Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (31860 totalt) |
Re:
Har du ritningar på adaptern sparade nånstans? nu när LBR la ner så blev dom väldigt svåra att hitta. _________________ Mattias Broberg |
||||||
Från början hade jag tänkt hänga upp bakaxeln som den var för att göra bilen flyttbar, men eftersom något inte funkade började jag gräva i det. Det visade sig (som väntat) vara handbromsen som sagt upp sig.
![]() För att komma dit behövde man ta bort skiva och ok. ![]() En del bussningar verkar vara en smula slitna så man ska väl köpa ett kit och montera kanske. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Re:
Mina tankar att hålla det här på extremt låg budget verkar gå åt fanders. Bara bussningar till bakvagnen hamnar på lika mycket som motorn kostade. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Re:
Det är ju billigt att åka Volvo sägs det ![]() ![]() ![]() _________________ Johan Schuman PCS #23 Speedlab Crew. Alltid ett projekt för lite. |
||||||
Jag vet inte om det är billigare här http://www.superflex.co.uk/products.
Har köpt lite bussningar till Commodoren därifrån, smidiga att göra affärer med. _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||||||
Re:
Inte ens std-bussningar verkar billigare. Kan ju vänja mig vid tanken när jag gnider bort rosten på delarna. ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Re:
Inte mätt o smurfat runt och kollat ifall ngt våfflo eller snaabel (billigt) kan passa med mindre modifikation? _________________ Peter Lindberg i Grästorp Fotograf och video-/filmnisse. http://www.peterlindberg.com |
||||||
Re:
_________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Re:
Det är det , bussningar kostar till alla bilar ![]() _________________ ![]() --VVTS-- ![]() |
||||||
Re:
Det sticker iväg med kostnaderna. Sticker in en bild på mitt läge just nu: ![]() _________________ Per Erik Struve Lek: Miata MX-5 NB Bruks: XC60 Sommarbruks: Vectra OPC |
||||||
Av praktiska skäl har jag sett till att bilen går att flytta.
![]() ![]() Vet inte varför jag köpte hjul med broms. Den får ju inte för sig att rulla iväg rätt vad det är... _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
_________________ Kristian Hesselmark EVO'n S Å L D ! |
||||||
Re:
Studerade den ditloppade monteringen av 240-golvet igår och har ramlat tillbaka i tankar på en 960-bakvagn. Det är mindre jobb att få dit en sån än att göra klart den nuvarande lösningen. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Var och hämtade en bakvagn igår. Det känns som om den bör gå att få in under bilen relativt smidigt, men jag får väl börja med att bryta bort 240-golvet som var det som fick mig att notera bilen från början.
![]() Det bör få bort känslan av att bygga helt galet från början som jag får av en stel axel. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Idag har jag för första gången gjort något riktigt arbete på bilen och jag fick använda flera av mina favoritverktyg: tigersåg, slägghammare, kofot och huggmejsel. Det jag gjorde var att jag tog bort det som var "påbörjad RWD-konvertering" och kastade 240-golvet utanför garaget tillsammans med axeln jag köpte förut.
Just nu ser det ut så här. ![]() ![]() Axeln ska upp en bit, men den ligger på ungefär rätt ställe i längsled och sidled. Det ser ut att vara läge för fälgar med offset som på Oldsmobile Toronado om hjulen ska hamna innanför kanterna. ![]() ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
<< 1, 2, 3, 4, 5 >> 1 besök senaste veckan (31860 totalt) |