.

Det är ju så skönt att köra om, till och med kul när någon gör en riktigt snygg omköring på en själv.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
ThomasT
Nacka - Saltängen
Här sen Dec 2002
Inlägg: 4681



Det var ett riktigt roligt race!
Måste be om ursäkt för att jag knuffade ur två bilar i de två första kurvorna.. *skäms*...

Lite snopet var det att jag körde kval setup på racet så jag fick gå i depå och tanka
Kom ut strax efter en Porsche, som på den långa rakan började bromsa vid 300m skylten! iom att
jag bromsade 150m senare och hade kalla däck så hann jag inte riktigt stanna upp så jag stötte ihop en tredje gång.....

och av någon lustig anledning lyckades jag komma upp i ledningen och vinna!!

_________________
driver - Thomas Thuresson
Porsche 964 C2 -90
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Thomas, du var het igår hehe...

Det var lilla jag som var ivägen för dig några gånger.

Efter kvalet, ansåg jag att farten i min Porsche inte räkte till. Så innan rejsstarten så tog jag mig friheten att ändra lite på min setup. Tog bort en jäxxla massa bakvinge och en del fram. Detta resulterade i något bättre fart på rakorna, men totalt uselt grepp i kurvorna ha ha...man kan lugnt säga att jag var en bromskloss

Till min fördel var dock att jag som vanligt pytsat i soppa så det räckte för två, så jag slapp hela tankningsmanövern och kom därför tvåa

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Pär Hylander
Laholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 5241


Trådstartare
Har ni "replayen"?

Ska jag ladde upp den någonstans eller maila den?

Mvh, Pär


Btw, är det bara hosten som kan spara replay?

_________________
Pär Hylander
Citera
Micael Johannssen
Malmby
Här sen Dec 2002
Inlägg: 829



Jag har replay fil från rejset, jag tror att alla som ställt in att de vill spara replay, kan göra det.

_________________
Micael Johannssen
Lotus Exige Cup240
Lotus Elise 111s -99
Westfield SE
Citera
Racingsimulatorer
Spontanrejs på Spa NU på en gång - GTR
2520 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande