Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12 >> 5 besök senaste veckan (222724 totalt) |
Re:
Ja Jimmy, den ska förhoppningsvis bli en trevlig E30... Lite högre nivå än när man åkte 02 och drömde om en 325I -90 med "stora M-paketet" ![]() Men det var kul på den tiden också! Hmm 20 år sedan.... ![]() Cammo,
Tack för tipsen! Skippar rotgasen, hoppas det funkar ändå! johankihl,
Japp, får prova det så småningom. Har byggt lite på avgassystemet ikväll, "downpipes" på ena sidan i princip klara, väntar bara på lite laserskurna flänsar m.m. Ska blästras och sen troligen beläggas med någon form av coating. ![]() Får duga så länge tills man har tid och ork att bygga helt nya grenrör. Funderar på hur nära golvet man vågar lägga avgassystemet? Kommer montera någon form av alu-plåt mellan golvet och avgassystemet som värmeskydd. Plattjärnet tillfälligt förstås. Alu-listen är en referens för lägsta punkten under bilen. ![]() _________________ Gustaf Wettermark BMW M3 E30 Replika V12 BMW E30 cabrio V8 BMW 323Ti -00 SLE BMW 520 E12 -73 |
||||||
Fick lite gjort idag också mellan meck i stallet och uppstart av badrumsbygge
![]() Svetsade dit M3-konsolerna för frontspoiler och framskärmar. Tog en stund trots att det inte ser så ut... Hade ju modifierat hjulhusen för större hjul så de passade inte i std position. Lite pyssel, men sen blev det riktigt bra. ![]() ![]() Har som mål att göra någonting varje dag i garaget nu, även om det bara innebär att borra ett hål eller dra i en skruv ![]() _________________ Gustaf Wettermark BMW M3 E30 Replika V12 BMW E30 cabrio V8 BMW 323Ti -00 SLE BMW 520 E12 -73 |
||||||
Fortsätter med avgassystemet,
börjar bli kompis med TIG-en även i rostfritt! ![]() ![]() Det kommer bli dubbelt 2,5" hela vägen, med utbytbar sista del för olika ljudnivåer :-) Lite mer skurna detaljer, ![]() Funderar lite på bränsletank, någon som vet vad skillnaden är mellan 55l och 63l tankarna på E30? Förutom 8l förstås ;-) Passar en 63 liters i en bil innan -88? De ser ju lite olika ut på bilderna nedan, 55 liters ![]() 63 liters ![]() Tänkte utgå från en ny tank och bygga på en extra "sump/catchtank" i botten typ denna: ![]() _________________ Gustaf Wettermark BMW M3 E30 Replika V12 BMW E30 cabrio V8 BMW 323Ti -00 SLE BMW 520 E12 -73 |
||||||
Skillnaden är att på 55L har du röret mellan halvorna utanpå tanken och i 63L så går röret inne i tanken och bensinen sugs över med hjälp av ejektorverkan.
Om det är fler skillnader vet jag inte tyvärr. Härligt bygge förresten även om jag är väldigt tyst i din tråd. ![]() God jul! _________________ ///BMW - Was sonst! ![]() |
||||||
Re:
Jag har smällt 2 par högerskor när jag hade AE86:an, pga varmt avgas :-) _________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Fortsättning på avgassystemet, blev lite extra jobb med att bygga en jigg, men det underlättar.
![]() ![]() Blivande "x-pipe" som sägs göra gott för ljudet ;-) ![]() _________________ Gustaf Wettermark BMW M3 E30 Replika V12 BMW E30 cabrio V8 BMW 323Ti -00 SLE BMW 520 E12 -73 |
||||||
Re:
Jag har lyssnat på en M70 med x-pipe på ![]() ![]() En 850 med x-pipe och utan bakre ljuddämpare. Man vet ju hur de låter original, eller ja. Låter å låter. Viksar menar ja väl. Men när han startade trodde jag att nån skojjade på mig, det lät italienskt och riktigt argt! Hur fränt som helst ![]() ![]() Du kommer inte bli besviken ![]() God fortsättning! _________________ Peter Lundman BMW 318i -83 |
||||||
Re:
Tack! Ja det ska bli spännande att höra hur den låter sen! Hade en 750i för ett antal år sedan som jag provstartade utan avgassystem..lät som ett bombplan :-) /Gustaf _________________ Gustaf Wettermark BMW M3 E30 Replika V12 BMW E30 cabrio V8 BMW 323Ti -00 SLE BMW 520 E12 -73 |
||||||
Re:
Hej! De kommer från Raka Rör i Gbg. /Gustaf _________________ Gustaf Wettermark BMW M3 E30 Replika V12 BMW E30 cabrio V8 BMW 323Ti -00 SLE BMW 520 E12 -73 |
||||||
Re:
Tackar! Ja det är ju en del jobb kvar, men nu blir det roligare och roligare att bygga på den. /Gustaf _________________ Gustaf Wettermark BMW M3 E30 Replika V12 BMW E30 cabrio V8 BMW 323Ti -00 SLE BMW 520 E12 -73 |
||||||
Re:
Blir kjempe bra dette ![]() ![]() _________________ Per Kristian Harildstad |
||||||
Lite nytt,
Bygger vidare på avgassystemet, kattarna hamnar tyvärr långt bak av utrymmesskäl/markfrigång. Men jag hoppas det blir tillräckligt varmt för att tända dem, om inte får det väl bli avgasbandage en bit bakåt. Lite synd dock att dölja detta bakom bandage ![]() ![]() Har även byggt ett gummiupphängt fäste för abs-enheten. ![]() ![]() _________________ Gustaf Wettermark BMW M3 E30 Replika V12 BMW E30 cabrio V8 BMW 323Ti -00 SLE BMW 520 E12 -73 |
||||||
Ang avgasvärden så ska den klara en "normal" besiktning vilket innebär HC 100, CO. 0,5 , CO. 2500 0,3 samt lambda 0,97-1,03 om jag tolkat rätt ang ombyggt fordon med motorbyte från icke-kat till kat.
/Gustaf _________________ Gustaf Wettermark BMW M3 E30 Replika V12 BMW E30 cabrio V8 BMW 323Ti -00 SLE BMW 520 E12 -73 |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3 ... , 10, 11, 12 >> 5 besök senaste veckan (222724 totalt) |